شرايط پذيرش بدون آزمون دانشجويان برتر مقطع كارشناسي در دوره دكتري اعلام شد



شرايط پذيرش بدون آزمون دانشجويان برتر مقطع كارشناسي در دوره دكتري اعلام شد

در اجراي سياستهاي حمايت و هدايت استعدادهاي درخشان مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، قانون تشكيل و وظايف وزارت علوم و ماده 18 قانون برنامه پنجم توسعه، آيين‌نامه پذيرش برگزيدگان علمي دوره كارشناسي براي ورود به دوره دكتري تدوين و به تصويب وزير علوم رسيد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ايجاد زمينه مناسب براي ارتقاء و تنوع بخشي به دوره‌هاي تحصيلات تكميلي، كمك به تقويت بنيه علمي دوره‌هاي تحصيلات تكميلي، تسريع در تربيت نيروي انساني متخصص، مبتكر و خلاق و توجه به تفاوت استعدادها و فراهم ساختن امكان شكوفايي استعدادهاي درخشان از جمله اهداف آيين‌نامه پذيرش برگزيدگان علمي دوره كارشناسي براي ورود به دوره دكتري است.

بر اساس ماده 3 اين آيين‌نامه، دانش آموختگان دوره كارشناسي پيوسته، كه تحصيل خود را حداكثر در 8نيمسال تحصيلي به پايان رسانده باشند در صورت داشتن نشان جهاني يا نشان طلاي كشوري المپيادهاي دانش آموزي و همچنين دارندگان رتبه‌هاي 1 تا 3 نهايي المپيادهاي علمي دانشجويي كشوري در هر يك از رشته‌هاي تحصيلي كه پس از گذراندن نيمسال هفتم به لحاظ ميانگين كل حائز رتبه اول تاسوم در ميان دانشجويان هم رشته و هم ورودي خود باشند و شركت كنندگان در آزمون كارشناسي ارشد سازمان سنجش آموزش كشور كه به لحاظ رتبه آزمون جزو پنج درصد برتر پذيرفته شدگان در گرايش مورد تقاضا باشند مي‌توانند از تسهيلات اين آيين‌نامه استفاده كنند.

به گزارش ايسنا، براساس اين گزارش، مدت مجاز تحصيل در اين دوره 5/5 سال است كه با تاييد موسسه حداكثر دو نيمسال به آن افزوده مي‌شود، همچنين مجموع واحدهاي اين دوره 54 واحد مي‌باشد.

گفتني است: اين آيين نامه از سال تحصيلي 92-1391 و پس از آن قابل اجراست و حائزين شرايط مي‌توانند در همان رشته كارشناسي خود و براي سال تحصيلي بلافاصله پس از دانش آموختگي دوره كارشناسي از تسهيلات اين آيين‌نامه بهرمند شوند./ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------