برگزاری آزمون دانشگاه آزاد در بهمن 92 منع قانونی ندارد



آزمون دانشگاه آزاد در بهمن 92

 رییس سازمان سنجش :
برگزاری آزمون دانشگاه آزاد در بهمن 92 منع قانونی ندارد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تصمیم دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری آزمون کارشناسی پذیرش دانشجویان ورودی بهمن ماه 92 توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد که اجرای این آزمون، منع قانونی ندارد.

«ابراهیم خدایی» روز جمعه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته که با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی و رییس سازمان سنجش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ترتیب یافت استدلال های دانشگاه آزاد برای برگزاری آزمون ورودی ترم بهمن 92 مطرح شد.

وی درخصوص قانون سنجش و پذیرش دانشجو که امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و براساس آن، مسوولیت سنجش دانشجو برعهده سازمان سنجش آموزش کشور گذاشته شده است، توضیح داد: این قانون برای سال تحصیلی 94-1393 و از ترم مهر سال آینده قابل اجرا است و دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی آینده باید مطابق این قانون عمل کند.

خدایی ادامه داد: بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی می تواند برای ورودی بهمن ماه 92 آزمون مستقل برگزار کند و پذیرش دانشجو در ترم تحصیلی آینده مطابق قانون قبلی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد، به لحاظ قانونی مشکل و منعی ندارد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: پذیرش دانشجو در بیش از 90 درصد ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به شیوه بدون آزمون صورت می گیرد بنابراین آزمون این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان ورودی بهمن ماه 92 در کمتر از 10 درصد ظرفیت باقی مانده برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کنکور دانشگاه آزاد اسلامی و آزمون سراسری از سال گذشته به صورت مشترک برگزار شد و اخیرا مسئولان دانشگاه آزاد تصمیم خود را برای برگزاری آزمون مستقل برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه اعلام کردند.

قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور نیز در تاریخ 10 شهریورماه 92 به مجلس شورای اسلامی رسید و پس از تایید شورای نگهبان، در تاریخ هشتم مهرماه امسال از سوی رییس جمهوری برای اجرا به وزارتخانه های علوم و بهداشت ابلاغ شد.

در این قانون تصریح شده که سازمان سنجش آموزش کشور، مسوولیت سنجش داوطلبان را برعهده دارد و تعیین روش پذیرش دانشجو در دانشگاه براساس ظرفیت رشته محل ها و تقاضای داوطلبان به صورت سالانه تعیین و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور قبل از ثبت نام اعلام می شود.

برهمین اساس، دانشگاه ها نمی توانند مستقلا آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو برگزار کنند و دانشگاه آزاد نیز از این قاعده، مستثنی نیست.

/ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------