راههای تقویت انگیزه برای لاغر شدن



 

لاغری

 

آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بعد از مدت کوتاهی از رژیمتان از آن خسته شده و آن را رها می‌کنید برای آنکه انگیزه خود را برای لاغر شدن تقویت کنید، با ما همراه باشید.

 

 

راهكارهایی برای شروع تغذیه صحیح

 

آموزش لازم و مشاوره با متخصص تغذیه و شناخت گروههای غذایی:

 

با مشاوره صحیح، فرد شناخت خوب و درستی از گروههای غذایی پیدا می‌كند و این امر جلوی بسیاری از اشتباهات غذایی را می‌گیرد. شخص می‌آموزد كه مثلا وقتی پنیر می‌خورد گروه گوشت را مصرف كرده؛ یا وقتی گردو می‌خورد، سهم چربی را استفاده كرده است. تنها با آموزش و مشاوره صحیح می‌توان به این اطلاعات دست یافت.

 

تفكر درباره تغییرات كاربردی مثبت:

 

وقتی که مسئله شناخت درباره گروههای غذایی پیش می‌آید، فرد یاد می‌گیرد که چه گروههایی سبب چاقی و اضافه وزن می‌شود؛ مثل چربیها و قندها. پس با شناخت خوب و كافی می‌تواند درست تصمیم گیری كند و تغییرات لازم را آگاهانه انجام دهد.

 

آغاز تدریجی:

 

انجام دادن تغییرات باید آهسته و تدریجی باشد و نباید منتظر اتفاقی غیر منتظره در برنامه غذایی باشیم. یكباره تغییر دادن عادتها مشكل است، ولی اگر این تغییرات به آهستگی و بتدریج باشد، ممکن می‌شود؛ مثلا تصمیم بگیریم که ابتدا با تصحیح وعده‌های صبحانه شروع كنیم، یا تصمیم بگیریم ابتدا هفته‌ای نیم كیلو وزنمان را كم كنیم و انتظار هفته‌ای 10 كیلو كاهش وزن نداشته باشیم.

 

آگاهی از گزینه‌های مطلوب در تركیبات غذایی:

 

با شناخت كافی (در نتیجه شركت در دوره‌های آموزشی یا مشاوره)، شخص گزینه‌های بهتر و مطلوبتری را براحتی بر می‌گزیند. مثلا از بین كربوهیدرات‌ها، نمونه‌های دیرجذب را انتخاب كند و از بین چربیها روغنهای مایع و غیر اشباع را انتخاب كند.

 

لاغری

 

تقویت انگیزه:

 

استفاده نکردن از برنامه غذایی پیچیده:

 

بعضی‌ از افرادی كه آگاهی خوب غذایی ندارند مدام منتظر برنامه غذایی پیچیده و خاصی اند، در صورتی كه با توجه به توضیحات داده شده شخص مطلع براحتی سهم خود را از گروههای غذایی یاد می‌گیرد و به این ترتیب براحتی می‌تواند برای تنظیم برنامه غذایی خود درست تصمیم‌گیری كند.

 

در نظر گرفتن اهداف كوتاه مدت:

 

پس از كاهش تدریجی وزن، در نظر گرفتن اهداف كوتاه مدت برای تغذیه صحیح شروعی تدریجی است؛ مثل كاهش وزن تدریجی یا انجام شدن تغییرات كوچك در وعده‌های روزانه.

 

یادداشت كردن تغییرات:

 

این كار را برای افرادی توصیه می‌كنیم كه می‌خواهند قند خونشان را هم تنظیم كنند؛ یادداشت كردن تغییرات مثبت و مرور آنها به شخص انرژی مجدد می‌دهد و سبب تشویق او به ادامه راه می‌شود. این مسئله برای افرادی كه قصد كاهش وزن دارند نیز كمك خوبی است.

 

تشویق كردن خود:

 

با مرور یادداشت‌ها، تشویق هم نیاز است. البته به شرطی كه این تشویق روی آوردن مجدد به خوراكیها نباشد!

 

پیدا كردن رقیب یا الگوی مقایسه در این راه:

 

این مسئله در ایجاد انگیزه برای شخص بسیار نتیجه بخش است. بنابر این، با توجه به مطالب گفته شده امید است انگیزه‌های كوچكی برای افراد ایجاد شده باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------