فواید ورزش‌های کوتاه مدت و شدید



فواید ورزش‌های کوتاه مدت

ورزش‌های کوتاه مدت شدید باعث افزایش کالری‌سوزی در بدن می‌شوند‎

 

ورزش‌های کوتاه مدت شدید که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند باعث افزایش کالری‌سوزی در بدن می‌شوند و سوخت و ساز بدن را بیشتر از هر نوع ورزش دیگری افزایش می‌دهد.

 

ورزش‌های کوتاه مدت و شدید فواید زیادی دارند که عبارتند از:

 

1- ورزش‌های کوتاه مدت و شدید قند خون را تنظیم می‌کنند و باعث کاهش چربی‌های شکمی می‌شوند مطالعات انجام شده در سال 2014 نشان داده که انجام یک جلسه ورزش کوتاه مدت و شدید می‌تواند به اندازه مدتی انجام ورزش‌هایی با شدت متوسط تاثیرگذار باشد.

 

مدیر این تحقیقات می‌گوید هنگامی که ورزش‌های کوتاه مدت و شدید انجام می‌دهید فیبرهای عضلات بیشتری قند خون را جذب می‌کنند.

 

2- ورزش‌های کوتاه مدت و شدید کارایی عروق را افزایش می‌دهند: مطالعات انجام شده در سال 2015 نشان داده که انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید، سه بار در هفته باعث می‌شود که کارایی عروق افزایش یابد. این مسئله باعث می‌شود که فشار خون کمتر شود.

 

3- این ورزش‌ها از پیری عضلات جلوگیری می‌کنند. ورزش‌های کوتاه مدت و شدید ضد پیری هستند. با انجام این ورزش‌ها تولید پروتئین در بدن افزایش می‌یابد.

 

4- لذت ورزش با انجام این ورزش افزایش می‌یابد. ورزش‌های کوتاه مدت و شدید ضد پیری هستند. بررسی‌ها نشان داده 92 درصد ورزشکاران علاقه دارند که این نوع ورزش‌ها را انجام دهند. ورزش‌های کوتاه مدت و شدید روحیه را بهتر می‌کنند و انرژی را افزایش می‌دهد.

 

برای انجام ورزش ‌های کوتاه مدت و شدید می‌توانیم فعالیت‌های همچون دویدن، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی انجام دهید. این فعالیت‌ها برای چند دقیقه شدید انجام دهید و یک دقیقه سرعت را کم کنید، میزان ریکاوری و استراحت یک دقیقه‌ای را به تدریج کمتر کنید.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------