شرایط دریافت مجوز خروج از کشور دانشگاهیان برای اعزام به عتبات اعلام شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

توسط معاون اجرایی ستاد عتبات دانشگاهیان
شرایط دریافت مجوز خروج از کشور دانشگاهیان برای اعزام به عتبات اعلام شد

معاون اجرایی ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: زائران دانشگاهی که خدمت سربازی را انجام نداده‌اند و از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، حتما می‌بایست برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: تعداد زیادی از زائران دانشجو که در پانزدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات شرکت خواهند کرد، خدمت مقدس سربازی را انجام نداده‌اند و از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، این دانشجویان حتما می‌بایست برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

وی افزود: دریافت مجوز خروج از کشور و صدور گذرنامه و سیر مراحل اداری آن برای دانشجویان مشمول که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند حداقل یک ماه به طول می‌انجامد و از آنجایی که برای سفر به عتبات باید حتما این مراحل طی شود، زائرانی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند نسبت به زائرانی که گذرنامه دارند باید زودتر اقدام کنند.

زارع تاکید کرد: تمام دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند و تاریخ اعزام آنها مرداد ماه است، باید تا 5 تیرماه و برای کاروان‌های شهریور به بعد تا 15 تیرماه باید فرم تعهد نامه محضری خود را به دفاتر ستاد در سراسر کشور تحویل دهند.

وی گفت: بعضی از دانشجویان مشمول از قبل دارای گذرنامه بوده‌اند که دارای 5 سال اعتبار است، اما برای خروج از کشور باید نسبت به تحویل فرم تعهدنامه محضری اقدام کنند تا مجوز خروج از کشور برایشان صادر و در سیستم ثبت شود.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در صورتی که این دسته از دانشجویان این کار را انجام ندهند از خروج از کشور آنها در مرزهای کشور جلوگیری خواهد شد. فرق این دسته از زائرین با دیگران آن است که نیازی به صدور گذرنامه ندارند و فقط باید مجوز خروج از کشور بگیرند.

وی ادامه داد:‌با توجه به اینکه کاروان‌های عتبات دارای ویزای گروهی هستند، دانشجویانی که مجوز خروج از کشور نگرفته باشند بعد ازخروج کاروان از مرز، امکان ملحق شدن به گروه را ندارند و علاوه بر پرداخت خسارت باید در زمان دیگری و با کاروانی دیگر اعزام شوند.

زارع تصریح کرد: دانشجویان مشمول که دارای گذرنامه هستند، بعد از صدور مجوز باید به اداره گذرنامه در استان خود مراجعه کنند تا از ثبت مجوز خروج از کشور در سیستم اطمینان حاصل کنند.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اضافه کرد: دانشجویان مشمول برای گرفتن تعهدنامه محضری، کافیست با تحویل فرم‌هایی که در سایت لبیک موجود است به یکی از دفاتر اسناد رسمی و با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یک ضامن نسبت به این امر اقدام کنند.

وی گفت: نیازی به تنظیم سند در دفترخانه‌ها نیست چون هزینه آن بالاتر است و لازم است زائرین مشمول بعد از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، تقاضای انجام گواهی امضاء کنند.

زارع افزود: زائرین مشمول که دارای گذرنامه نیستند بعد از صدور مجوز خروج از کشور خود می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس10+ در سراسر کشور نسبت به تحویل مدارک جهت اخذ گذرنامه اقدام کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: صدور یا عدم صدور مجوز خروج از کشور از طریق سامانه عتبات به آگاهی زائرین خواهد رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------