رشته‌های‌جدید‌تخصصی‌تا‌مقطع‌دکترا‌در‌دانشگاه‌فرهنگیان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رشته‌های‌جدید‌تخصصی‌تا‌مقطع‌دکترا‌در‌دانشگاه‌فرهنگیان

رییس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و رشته‌های جدیدی را در ارتباط با آموزش و پرورش و تربیت دبیر از جمله اداره ابتدایی، متوسطه اول و دوم، حوزه پرورش و تربیت به فرد ایجاد خواهد کرد.

اسد الله اسدی گرمارودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه تحصیل فرهنگیان در پردیس‌های جدید دانشگاه فرهنگیان، گفت: یکی از اقدامات مهمی که از زمان وزارت حسین مظفر تاکنون نه تنها در آموزش و پرورش که در همه دستگاه‌ها معلق مانده بود بحث مدرک معادل بود.

وی افزود: آموزش و پرورش توانست مدرک معادل فرهنگیان را اسفند ماه سال گذشته رفع کرده و به گونه‌ای این شرایط را فراهم کرد تا این افراد با شرکت در کنکور امکان ادامه تحصیل داشته باشند و مدرک آنها قابل قبول باشد.

اسدی گرمارودی با بیان اینکه این شرایط تاکنون بجز آموزش و پرورش برای هیچ دستگاهی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم نشده است اظهار کرد: در حال حاضر فرهنگیان امکان ادامه تحصیل در همه دانشگاه‌های کشور را دارند اما دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی در 48 رشته کارشناسی ارشد و دکترا این شرایط را برای ادامه تحصیل معلمان و فرهنگیان به صورت ویژه فراهم کرده است.

رییس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و با بیان اینکه این دانشگاه شرایط ادامه تحصیل همه فرهنگیان را تا مقطع دکترا در رشته‌های تخصصی آنها فراهم کرده استف افزود: با یجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان و پردیس این دانشگاه در هر استان همه معلمان و فرهنگیان دانشجویان بالقوه آن محسوب می‌شوند.

به گفته وی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و رشته‌های جدیدی را در ارتباط با آموزش و پرورش و تربیت دبیر از جمله اداره ابتدایی، متوسطه اول و دوم، حوزه پرورش و تربیت بدنی ایجاد خواهد کرد.

اسدی درباره امکان ادامه تحصیل فرهنگیان در این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های کشور نیز اظهار کرد: آیین‌نامه و ضوابطی در این خصوص در وزارت علوم وجود دارد که آموزش و پرورش نیز در این رابطه تابع ضوابط این وزارت علوم است. هرچند منعی وجود ندارد اما ضوابطی وجود دارد.

نبود استاندارد بین شغل و شاغلی معلمان دغدغه اصلی آموزش و پرورشاسدی در ادامه خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه 90 درصد فرهنگیان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اما با توجه به اینکه در گذشته نحوه جذب این افراد بر اساس مدرک دیپلم صورت گرفته لذا رابطه استاندارد بین شغل و شاغل آنها وجود ندارد و نیاز به ساماندهی جدی دارد.

طی 4 سال آینده ساماندهی فراوانی معلمان زن و کمبود معلمان مرد متناسب با نیازها و استانداردسازی شغل و شاغلی معلمان در دستور کار قرار دارد و از 5 سال آینده با گروه دانشجویان جدیدی که از دانشگاه‌های فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می‌شود رابطه شغل و شاغلی معلمان را در جایگاه خود قرار بدهد./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------