زمان اعلام نتایج آزمون ارشد92



کارشناسی ارشد,نتایج کارشناسی ارشد

زمان اعلام نتایج آزمون ارشد92

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پایان مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 92 در روز سه‌شنبه 22 مرداد ماه از اعلام نتایج نهایی این آزمون در نیمه دوم شهریور ماه خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رقابت بیش از 900 هزار نفر داوطلب حاضر در آزمون، اظهار کرد: تمامی داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده‌اند مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وی با اشاره به انتخاب رشته مجازین کنکور از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان می‌توانند با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه نسبت به ثبت کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه از رشته‌های تحصیلی گروه‌ آزمایشی مجاز یا گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام کنند.

توکلی درباره نحوه انتخاب رشته داوطلبان، تصریح کرد: کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند پس از دریافت دفترچه راهنما نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل از میان کدرشته محل‌های مورد علاقه خود از گروه‌های آزمایشی مجاز از بخش اول دفترچه انتخاب رشته اقدام و به ترتیب تقدم علاقه اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: همچنین داوطلبانی که غایب جلسه آزمون بودند و یا اصلا در آزمون ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند تا اواخر شهریور ماه با ثبت‌نام در رشته محل‌های بدون آزمون، 100 رشته محل بدون آزمون را انتخاب کنند.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 92
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 92 در هفته اول شهریور خبر داد و با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 در روزهای 18 تا 20 بهمن 91 با رقابت 741 هزار و 232 داوطلب حاضر در جلسه آزمون برگزار شد، گفت: از این تعداد 362 هزار و 938 داوطب در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

به گفته وی گزینش نهایی در کلیه کد رشته‌های تحصیلی بر اساس 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و سهمیه داوطلبان انجام می‌شود.

توکلی با بیان اینکه داوطلبان مجاز امکان انتخاب 100 کد رشته محل از میان کد رشته‌ محل‌های مورد علاقه خود را داشتند، افزود: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در هفته اول شهریور ماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود./ایسنا

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------