جزييات آزمون‌ كارشناسي دانشگاه علمي كاربردي اعلام شد/زمان و ظرفيت پذيرش آزمون



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جزييات آزمون‌ كارشناسي دانشگاه علمي كاربردي اعلام شد/زمان و ظرفيت پذيرش آزمون

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ثبت‌نام 121 هزار و 544 داوطلب در آزمون كارشناسي ناپيوسته ترمي دانشگاه علمي كاربردي گفت: 48 هزار و 808 نفر از اين تعداد را زنان و 72 هزار و 736 نفر از آنان را مردان تشكيل مي‌دهند.

حسين توكلي در گفت‌وگو با ايسنا: با اشاره به ثبت‌نام دو هزار و 456 نفر براي رشته امور شعب بانك در گروه آموزشي مديريت و خدمات اجتماعي در آزمون كارشناسي دوره ترمي سال 91 دانشگاه علمي كاربردي، گفت: هزار و 70 نفر از اين تعداد زن و هزار و 386 نفر از اين تعداد را مردان تشكيل مي‌دهند.

وي ادامه داد: داوطلبان آزمون كارشناسي دوره ترمي 91 تنها بايد به سئوالات عمومي و پايه پيش‌بيني شده پاسخ دهند.

مشاور عالي سازمان سنجش اظهار كرد: تعداد سئوالات اين آزمون 165 سئوال عمومي و پايه است كه بايستي در مدت 150 دقيقه توسط متقاضيان پاسخ داده شود.

توكلي با اشاره به برگزاري آزمون كارشناسي ناپيوسته دوره ترمي 91 دانشگاه علمي كاربردي در 110 كد رشته امتحاني گفت: اين آزمون در چهار گروه آموزشي صنعت (43 كد رشته)، كشاورزي (28 كد رشته)، مديريت و خدمات اجتماعي (25 كد رشته) و فرهنگ و هنر (14 كد رشته)، برگزار مي‌شود.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به مجموع تعداد داوطلبين متقاضي در اين آزمون عنوان كرد: 60 هزار و 182 نفر در گروه صنعت، 7 هزار و 100 نفر در گروه كشاورزي، 34 هزار و 332 نفر در گروه مديريت و خدمات اجتماعي و 19 هزار و 930 نفر در گروه فرهنگ و هنر ثبت‌نام كردند.

توكلي ادامه داد: داوطلبان هر يك از چهار گروه آموزشي علاوه بر اينكه بايد به 100 سئوال عمومي دفترچه آزمون عمومي پاسخ دهند، ضرورت دارد به سئوالات تخصصي مندرج در دفترچه آزمون شماره 2 كه براي هر كد رشته در هر گروه آموزشي جداگانه تهيه شده، پاسخ دهند.

وي با بيان اينكه داوطلبان آزمون هر يك از مقاطع كارشناسي و كارشناسي ناپيوسته ترمي علمي كاربردي مي‌توانند كارت شركت در آزمون خود را از روز سه‌شنبه 27 تير ماه دريافت كنند، گفت: داوطلبان مي‌توانند از 27 تير لغايت پنجشنبه 29 تير به سايت سازمان سنجش WWW.SANJESH.ORG مراجعه و نسبت به دريافت كارت ورود به جلسه خود اقدام كنند.

توكلي ادامه داد: ضمنا اطلاعيه سازمان سنجش امروز يكشنبه 18 تير ماه بر روي سايت سازمان سنجش قرار داده مي‌شود و اين اطلاعيه در نشريه پيك سنجش روزهاي دوشنبه 19 و 26 تير ماه منتشر مي‌شود.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به آن دسته از داوطلباني كه كارت آزمون آنان داراي نواقص احتمالي است، گفت: براي رفع نواقع ضرورت دارد كه نسبت به حل آن اقدام كنند.

وي با اشاره به برگزاري آزمون‌هاي كارشناسي و كارشناسي ناپيوسته دانشگاه علمي كاربردي، گفت: اين آزمون‌ها در روز 31 تير ماه به طور همزمان در 65 حوزه اصلي و در 41 شهرستان برگزار مي‌شود.

مشاور عالي سازمان سنجش افزود: گزينش دانشجو در هر يك از كد رشته محل آزمون‌هاي كارشناسي، بر اساس نمره كل آزمون و با توجه به صلاحيت عمومي داوطلبان و در دو سهميه شاغل و آزاد و اولويت بومي بودن و سهميه رزمندگان صورت مي‌گيرد.

وي در خاتمه با اشاره به ظرفيت پذيرش دانشجويان در آزمون كارشناسي و كارشناسي ناپيوسته دوره ترمي علمي كاربردي گفت: در آزمون كارشناسي 910 نفر و در مقطع كارشناسي ناپيوسته دوره ترمي علمي كاربردي 76 هزار و 890 نفر پذيرش مي‌شوند./ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------