کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته



کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی از کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کاردانی به کارشناسی و کارشناسی خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سعید قدیمی مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه آیین‌نامه آموزشی از سال 76 تا کنون تغییر نکرده است، گفت: 15 سال بود که آیین‌نامه آموزشی تغییر نکرده بود و برهمین اساس این آیین‌نامه مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت سه ساله برای بازنگری آیین‌نامه آموزشی دوره‌های کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه جدید به زودی در شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی به سرانجام می‌رسد.

 

به گفته وی در حال حاضر دانشجویان باید دوره کارشناسی را حداکثر در مدت 6 سال یا 12 ترم تحصیلی به اتمام برسانند اما براساس آیین‌نامه پیشنهادی جدید حداکثر دوره به پنج سال معادل 10 ترم کاهش می‌یابد و تعداد واحدهای آموزشی به 130 تا 140 واحد می‌رسد.

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی ادامه داد: دانشجویان دوره کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته ) نیز تاکنون می‌بایست دوره دو ساله تحصیلی خود را حداکثر در مدت سه سال یا شش ترم به پایان برسانند که در این مورد نیز پیشنهاد کاهش سقف مجاز دوره تحصیلی به دو سال و نیم یا 5 ترم است.

وی مهم‌ترین اهداف بازنگری آیین‌نامه آموزشی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را کاهش ماندگاری دانشجو در دانشگاه و ارتقای کیفیت این دوره‌ها برشمرد./فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------