جزييات آزمون‌هاي كارشناسي ناپيوسته و كارداني/آغاز توزيع كارت از فردا



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مشاور سازمان سنجش تشريح كرد:

جزييات آزمون‌هاي كارشناسي ناپيوسته و كارداني/آغاز توزيع كارت از فردا

مشاور سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه آزمون كارشناسي ناپيوسته پنجشنبه 2 شهريور برگزار مي‌شود، گفت:‌ آزمون تجميع شده كارشناسي ناپيوسته دانشگاه‌ آزاد اسلامي و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي با شركت بيش از 424 هزار و 724 نفر برگزار مي‌شود.

دكتر حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئيات برگزاري آزمون كارشناسي ناپيوسته دانشگاه‌ آزاد، اظهار كرد: با توجه به سياست‌هاي وزارت علوم و دانشگاه آزاد مقرر شد كه آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 91 به صورت تجميع شده و متمركز برگزار شود، بر اين اساس ثبت‌نام از متقاضيان اين آزمون در تير ماه انجام شد كه طي آن 424 هزار و 724 نفر ثبت نام كردند و از اين تعداد 42،44 درصد زن و 57،56 درصد مرد بودند.

وي با بيان اينكه اطلاعيه سازمان سنجش در رابطه با تاريخ و نحوه پرينت از كارت ورود به جلسه در سايت سازمان سنجش منتشر شده است گفت: كارت شركت در اين آزمون از روز دوشنبه 30 مرداد ماه براي مشاهده و پرينت بر روي سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

به گفته وي بر اساس برنامه زماني پيش بيني شده آزمون كارشناسي ناپيوسته سال 91 در 93 كد رشته امتحاني و در 135 شهرستان كشور در روز پنج شنبه دوم شهريور ماه برگزار خواهد شد. بنابراين داوطلبان براي حضور در جلسه بايد پرينت كارت آزمون و اصل كارت ملي و شناسنامه عكس دار به همراه داشته باشند.

دكتر توكلي با اشاره به برگزاري آزمون اظهار كرد: آزمون داوطلبان 33 كد رشته در صبح پنج شنبه دوم شهريور با شركت 214 هزار و 491 داوطلب و آزمون 60 كد رشته امتحاني ديگر در بعد از ظهر پنج شنبه دوم شهريور با شركت 210 هزار و 233 داوطلب برگزار خواهد شد.

دكتر توكلي تصريح كرد: آزمون براي رشته‌هاي پزشكي شامل دروس عمومي پايه (رشته‌هاي علوم آزمايشگاهي و اتاق عمل) و اختصاصي و براي رشته‌هاي امتحاني ساير گروه‌ها شامل دروس آزمون عمومي و خصوصي مي‌باشد.

مشاور سازمان سنجش در خاتمه با بيان اينكه داوطلبان براي حضور در جلسه بايد از آوردن وسايل اضافي خودداري كنند، اظهار كرد: آزمون‌هاي صبح راس ساعت هفت و نيم و بعد از ظهر راس ساعت 15 آغاز خواهد شد. بنابراين درب‌هاي ورود به جلسه صبح‌ها ساعت 7 و بعد از ظهر ساعت 14:30 بسته خواهد شد.

جزييات آزمون كارداني فني و حرفه‌اي

آزمون دوره كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غير انتفاعي روز جمعه 3 شهريور ماه برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي ايسنا، كارت شركت در آزمون كليه داوطلبان از روز دوشنبه 30 مرداد براي مشاهده و پرينت بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org قرار مي‌گيرد.

براين اساس، كليه داوطلبان متقاضي شركت در آزمون، براي پرينت كارت شركت در آزمون بايددر تاريخ تعيين شده به سايت اينترنتي سازمان مراجعه نموده و با وارد نمودن اطلاعات مندرج بر روي كارت اعتباري ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه و يا شماره پرونده، كدرهگيري و شماره شناسنامه يك نسخه پرينت از كارت شركت در آزمون تهيه كنند.

بر اين اساس، آزمون براي 21 كد رشته امتحاني شامل كد‌رشته‌هاي امتحاني 11 (الكترونيك)،12 (الكتروتكنيك)،13 (ماشين الكتريكي)،15 (ساخت وتوليد)،16 (نقشه كشي عمومي)،17 ( رشته مکانیک خودرو )،18 (صنايع فلزي)،19 (تاسيسات)،20 (صنايع چوب و كاغذ)،21 (چاپ )،22 (ساختمان)،23 (نقشه كشي معماري)،24 (نقشه برداري)،25 (صنايع شيميايي)،26 (صنايع نساجي)،27 (متالورژي)،28 (سراميك)،29 (معدن)،30 (ناوبري)،31 (الكترونيك ومخابرات دريايي) و 32 (مكانيك موتورهاي دريايي) در صبح روز جمعه 3 شهريور و آزمون براي 20 كد رشته امتحاني ديگر شامل كدرشته‌هاي امتحاني 14 (كامپيوتر)،33 (حسابداري بازرگاني)،34 (اموردامي)،35 (كودكياري)،36 (مديريت خانواده)،37 (طراحي دوخت)،38 (تربيت بدني)،39 (گرافيك)،40 (هنرهاي تجسمي)،41 (فرش دستباف)،42 (قملزني)،43 (اموردامي)،44 (گاوداري صنعتي)،45 (مرغداري صنعتي)،46 (آبزيان)،47 (پرورش زنبور عسل)،48 (امور زراعي و باغي)،49 (گل و گياهان زينتي)،50 (ماشينهاي كشاورزي) و 51 (صنايع غذايي) در بعدازظهر جمعه 3 شهريور برگزار مي‌شود.

همچنين اگر با توجه به اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج در نام خانوادگي و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، شماره ملي، استان محل اخذ ديپلم، كد و عنوان محل‌هاي انتخابي كارت شركت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور حداكثر تا 2 شهريور منحصراً به سايت اينترنتي سازمان سنجش مراجعه و با ورود به قسمت ويرايش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام كنند، در صورتي كه نسبت به بندهاي (جنس، دين، معلوليت و زبان امتحاني) تفاوتي مشاهده نمودند ضروري است از روز چهارشنبه اول تا پنجشنبه 2 شهريور به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه كه در سايت سازمان منتشر شده مراجعه كنند.

به گزارش ايسنا،‌ داوطلبان براي حضور در جلسه آزمون بايد پرينت كارت شركت در آزمون، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار را به همراه داشته باشند.

جدول مراكز برگزاري آزمون و حوزه‌هاي رفع نقص كارت آزمون در سايت سازمان به نشاني www.sanjesh.org آمده است./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------