ریزترین اطلاعات اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته کنکور 92



انتخاب رشته کنکور 92,اعلام نتایج کنکور92

ریزترین اطلاعات اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته کنکور 92

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام نتایج اولیه کنکور 92 تا شنبه، زمان انتخاب رشته و نحوه استفاده از راهنمای انتخاب رشته برای مجازین کنکور اعلام کرد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو باایسنا، با اشاره به اعلام نتایج اولیه کنکور 92 تا روز شنبه 12 مردادماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: انتخاب رشته مجازین در روزهای 17 تا 22 مرداد ماه انجام می‌شود، بنابراین داوطلبان می‌توانند در زمان اعلام شده نسبت به انتخاب کد رشته‌ محل‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز اقدام کنند و آنها را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی وارد کنند.

سیاست جدید سازمان سنجش برای انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور 92
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 92 به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود، گفت: دفترچه آزمون مذکور چاپ و تکثیر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته حاوی شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو، نحوه انتخاب رشته و کد رشته محل‌های تحصیلی گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه است، اظهارکرد: این دفترچه از روز سه‌شنبه ( 15 مرداد ماه) بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، این دفترچه درواقع سند اصلی انتخاب رشته و گزینش دانشجو است.

وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به طور جداگانه برای هر یک از گروه‌های آزمایشی تهیه شده و از تاریخ مذکور منحصرا بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

توکلی با اشاره به استفاده از امکانات الکترونیکی کشور و تحقق اهداف دولت الکترونیک، اظهارکرد: دفترچه انتخاب رشته همانند سایر دفترچه‌های راهنمای آزمون‌های دیگر به منظور حذف کاغذ، استفاده از امکانات الکترونیکی کشور و در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک دفترچه‌ها چاپ و تکثیر نخواهد شد و داوطلبان برای دریافت دفترچه، تنها باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

تغییر در تعداد رشته محل‌های انتخابی کنکوری‌ها
توکلی با تشریح نحوه انتخاب رشته از طریق شیوه اول پذیرش، گفت: کلیه داوطلبانی که بر اساس کارنامه نتیجه اولیه آزمون سراسری سال 92 مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند ضمن مطالعه بخش اول و دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته حداکثر 150 کد رشته محل را از میان کد رشته محل‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما انتخاب و بر حسب تقدم علاقه با اطمینان از صحت آن در مهلت مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کد رشته‌ محل‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کلیه داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 92 ثبت نام کرده‌اند، اعم از کسانی که در جلسه آزمون حاضر یا غایب بوده و یا بر اساس نتایج اولیه غیر مجاز شده‌اند و همچنین کسانی که در آزمون سراسری سال 92 ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند بر اساس شرایط و ضوابط مربوط کد رشته محل‌های تحصیلی را که پذیرش آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی حداکثر تا 100 مورد انتخاب و به ترتیب اولویت و علاقه در فرم انتخاب رشته درج کنند.

وی افزود: کلیه داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 92 مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند علاوه بر انتخاب کد رشته محل‌های بخش اول دفترچه راهنما نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های بخش دوم نیز اقدام کنند که بدیهی است مجموع کدرشته‌های چنین داوطلبی حداکثر 150 مورد خواهد بود.

ارائه تسهیلات به مجازین کنکور 92
مشاور عالی سازمان سنجش از ارائه تسهیلاتی به داوطلبان مجاز انتخاب به انتخاب رشته آزمون سراسری سال 92 خبر داد و با اشاره به نرم افزار راهنمای انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز، گفت: این نرم‌افزار به داوطلبان این امکان را می‌دهد که با توجه به وضعیت علمی و نمره‌ای که در آزمون سراسری 92 کسب کرده‌اند، خود را با داوطلب مشابه در آزمون سراسری سال 91 مقایسه و امکان قبولی را مشاهده کنند.

وی افزود: همچنین ویژه‌نامه انتخاب رشته سال 1392 با سبک سابق و سیاق جدید و با تمرکز بر نیازهای داوطلبان، والدین و مشاوران مدارس تهیه شده است که حاوی اطلاعات مفیدی در مورد فرایند انتخاب رشته است.

توزیع "کتاب انتخاب رشته، انتخاب آینده" برای مجازین کنکور
توکلی همچنین از تهیه ویرایش پنجم کتاب انتخاب رشته، انتخاب آینده خبر داد و اظهارکرد: ویرایش جدید این کتاب براساس آیین‌نامه‌ها و تصمیم‌های جدید پذیرش دانشجو بازنگری شده و به صورت مفصل به بحث انتخاب رشته پرداخته است.

ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون سراسری
وی درباره ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های سراسری گفت: تاکنون ظرفیت 677 هزار و 960 نفر برای پذیرش در دانشگاه‌های سراسری اعلام شده است که امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

اعلام نتایج نهایی کنکور در21 شهریور ماه
توکلی درباره اعلام فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی، گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های متمرکز دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، بین‌المللی و مجازی دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه فرهنگیان آزمون سراسری 92 در 21 شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

وی افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 92 به همراه برنامه زمانی مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش در نیمه اول مهرماه منتشر خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه کارنامه نتایج گزینش نهایی انتخاب رشته‌کنندگان در نیمه اول مهرماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، اظهارکرد: در نهایت فهرست اسامی قبول شدگان نهایی رشته‌های نیمه متمرکز در اواخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه 92 منتشر می‌شود. /ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------