/ تشکل‌های دانشجویی از معرفی خاکی صدیق برای وزارت علوم راضی هستند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به گزینه‌های پیشنهادی برای دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش تاکید کرد که هر دو وزیر پیشنهادی گرایش اصلاح‌طلبی دارند.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به نهایی شدن تقریبی کابینه دوازدهم، نسبت به معرفی گزینه‌های مربوط به دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین آموزش و پرورش استقبال کرد و با تاکید بر لزوم بررسی بیشتر در این رابطه گفت: البته افرادی که برای این دو وزارتخانه مطرح هستند، با گزینه‌های ایده‌آل فاصله دارند اما هنوز درحال بررسی سوابق گزینه‌های پیشنهادی هستیم و لازم است نظر نهایی را پس از معرفی رسمی و بررسی‌های دقیق اعلام کنیم.

 

سابقه طولانی زرافشان در وزارت آموزش و پرورش

 

او در واکنش به احتمال معرفی علی زرافشان، معاون فعلی وزارت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به‌جای فخرالدین دانش آشتیانی، گفت: آقای زرافشان سابقه بسیار طولانی در آموزش و پرورش دارد و از معدود افرادی است که برای وزارت معرفی می‌شود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زرافشان از دوران جوانی در وزارت آموزش و پرورش فعالیت کرده و شناخت نسبتاً خوبی از کار در این وزارتخانه دارد اما باتوجه به پیچیدگی‌های مسائل این وزارتخانه، اظهارنظر قطعی درباره گزینه پیشنهادی احتمالی نیاز به بررسی بیشتر دارد.

 

سابقه قابل‌قبول علمی و اخلاقی خاکی‌صدیق برای وزارت علوم

 

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین در واکنش به احتمال معرفی خاکی‌صدیق برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت: آقای خاکی‌صدیق به‌لحاظ علمی کارنامه قابل‌قبولی دارد و استادتمام رشته گروه کنترل دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است.

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای خاکی‌صدیق به‌‌لحاظ اخلاقی نیز فردی وارسته است اما باید درمورد کارآمدی ایشان بررسی‌های بیشتری انجام گیرد.

 

وزیر پیشنهادی علوم گرایش اصلاح‌طلبی دارد

 

او در پاسخ به سوال دیگری درمورد گرایش سیاسی دو وزیر احتمالی علوم، تحقیقات و فناروی اطلاعات و آموزش و پرورش نیز گفت: درمورد سوابق و گرایش سیاسی آقای خاکی‌صدیق باید بگوییم که گرایش اصلاح‌طلبی دارد و در دوران اصلاحات نیز رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بود و اکنون نیز بار دیگر با روی کار آمدن دولت روحانی به ریاست این دانشگاه رسید.

 

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس همچنین تصریح کرد: تا جایی که اطلاع دارم، تشکل‌های دانشجویی نیز رابطه خوبی با آقای خاکی‌صدیق داشته و از معرفی او به‌عنوان وزیر علوم راضی هستند.

 

صادقی در پایان گفت: آقای زرافشان یک مدیر کارشناس و حرفه‌ای بوده و فردی سیاسی نیست اما در نهایت به نظر می‌رسد او نیز تمایل و گرایش‌های اصلاح‌طلبی دارد.

 

به گزارش ایلنا، باوجود آن‌که هنوز اسامی وزرای پیشنهادی از سوی رییس‌جمهوری اعلام نشده اما روز گذشته خبرگزاری ایلنا در گزارشی بنابر اطلاعات منابع آگاه، از قطعی شدن تکلیف وزیر برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش خبر داد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------