جزییات میزان وام شهریه، اجاره‌بهای خوابگاه‌ها و نرخ تغذیه دانشجویان در سال تحصیلی جدید



اجاره‌بهای خوابگاه‌ها, میزان وام شهریه‌ برای دانشجویان

 مرادیان تشریح کرد:
جزییات میزان وام شهریه، اجاره‌بهای خوابگاه‌ها و نرخ تغذیه دانشجویان در سال تحصیلی جدید

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم میزان وام شهریه دانشجویان و همچنین افزایش اجاره‌بهای خوابگاه‌ها و نرخ تغذیه را برای سال تحصیلی جدید تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، کیوان مرادیان در جمع خبرنگاران درباره میزان وام شهریه‌ برای دانشجویان در سال تحصیلی پیش رو، اظهارکرد: در لایحه بودجه سال 92، اعتبار در نظر گرفته شده برای وام شهریه حدود 20 درصد کاهش یافته و از رقم 170 میلیارد تومان در سال 91 در لایحه به 135 میلیارد تومان در سال جاری کاهش پیدا کرد.

وی افزود: با برنامه ریزی صندوق رفاه بدون توجه به کاهش این رقم در لایحه و بر اساس رقم وام شهریه سال گذشته، وام شهریه به دانشجویان تعلق می‌گیرد و تغییری در میزان وام شهریه نخواهیم داشت.

مرادیان با بیان اینکه ثبت‌نام وام شهریه از 12 شهریور ماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: سامانه صندوق رفاه دانشجویان از 12 شهریور ماه فعال و ابلاغ وام شهریه به صورت رسمی آغاز می‌شود، همچنین میزان مازاد بر اعتبارات سال گذشته تا 15 مهر ماه به دانشگاه‌های کشور ابلاغ خواهد شد.

وی در عین حال تاکید کرد که دانشگاه‌ها باید بر اساس ارقام سال تحصیلی گذشته متقاضیان را پوشش دهند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره نحوه ارائه وام به دانشجویان توسط دانشگاه‌ها، گفت: پرداخت وام نباید اینگونه باشد که دانشجو را مجبور به پرداخت شهریه کنند و پس از مدتی مبلغ را به دانشجو بازگردانند، چراکه این امر خلاف قانون و سیاست‌های وزارت علوم است.

مرادیان با بیان اینکه تمام دانشگاه‌های شهریه پرداز موظف به تبعیت از این قانون هستند، اظهارکرد: اعتبار وام شهریه از هم اکنون در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد و دانشگاه‌ها بر مبنای ین رقم می‌توانند، تعدادی دانشجو را برای دریافت وام شهریه معرفی کنند یا در واقع مدارک متقاضیان را تحویل صندوق داده و اعتبار را از صندوق دریافت کنند.

وی با اشاره به افزایش سرعت صندوق رفاه در ابلاغ وام شهریه به دانشگاه‌ها، تصریح کرد: صندوق رفاه برای نخستین بار دو هفته پیش از آغاز سال تحصیلی، اعتبار وام شهریه را ابلاغ کرد، بنابراین از دانشگاه‌ها انتظار است که دانشجویان با حداقل فشار مالی، سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

نرخ ژتون تغذیه دانشجویان در سال تحصیلی جدید

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین با اشاره به نرخ غذای دانشجویی و میزان افزایش آن در سال تحصیلی جدید، گفت: برای هر سه نوع غذا، سقفی در نظر گرفته‌ایم که در نهایت منوط به نظر وزیر علوم است، همچنین پیشنهاد روسای دانشگاه‌ها 20 درصد افزایش قیمت بود، اما وزارت علوم با افزایش بیش از 15 درصد موافقت نکرد.

وی تاکید کرد که مبنای افزایش نرخ غذا، قیمت تمام شده غذا است و نرخ غذا نباید بیش از 800 تومان برای نوع پرهزینه در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

مرادیان درباره میزان افزایش اجاره‌بهای خوابگاه‌ها نیز، تصریح کرد: تناسبی بین اجاره‌بهای پرداختی دانشجویان برای خوابگاه و رقم وامی که دانشجویان از منبع این اجاره‌بها دریافت می‌کنند، وجود ندارد، به گونه‌ای که از محل اجاره‌بهای 4 تا 5 دانشجو، وام ودیعه مسکن یک دانشجوی دیگر تهیه می‌شود؛ با این حال اجازه نمی‌دهیم رقم ریالی اجاره‌بها از 4 تا 5 هزار تومان بیشتر شود. /ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------