مربیان حق التدریس٬ استخدام می شوند



   ,مربیان حق التدریس٬,استخدام مربیان حق التدریس٬,سازمان فنی و حرفه ای کشور

 

با رای نمایندگان مجلس؛

مربیان حق التدریس٬ استخدام می شوند

نمایندگان مجلس٬ سازمان فنی و حرفه ای کشور را موظف به استخدام رسمی مربیان حق التدریس این سازمان کردند.

 

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 3 اردیبهشت) با رای خود سازمان فنی و حرفه ای کشور موظف کردند که با رعایت شرایط عمومی استخدام و با اولویت مناطق محروم٬ تعداد 4876 نفر از مربیان حق التدریس دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر خود را تا پایان برنامه پنجم توسعه با تغییر وضعیت استخدام کند.

 

کلیات این طرح با 133 رای موافق٬ 17 رای مخالف و 15 رای ممتنع از از مجموع 197 رای نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

 

نمایندگان همچنین با 131 رای موافق٬ 8 رای مخالف و 15 رای ممتنع٬ ماده واحده و تبصره های طرح تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به رسمی و پیمانی٬ تصویب کردند.

 

براساس ماده واحده٬ در اجرای بند (2) سیاست های کلی اشتغال و در چهارچوب مجوزهای مواد (21) و (51) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/1389 ٬ سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موظف است با رعایت شرایط عمومی استخدام و رعایت ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 با اولویت مناطق محروم٬ بدون افزایش هر گونه بار مالی٬ تعداد 4876 نفر از مربیان حق التدریس دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر خود را تا پایان برنامه با تغییر وضعیت استخدام نماید.

 

به موجب تبصره 1 ٬ از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون در صورت نیاز٬ مربیان حق التدریسی بدون ایجاد تعهد استخدامی طبق آیین نامه اجرایی این قانون به کار اشتغال می یابند.

براساس تبصره 2 ٬ سازمان می تواند تا سقف مورد نیاز٬ پست های غیربومی قابل تبدیل خود را به پست مربی تبدیل نماید.

در تبصره 3 آمده است؛ آیین نامه اجرایی این قانون براساس شاخص هایی مانند مدرک تحصیلی٬ سابقه و میزان همکاری در هر دوره تخصصی مربیان و پذیرش در آزمون توسط وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی ظرف سه ماه تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد./قدس آنلاین

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------