تشریح نحوه معافیت از خدمت مشمولان دانشجو



رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا:

تشریح نحوه معافیت از خدمت مشمولان دانشجو

رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه قانون جدید خدمت سربازی، سقفی برای تحصیل در مقاطع مختلف مشخص نکرده است گفت: براین اساس وزارت علوم هرمقطعی را که به عنوان یک مقطع تحصیلی در داخل یا خارج از کشور تعریف کند امکان ادامه تحصیل و استفاده از معافیت تحصیلی برای مشمولان وجود دارد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سردار سیدحمیدرضا صدرالسادات با اشاره به شرایط استفاده مشمولان از معافیت تحصیلی گفت: در قانون جدید خدمت سربازی که از ابتدای سالجاری اجرا شد، شرط قبولی مشمول از طریق کنکور و آزمون‌های ورودی در دانشگاه‌ها حذف شده است.

وی افزود: مشمولانی که قصد ادامه تحصیل در دوره‌های مختلف، مانند پودمانی، فراگیر، بین‌الملل و سایر مقاطع تحصیلی بدون آزمون را داشته باشند، به شرط نداشتن غیبت، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

صدرالسادات به دیگر ظرفیت‌های موجود در قانون برای استفاده از معافیت تحصیلی مشمولان اشاره کرد و عنوان داشت: فارغ‌التحصیلان مقاطع مختلف تحصیلی فرصت دارند تا یک‌سال پس از اتمام تحصیل، خود را برای اعزام به خدمت معرفی کنند این در حالی است که این فرصت در قانون قبلی 6 ماه در نظر گرفته شده بود.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین تاکید کرد: فارغ‌التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی نیز چنان‌ چه ظرف مدت یک‌سال از تاریخ فراغت از تحصیل، در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی درمورد سقف تحصیلی و استفاده از این معافیت درمقاطع بالاترعلمی گفت: پیش از این ادامه تحصیل تا سطح دکتری تخصصی امکان‌پذیر بود که این مورد نیز در قانون جدید مورد بازنگری قرارگرفت و هم‌اکنون مشمولانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز داشته باشند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

صدرالسادات ادامه داد: درحال حاضر و با توجه به اجرای قانون جدید خدمت وظیفه تا هرمقطعی که وزارت علوم به عنوان یک مقطع تحصیلی در داخل یا خارج از کشور تعریف کند، استفاده از معافیت تحصیلی امکان‌پذیر است به شرطی که تمام فرجه‌های قانونی برای ادامه تحصیل رعایت شود و مشمول وارد غیبت نشده باشد.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: قانون جدید سربازی برای ادامه تحصیل مشمولان ظرفیت‌های بسیار مناسب و بالایی دارد البته به شرطی که قصد جوانان ادامه تحصیل باشد؛ چرا که برخی از افراد از این مورد به عنوان پوششی برای رها و معاف شدن از خدمت استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته سردار سیدحمیدرضا صدرالسادات با حضور در مرکز نظارت همگانی ناجا (197) در دیداری مستقیم با مردم به مسائل و مشکلات مشمولان خدمت سربازی رسیدگی کرد که در آن امور مربوط به 160 تن به صورت حضوری و 20 تن به صورت تلفنی مورد بررسی قرارگرفت./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------