هنرستاني‌ها از امسال مستقيما وارد دانشكده‌هاي فني مي‌شوند



 

 

هنرستاني‌ها از امسال مستقيما وارد دانشكده‌هاي فني مي‌شوند

 

وزير آموزش و پرورش از راه‌اندازي پرديس دانشگاهي ويژه دختران و پسران از سال تحصيلي جديد خبر داد.

حميدرضا حاجي بابايي در مراسم آغاز سال تحصيلي جديد كه با حضور معاون اول رييس جمهور در مدرسه راهنمايي دخترانه آزادي منطقه 14 تهران برگزار شد، با بيان اينكه امسال را با برنامه‌هايي جديدي آغاز مي‌كنيم، افزود: امسال پروژه‌هايي در آموزش و پرورش به بهره‌برداري رسيده و در طول سال تحصيلي نيز اين پروژه‌ها ادامه خواهد داشت.

وي گفت: ساماندهي فضاي آموزشي به عنوان يكي از اولويت‌ها در دستور كار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و  انتقال 12 هزار 740 مدرسه از نوبت بعدازظهر به صبح از جمله اين برنامه‌هاست.

وي با بيان اينكه اين انتقال يك حركت عظيم در نظام تعليم و تربيت محسوب مي‌شود،‌ خاطرنشان كرد: تحصيل در ساعات صبح بازدهي بيشتري نسبت به نوبت دوم دارد. بنابراين هم دانش‌آموزان در يادگيري موفق خواهند بود و هم معلمان ياددهي مناسبي خواهند داشت.

امسال سال طلايي در مدرسه سازي خواهد بود

حاجي بابايي با اشاره به افتتاح يك‌هزار و 830 پروژه‌ آموزشي، پرورشي و ورزشي در شهريور ماه از افزايش تعداد اين پروژه‌ها در مهر ماه به دو هزار پروژه خبر داد.

وي تصريح كرد: امسال سال طلايي در مدرسه سازي خواهد بود و علاوه بر پروژه‌هاي تحويل داده شده چهار ميليون مترمربع زيربنا نيز براي آموزش و پرورش احداث خواهد شد.

وزير آموزش و پرورش از افزايش هفت برابري اعتبارات مدرسه‌سازي نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: امسال اتفاقات خوبي در وزارت آموزش و پروش رخ داده كه تعيين وضعيت 17 هزار نيروي جديد، ورود پنج هزار معلم ورزش به مدارس و توجه ويژه به مربيان بهداشت و مشاوره از جمله اين برنامه‌هاي است.

وي يادآور شد: امسال تخصصي شدن نيروي انساني در آموزش و پرورش از 78 درصد به بيش از 90 درصد افزايش يافته است ضمن آنكه هنرجويان هنرستان‌ها نيز نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.

افزوده شدن يك ساعت درسي «انس با قران» در مدارس ابتدايي

وزير آموزش و پرورش توجه به مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي، هوشمندسازي مدارس و ساماندهي دروس را از برنامه‌هاي ديگر اين وزارتخانه برشمرد و گفت: امسال براي اولين بار يك ساعت درسي« انس با قرآن» به مقطع ابتدايي افزوده شده است. همچنين آيين نامه آموزش از راه دور و مدارس دولتي كه اخيرا در شوراي عالي آموزش و پرورش اصلاح و مصوب شده اجرا مي‌شود.

حاجي بابايي تصريح كرد: 116 استخر شنا در دست احداث است و طي سه سال آينده تعداد استخرها به 400 استخر شنا مي‌رسد به طوري كه همه شهرستان‌هاي بايد يك استخر داشته باشند.

وي همچنين تاكيد داشت توسعه پروژه‌ كتابخانه كلاسي كه از امسال آغاز شده گفت: بايد تعداد كتابخانه‌هاي كلاسي طي 3 سال آينده به 280 هزار كتابخانه برسد.

حاجي بابايي اجراي طرح همگام با قرآن براي دانش‌آموزان دوره راهنمايي و همچنين اجراي طرح آموزش شنا به دانش‌آموزان سوم ابتدايي و آموزش طناب زني به دانش‌آموزان پايه چهارم را از جمله برنامه‌هاي امسال اعلام كرد.

امسال نيروي بلاتكليف نداريم

ورود هنرستاني‌هاي سال سومي از امسال مستقيم به دانشكده‌هاي فني

وزير آموزش و پرورش همچنين از ايجاد پرديس دانشگاهي ويژه خانم‌ها و آقايان در سال تحصيلي جديد خبرداد و گفت: امسال براي اولين بار و با آزموني كه برگزار شد هنرستاني‌ها مستقيما از سال سوم وارد دانشكده‌هاي فني مي‌شوند.

وي همچنين تاكيد كرد: امسال هيچ نيروي حق‌التدريسي، شركتي ـ خدماتي و نهضتي بلاتكليف نداريم و همه آنها تعيين تكليف شده‌اند.

به گزارش ايسنا، به گفته حاجي بابايي، امسال در راستاي تحقق و اجراي برنامه تحول بنيادين آموزش و پرورش 70 درصد از كتاب اول ابتدايي تغيير كرده و ‌CD هاي آموزشي آنها در قالب كمك آموزشي و روش تدريس در اختيار معلمان ابتدايي قرار گرفته است.

وزير آموزش و پرورش گفت: يكي ديگر از برنامه‌هاي سال تحصيلي 90-91 اعزام  900 هزار دانش‌آموز و 900 هزار معلم به اردوي راهيان نور است.

حاجي بابايي در پايان با اشاره به طرح تعطيلي روز پنجشنبه مدارس، گفت: اين طرح به محكم‌تر شدن بنياد خانواده كمك مي‌كند؛ ضمن آنكه دانش‌آموزان فرصت مناسبي دارند كه به تكاليف خود در طي دو روز تعطيلي برسند.../تحلیل:انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------