تشریح پيشنهادات سازمان سنجش براي حذف کنکور دانشگاه‌ها



   سازمان سنجش,حذف کنکور دانشگاه‌ها,خبر حذف کنکور دانشگاه‌ها,حدف کنکور,اخبار,اخبار سیاسی

 

تشریح پيشنهادات سازمان سنجش براي حذف کنکور دانشگاه‌ها

گروه آزمون و سنجش: رئيس سازمان سنجش کشور آخرين پيشنهادات اين سازمان براي حذف کنکور دانشگاه‌ها را تشريح کرد. محمد حسين سرورالدين در گفتگو با مهر، در خصوص آخرين تصميمات براي حذف کنکور، با بيان اينکه حذف کنکوردانشگاه‌ها در سال 86 در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد افزود: در راستاي اجراي اين قانون کارگروه ماده چهار تشکيل شد که اين کارگروه مأموريت يافت تا اين قانون را اجرايي کند.

 

وي با بيان اينکه تاکنون 17 جلسه در کارگروه ماده چهار تشکيل شده است افزود: پيشنهادي که سازمان سنجش براي حدف کنکور ارائه خواهد کرد آن است که بايد رشته‌هاي تحصيلي دانشگاهي را به صورت جداگانه مورد بررسي قرار دهيم تا تعداد داوطلبان و ميزان ظرفيت‌ها در هر رشته مشخص شود. رئيس سازمان سنجش کشور ادامه داد: برخي از رشته‌ها که تعداد داوطلبان برابر ظرفيت قبولي است در اين صورت ديگر برگزاري آزمون معنايي ندارد و مي‌توانيم کنکور در اين رشته‌ها را حذف کنيم.

وي با بيان اينکه از طرفي برخي ديگر از رشته‌ها در دانشگاه رقابت بين داوطلبان وجود دارد اما رقابت سنگين نيست افزود: در خصوص اين رشته‌ها مي‌توان بدون برگزاري آزمون و بر اساس سوابق تحصيلي داوطلبان عمل کرد.سرورالدين در خصوص رشته‌هايي که رقابت سنگيني بين داوطلبان وجود دارد عنوان کرد: در برخي از رشته‌ها رقابت سنگيني بين داوطلبان براي تصاحب کرسي دانشگاه وجود دارد و مردودي آن به بيش از 20 هزار نفر مي‌رسد که در خصوص اين رشته فعلا نمي‌توان آزمون کنکور را حذف کرد.وي اضافه کرد: پيشنهادي که سازمان سنجش براي اين دست از رشته‌ها دارد آن است که تا وقتي که رقابت سبک‌تر نشده است هم آزمون برگزار شود و هم سوابق تحصيلي داوطلبان مد نظر قرار گيرد./پرتال دانشگاهی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------