ظرفيت پرطرفدارترين رشته‌هاي کنکور 91



ظرفيت پرطرفدارترين رشته‌هاي کنکور 91

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام فهرست رشته‌هاي پرطرفدار كنكور 91، ظرفيت پذيرش دانشجو در رشته‌هاي پر رقابت كنكور را تشريح كرد و گفت: 115 هزار و 687 داوطلب در رشته‌هاي پرطرفدار كنكور پذيرفته مي‌شوند كه با توجه به ظرفيت كل كنكور يعني بيش از 572 هزار داوطلب، 20 درصد ظرفيت كل كنكور به رشته‌هاي پرطرفدار كنكور اختصاص يافته است.
سيدجلال طباطبايي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه 13 رشته در دوره روزانه پرطرفدارترين رشته‌هاي كنكور محسوب مي‌شوند، اظهار كرد: در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني، رشته‌هاي «مهندسي برق، مهندسي مكانيك، مهندسي كامپيوتر، مهندسي عمران، مهندسي معماري و مهندسي صنايع» پرطرفدارترين رشته‌ها به شمار مي‌آيند.
وي با اشاره به رشته‌هاي پرطرفدار گروه آزمايشي علوم تجربي، گفت: رشته‌هاي «دكتري حرفه‌اي پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي و دامپزشكي» پرطرفدارترين رشته‌هاي اين گروه هستند.
معاون سازمان سنجش افزود: همچنين در گروه آزمايشي علوم انساني، رشته‌هاي «حقوق، روانشناسي و حسابداري» از جمله رشته‌هاي پرطرفدار اين گروه‌ آزمايش محسوب مي‌شوند.
طباطبايي با اشاره به ظرفيت پذيرش دانشجو در رشته‌هاي پرطرفدار كنكور در كليه گرايش‌ها، به ايسنا گفت: امسال در رشته مهندسي برق 11 هزار و 121 داوطلب پذيرفته مي‌شوند.
وي با اشاره به پذيرش شش هزار و سه داوطلب در رشته‌ مهندسي مكانيك، اظهار كرد: 11 هزار و 932 داوطلب در رشته مهندسي كامپيوتر، 6 هزار و 698 نفر در رشته مهندسي فناوري اطلاعات، 8 هزار و 144 نفر در رشته مهندسي عمران، 5 هزار و 194 نفر در رشته مهندسي معماري و 6 هزار و 546 نفر در رشته مهندسي صنايع پذيرفته خواهند شد.
دكتر طباطبايي با اشاره به ظرفيت پذيرش رشته‌هاي پرطرفدار كنكور در گروه آزمايشي علوم تجربي، تصريح كرد: در رشته پزشكي 4 هزار و 597 داوطلب، در رشته‌ دندانپزشكي 1 هزار و 233 داوطلب، در رشته داروسازي 1 هزار و 130 داوطلب و در رشته دامپزشكي 610 داوطلب پذيرش مي‌شوند.
معاون سازمان سنجش در خاتمه در خصوص ظرفيت سه رشته پرطرفدار گروه آزمايشي علوم انساني، تصريح كرد: حدود 20 هزار و 270 داوطلب در رشته حقوق، 13 هزار و 906 داوطلب در رشته روانشناسي و 24 هزار و 306 داوطلب در رشته حسابداري پذيرفته مي‌شوند.
گفتني است نتايج اوليه كنكور تا 15 مرداد اعلام خواهد شد./ ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------