اعلام زمان توزيع كارت آزمون سراسري سال 91



اعلام زمان توزيع كارت آزمون سراسري سال 91

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور آخرين تغييرات و جزييات كنكور 91 را اعلام كرد. گروه آزمون و سنجش: حسين توكلي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به برگزاري كنكور سراسري 91 براي دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم، نيمه حضوري دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، پيام نور، غيرانتفاعي و غيردولتي و دانشگاه‌هاي ويژه فرهنگيان از 8 تيرماه، گفت: براي شركت در اين آزمون يك ميليون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام كرده‌اند. وي با اشاره به ثبت‌نام بيش از يك ميليون داوطلب در كنكور 91، گفت: از اين تعداد 639 هزار و 982 داوطلب زن و 426 هزار و 159 داوطلب مرد ثبت نام كرده‌اند.

 

توكلي با اشاره به مقايسه تعداد داوطلبان كنكور 91 نسبت به سال گذشته و سال 89 ، اظهار كرد: تعداد داوطلبان كنكور امسال نسبت به سال گذشته 66 هزار و 839 نفر و در مقايسه با سال 89 حدود 220 هزار و 672 نفر كاهش داشته است. توكلي در خصوص تعداد داوطلبان كنكور 91 به تفكيك گروه‌هاي آزمايشي مختلف، گفت: در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني 260 هزار و 55 نفر، گروه آزمايشي علوم تجربي 449 هزار و 955 داوطلب، گروه آزمايشي علوم انساني 325 هزار و 335 داوطلب، گروه آزمايشي هنر 17 هزار و 858 داوطلب و گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي 13 هزار و 138 داوطلب ثبت نام كرده‌اند. وي با بيان اينكه هر يك از گروه‌هاي آزمايشي رياضي، تجربي، انساني و زبان‌هاي خارجي مي‌تواند علاقمندي خود را براي شركت در گروه آزمايشي هنر اعلام كند تصريح كرد: بر اين اساس 28 هزار و 922 داوطلب علاقمندي خود را براي شركت در گروه هنر علاوه بر گروه آزمايشي اصلي خود اعلام كرده‌اند. بر اين اساس براي 46 هزار و 760 داوطلب گروه آزمايشي هنر كارت ورود به جلسه صادر مي‌شود.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به امكان شركت داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي، تجربي، انساني و هنر در گروه زبان‌هاي خارجي، گفت: حدود 97 هزار و 230 داوطلب علاقمندي خود را براي شركت در آزمون گروه زبان علاوه بر گروه آزمايشي اصلي خود اعلام كردند. بنابراين با توجه به تعداد داوطلبان واقعي آزمون زبان، براي 110 هزار و 368 داوطلب كارت ورود به جلسه صادر مي‌شود. وي با بيان اينكه براي هر گروه آزمايشي مختلف كارت ورود به جلسه جداگانه صادر مي‌شود، خاطر نشان كرد: بر اين ا ساس براي يك ميليون و 192 هزار و 293 داوطلب كارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

توكلي با اشاره به آغاز توزيع اينترنتي كارت ورود به جلسه كنكور 91 از روز يكشنبه 4 تيرماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org گفت: داوطلبان مي‌توانند تا هفتم تيرماه نسب به دريافت كارت ورود به جلسه خود اقدام كنند بنابراين داوطلباني كه در دو يا سه گروه آزمايشي ثبت نام كرده‌اند بايد پرينت هر گروه را به طور جداگانه دريافت كنند.

وي با اشاره به برگزاري آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني در صبح روز پنج شنبه 8 تيرماه، گفت: گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر روز پنجشنبه هشتم تيرماه، آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح روز جمعه 9 تيرماه، آزمون گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي در بعد از ظهر روز جمعه 9 تيرماه و گروه آزمايشي علوم انساني در روز صبح شنبه 10 تيرماه در سراسر كشور به صورت متمركز برگزار مي‌شود.

توكلي با بيان اينكه پس از قرائت پاسخنامه‌ها در قرنطينه و محاسبه نمرات خام و تراز شده هر داوطلب نتايج آنان به صورت كارنامه از 15 مردادماه اعلام مي‌شود، اظهار كرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ميتوانند از 17 تا 23 مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتيب تقدم علاقه اقدام كنند.

مشاور سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتايج نهايي كنكور از 15 تا 17 شهريور ماه در طريق سايت سازمان سنجش خبر داد و افزود: همچنين فهرست اسامي معرفي شدگان رشته‌هاي نيمه متمركز در نيمه اول مهرماه به منظور شركت داوطلبان در مرحله دوم تا چند برابر ظرفيت اعلام مي‌شود./پرتال دانشگاهی

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------