نحوه پذيرش دانشجو در دانشگاه كاشف "انسولين"



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

معرفي دانشگاه‌هاي جهان/

نحوه پذيرش دانشجو در دانشگاه كاشف "انسولين"

دانشگاه تورنتو از دانشگاه‌هاي دولتي كانادا با 71 هكتار مترمكعب در حاشيه پارك كوئينز در اونتاريو كانادا در سال 1827 به نام دانشگاه "پادشاه" به عنوان اولين مركز آموزش عالي در نيمه شمالي كانادا تاسيس شد. اين دانشگاه كه در ابتدا از سوي كليساي انگليس حمايت مي‌شد، 12 دانشكده دارد كه هر كدام به صورت مستقل فعاليت كرده و طراز مالي جداگانه‌اي دارند.

به گزارش ایسنا، اين دانشگاه با هفت هزار كارمند رسمي بودجه‌اي نزديك به 1.5 ميليارد دلار كانادا دارد.

دانشگاه تورنتو كه شعار آن «مثل يك درخت در طول سال‌ها» است مكتب علمي خاص خود را داراست كه در زمينه نقد ادبي و علمي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اين دانشگاه كه با اختلاف زياد بالاترين بودجه تحقيقات و پژوهش را در كانادا دارا مي‌باشد، تاكنون تحقيقات مهمي چون كشف انسولين و تحقيقات سلول‌هاي بنيادي و ميكروسكوپ مخصوص الكترون از جمله اقدامات مهم اين دانشگاه بوده است. اين دانشگاه در رده‌بندي‌هاي مختلف اغلب در رتبه يك كانادا و بين 19 تا 26 جهان بوده است.

تاريخچه دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو در سال 1827 تاسيس شده است. از جمله اتفاقات تلخ در تاريخچه اين دانشگاه آتش‌سوزي مهيبي است كه در سال 1890 خسارت فراواني به دانشكده‌هاي اين دانشگاه وارد آورد و باعث از بين رفتن 33 هزار جلد كتاب ارزشمند شد.

در سال 1901 انتشارات دانشگاه تورنتو تاسيس شد و اولين دانشگاه كانادايي شد كه انتشارات اختصاصي دارد. سال 1907 رشته جنگلباني در دانشگاه‌هاي كانادا براي اولين بار در دانشگاه تورنتو آغاز شد. در سال 1910 از آزمايشگاه اختصاصي دانشگاه پرده‌برداري شد. اين دانشگاه اولين دانشگاه كانادا است كه بودجه آن بيش از يك ميليارد دلار كانادا است.

دانشكده‌ها

دانشكده پزشكي اين دانشگاه چند سالي است كه با عقد قرارداد با بيمارستان‌هاي كانادا در زمينه تربيت پزشك و پرستار نوآوري داشته است.

دانشكده علوم و هنر، دانشكده علوم كاربردي و عمران، دانشكده مهندسي و طراحي شهري، دانشكده روان‌شناسي، دانشكده حقوق و علوم سياسي، دانشكده پزشكي و دامپزشكي، دانشكده پرستاري، دانشكده داروسازي، دانشكده دندانپزشكي، دانشكده كامپيوتر و فني مهندسي، دانشكده معماري، دانشكده تربيت‌بدني، دانشكده مديريت، دانشكده علوم انساني از ديگر دانشكده هاي فعال دانشگاه تورنتو هستند.

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شكل ساختمان

معماري بي‌نظير ساختمان دانشگاه تورنتو بيانگر ساختار معماري دوران رم باستان و معماري معصومانه گوتيك است. قديمي‌ترين دانشكده دانشگاه در ابتداي درب ورودي است كه به قلب دانشگاه معروف است.

فعاليت‌هاي ورزشي

تيم‌هاي ورزشي اين دانشگاه با لباس آبي در مسابقات دانشگاهي شركت مي‌كند و در رشته‌هاي فوتبال و هاكي روي يخ سرآمده بود و توانسته مقام‌هاي قهرماني متعدد كسب كند. اين دانشگاه در 44 رشته تحصيلي فعال است. ورزشكاران اين دانشگاه در رشته‌هاي ورزشي متعدد براي كشور كانادا افتخارآفريني‌هاي گسترده كسب كردند. از جمله افتخارات آن كسب مدال نقره در قايقراني المپيك 1924 است.

فارغ‌التحصيلان معروف

اين دانشگاه افراد مشهور زيادي در رشته‌هاي آموزشي مختلف تربيت كرده است كه از جمله در ادبيات، استفان لوكاك جان مك كرا، ماگارت آتوود در كارگرداني تلويزيون آرتور هيلر، نورمن جوسيون، ديويد كرونبرگ در بازيگري دونالد سوترلند و موزيسين بزرگ چون پل شافر و در رشته‌هاي سياسي مالكولم كلدول، نائومي كلين و باربارا آميل است.

چهار نخست‌وزير كانادا، دو سردمدار دولتي و چهار رهبر خارجي، 14 قاضي دادگاه عالي از افراد مشهور فارغ‌التحصيل شده در اين دانشگاه هستند. در رشته‌هاي كامپيوتر، اقتصاد و علوم سياسي و رياضي نيز افراد بزرگ كانادايي و خارجي از اين دانشگاه فارغ‌التحصيل شدند.

كتابخانه

كتابخانه اين دانشگاه چهارمين كتابخانه بزرگ در آمريكاي شمالي است. بعد از كتابخانه دانشگاه‌هاي هاروارد، ييل و ايليوني اين دانشگاه قرار دارد كه 10 ميليون جلد كتاب، بيش از پنج ميليون ميكروفيلم، 70 هزار مقاله و يك ميليون نقشه در اين كتابخانه قرار دارد.

تحقيق و پژوهش

اين دانشگاه كه از سال 1926 عضو انجمن دانشگاه‌هاي آمريكايي مي‌باشد در زمينه تحقيق و پژوهش از دانشگاه‌هاي برتر دنيا مي‌باشد و هر ساله مسوولان دانشگاه هزينه‌هاي زيادي را صرف انجام تحقيق و پژوهش مي‌كنند. كشف سلول‌هاي بنيادي از مك كولاك و تيل سرآمد تحقيقات دانشگاه بود كه بعد از آن دانشگاه‌هاي ديگر نيز توانستند در اين زمينه فعال باشند و نيز كشف انسولين در سال 1921 از مهم‌ترين اتفاقات پزشكي است كه در اين دانشگاه رخ داده است. در اواخر دهه 90 ميلادي پيشرفت در زمينه درمان و شناسايي سلول‌هاي سرطاني باعث گسترش دانشگاه در اين زمينه با همكاري ديگر دانشگاه‌ها شد.

رسانه

اين دانشگاه قديمي‌ترين دانشگاه در زمينه فراهم كردن روزنامه دانشجويي است بر طبق اين گزارش، دانشجويان دانشگاه تورنتو از سال 1880 روزنامه شخصي دارند كه در سطح دانشگاه و شهر تورنتو توزيع مي‌شود. اين روزنامه كه قبلا روزانه چاپ مي‌شد امروزه به صورت هفتگي منتشر مي‌شود.

شرايط اخذ پذيرش در دانشگاه تورنتو

پذيرش در دانشگاه‌هاي كانادايي از جمله دانشگاه‌هاي طراز اول اين كشور نظير دانشگاه تورنتو اغلب هم ارزان‌تر از دانشگاه‌هاي آمريكاست و هم ظرفيت پذيرش اين دانشگاه‌ها براي دانشجويان خارجي نسبت به دانشگاه‌هاي آمريكايي بالاتر است.

دانشگاه تورنتو به دانشجويان خود كمك مالي كرده اما دانشجوياني كه قصد دارند در اين دانشگاه به ادامه تحصيل بپردازند لازم است بدانند كه كمك‌هاي مالي دانشگاه فقط قسمت كمي از هزينه‌ دانشگاهي دانشجو را پوشش مي‌دهد. در اين مورد وب‌سايت دانشگاه تورنتو در قسمت پذيرش شرايط كامل پذيرش و هزينه‌هاي مربوطه را ذكر كرده است. سواي بر آن گرفتن گذرنامه از سفارت كانادا بسيار آسان‌تر از گرفتن گذرنامه از سفارت آمريكا است. بعد از گرفتن ويزا و تعهد به مشاوران مربوطه در زمينه اينكه فرد قادر به پرداخت هزينه‌هاي مهاجرت و آموزشي است ويزاي او براي تحصيل در اين دانشگاه صادر مي‌شود.

شهريه براي دانشجويان خارجي در هر رشته‌اي متفاوت است تمامي اين هزينه‌ها براي دانشجويي كه قصد تحصيل در دانشگاه تورنتو را دارند ذكر شده است. در فرم تقاضانامه پذيرش در دانشگاه تورنتو سه قسمت تهيه شده است در قسمت اول، اطلاعات شخصي و در قسمت دوم اطلاعات كاري و رزومه فرد بايد پر شود اما نكته حائز اهميت قسمت سوم است كه فرد بايد يك مقاله بنويسد كه موضوع آن بر عهده خود فرد خواهد بود.

دانشگاه‌هاي اين كشور از آزمون‌هاي SATI يا SATII يا تافل و يا هر سه به عنوان معيار براي پذيرش دانشجويان خارجي استفاده مي‌كنند. نزديك‌ترين محل براي انجام آزمون‌هاي SAT كشور امارات است.

در مرحله آخر ثبت‌نامي اطلاعات مالي دانشجو ذكر مي‌شود و بر مبناي آن ميزان كمك مالي دانشگاه به دانشجو مشخص خواهد شد. دانشجو بايد برگه ماليات سرپرست خانواده و ترجمه فيش حقوقي سرپرست خانواده را به دانشگاه ارائه دهد.

گفتني است، بيش از 8 هزار نفر از 150 كشور در اين دانشگاه در حال تحصيل هستند. در دانشگاه تورنتو بخش مربوط به دانشجويان خارجي وجود دارد كه مسوول تمامي موارد مربوط به اين دانشجويان است. مراحل پذيرش در اين دانشگاه به شرح ذيل است.

 

1_ مرحله پذيرش: پس از دريافت اطلاعات ثبت‌نامي و مشخص شدن وضع اسكان دانشجو، يك تور براي آشنايي دانشجو در سطح شهر تورنتو انجام مي‌شود.

2_ مشاوره مخصوص دانشجويان بين‌المللي: تمامي سوالات دانشجويان خارجي و مشكلات آنان در اين بخش مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

3_ برنامه زبان انگليسي: كساني كه انگليسي‌ زبان مادر آنان نيست در اين مرحله فرصت به دست آوردن مهارت زبان انگليسي را دارا مي‌باشند.

4_ بخش فرهنگي: اجلاس مراسم و كليه رويدادهايي كه باعث آشنايي بيشتر شخص با فرهنگ و سنت كانادايي مي‌شود.

گفتني است، دانشگاه تورنتو تمامي دانشجويان خارجي خود را بيمه سلامت مي‌كند و هزينه آن به ميزان كمي در هزينه شهريه محاسبه مي‌شود.

در پايان دانشجوياني كه گواهي تحصيل كسب مي‌كنند منعي براي كار همزمان ندارند و مي‌توانند بدون پرداخت ماليات در اين كشور تا زماني كه دانشجو هستند بدون پرداخت ماليات كار كنند./ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------