زمان انتشار نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور/انتشار دفترچه انتخاب رشته كنكوريها 9 مرداد



با اعلام زمان انتشار نرم افزار انتخاب رشته مجازي كنكور

دفترچه انتخاب رشته كنكوريها 9 مرداد منتشر مي‌شود

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از انتشار نرم افزار انتخاب رشته مجازي كنكور از 48 ساعت پس از اعلام نتايج اوليه آزمون سراسري 91 بر روي سايت اين سازمان خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حسين توكلي در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئيات اين نرم افزار گفت: اين نرم افزار امكان انتخاب رشته براساس اطلاعات آزمون سراسري سال 90 را فراهم مي‌كند كه كليه داوطلبان مجاز مي‌تواند قبل از انتخاب رشته اصلي با وارد كردن برخي از اطلاعات آزموني خود در اين نرم افزار، شانس قبولي را براساس انتخاب‌هاي داوطلبان سال قبل مشاهده نموده و از آن در انتخاب رشته اصلي خود استفاده كنند.

وي همچنين از انتشار ويژه نامه انتخاب رشته آزمون سراسري سال تحصيلي 91 خبر داد و اظهار كرد: اين ويژه‌نامه كه از طريق هفته نامه "پيك سنجش" روز دوشنبه 9 مرداد ماه در اختيار داوطلبان قرار مي‌گيرد، توصيه‌ها، راهنمايي‌ها و نكات ضروري براي انتخاب رشته ذكر شده است.

توكلي افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد پيش از انتخاب رشته از طريق دفترچه راهنمايي كه پيش از انتخاب رشته بر روي سايت سازمان سنجش و متعاقب آن از طريق باجه‌هاي پستي در اختيار داوطلبان قرار مي‌گيرد با نحوه انتخاب رشته‌ آشنا شوند.

وي درباره جزئيات دفترچه‌ راهنماي انتخاب رشته كنكور گفت: اين دفترچه‌ها در سه نوع مختلف براي داوطلبان گروه آزمايشي «علوم رياضي و فني و هنر و زبان‌هاي خارجي»، «علوم تجربي و هنر و زبان‌هاي خارجي» و «علوم انساني و هنر و زبان‌هاي خارجي» منتشر خواهد شد.

مشاور عالي سازمان سنجش همچنين با اشاره به انتشار كتاب "انتخاب رشته، انتخاب آينده" تصريح كرد: در ويرايش جديد اين كتاب، فرآيند اجرايي انتخاب رشته و اطلاعات تكميلي مربوط به آن مشخص شده كه مي‌تواند داوطلبان، مشاوران، والدين و كارشناسان آموزشي را در انتخاب هرچه بهتر، شناخت عوامل اثرگذار بر آن و همچنين مسائل فني و تخصصي انتخاب رشته راهنمايي كند.

وي درباره زمان و نحوه انتشار اين كتاب افزود: داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به سايت سازمان سنجش از طريق اطلاعيه‌اي كه از امروز بر روي سايت قرار مي‌گيرد از نحوه و زمان انتشار اين كتاب مطلع شوند.

گفتني است نتايج اوليه كنكور تا 15 مرداد ماه منتشر خواهد شد./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------