آزمون كارشناسي ناپيوسته فردا برگزار مي‌شود/ظرفيت نهايي و زمان اعلام نتايج



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

معاون سازمان سنجش خبر داد:

آزمون كارشناسي ناپيوسته فردا برگزار مي‌شود/ظرفيت نهايي و زمان اعلام نتايج

معاون سازمان سنجش با بيان اينكه آزمون مشترك كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد و دانشگاه‌هاي وزارت علوم فردا پنجشنبه 2 شهريور برگزار مي‌شود، از پذيرش 179 هزار و 856 داوطلب در اين دوره از آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي خبر داد.

دكتر سيد جلال طباطبايي در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه آزمون كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد و موسسات آموزش عالي فردا در دو نوبت با رقابت 424 هزار و 724 داوطلب برگزار مي‌شود، اظهار كرد: از اين تعداد حدود 194 هزار نفر نسبت به پذيرش در دانشگاه آزاد اعلام علاقه‌مندي كرده‌اند.

آغاز مهلت انتخاب رشته از 5 شهريور

وي با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون كارشناسي ناپيوسته از 5 شهريور ماه، گفت: داوطلباني كه نسبت به پذيرش در دانشگاه آزاد علاقه‌مندي خود را اعلام كرده‌اند، بايد براي انتخاب رشته در واحدهاي اين دانشگاه به سايت مركز آزمون دانشگاه آزاد به نشاني www.azmoon.org مراجعه كنند.

معاون سازمان سنجش با اشاره به شركت 424 هزار و 724 داوطلب در اين دوره از آزمون، گفت: از اين تعداد 244 هزار و 471 نفر داوطلب مرد و مابقي داوطلبان زن هستند.

طباطبايي افزود: همچنين آزمون گروه‌هاي علوم پايه و فني و مهندسي صبح روز پنجشنبه دوم شهريور ماه و مابقي رشته‌ها در بعدازظهر اين روز برگزار مي‌شود.

ظرفيت پذيرش به تفكيك دوره و رشته

وي با اشاره به رقابت داوطلبان در سه هزار و 14 كدرشته محل اين دوره از آزمون در خصوص ظرفيت پذيرش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي به تفكيك دوره‌هاي مختلف، گفت: در دوره روزانه 45 هزار و 936 داوطلب، شبانه چهار هزار و 770 داوطلب، نيمه حضوري 480 نفر، غيرانتفاعي 127 هزار و 70 نفر و مجازي يك هزار و 600 نفر پذيرفته مي‌شوند.

معاون سازمان سنجش به ظرفيت پذيرش گروه‌هاي آزمايشي مختلف اشاره كرد و افزود: در گروه آزمايشي علوم پزشكي پنج هزار و 691 داوطلب، فني مهندسي 84 هزار و 103 نفر، علوم كشاورزي 8 هزار و 668 نفر، علوم پايه سه هزار و 175 نفر و علوم انساني 71 هزار و 487 نفر پذيرفته مي‌شوند.

نتايج نهايي هفته آخر شهريور اعلام مي‌شود

وي با بيان اينكه همچنين در گروه‌هاي آزمايشي هنر شش هزار و 317 نفر و دامپزشكي 415 نفر پذيرفته مي‌شوند، اظهار كرد: نتايج نهايي آزمون هفته آخر شهريور ماه اعلام خواهد شد./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------