روش های آسان برای پیشگیری از چاقی!



پیشگیری از چاق شدن,لاغر شدن,راههای کاهش وزن

روش های آسان برای پیشگیری از چاقی!
حتماً عوارض دراز مدت پشت میز نشینی را می دانید، پس باید از راه هایی موثر جهت پیشگیری از بروز دردهای مفصلی، خطر بیماری های قلبی، خطر پوکی استخوان، اضافه وزن و بسیاری خطرات دیگر نیز آگاه باشید. به نکاتی که در این مطلب اشاره شده توجه کنید تا سلامتی را به خود هدیه کنید.


۱- رفت و آمدها را تغییر دهید.
اگر می توانید به صورت پیاده و یا با دوچرخه به محل کار روید. در صورتی که با اتوبوس یا مترو به سر کار می روید، طوری برنامه بریزید که حداقل یکی دو کوچه یا خیابان را به صورت پیاده تا محل کار طی کنید. حتی اگر با اتومبیل شخصی تان خود را به محل کار می رسانید، ماشین را در نقطه ای دور از ساختمان و یا بخش های انتهایی پارکینگ پارک کنید. در ساختمان نیز از پله به جای آسانسور استفاده کنید.


۲- به دنبال فرصت هایی برای ایستادن باشید.
کالری ای که بدن شما در حالت ایستاده مصرف می کند، به مراتب از وضعیت نشسته بیشتر است. می توانید به هنگام صحبت با تلفن و یا ناهار، بایستید. همچنین، ایده آل است که در صورت امکان در برخی مواقع میز خود را به حالت ایستاده در آورید.


۳- حرکات کششی انجام دهید.
قدم زدن و انجام برخی حرکات ملایم کششی در زمان های استراحت، علاوه بر شادابی، کالری بیشتری نسبت به نوشیدن یک قهوه پشت میزتان می سوزاند.


۴- از یک توپ مخصوص به جای صندلی استفاده کنید.
شاید خنده دار به نظر برسد، اما استفاده از یک توپ ورزشی بزرگ به جای صندلی اداری، برای سوزاندن کالری های اضافه و پیشگیری از اضافه وزن در درازمدت، بسیار موثر است. در چنین وضعی، ماهیچه های شما برای حفظ تعادل بدن، دائماً در حال فعالیت هستند.

 

۵- در صورت امکان برخی ابزارها و تجهیزات ورزشی را در محیط کارتان قرار دهید.
در صورت امکان، برخی تجهیزات مانند وزنه ها کوچک، فنرهای کششی و سایر ابزارهای کوچک و قابل حمل را در محل کار خود داشته باشید تا چنانچه فرصتی به دست آوردید بتوانید از آنها استفاده کنید.


۶- با همکاران خود تعامل داشته باشید.
سعی کنید با همکاران تان در محل کار، تعامل برقرار کرده و آنها را به پیاده روی جمعی و فعالیت های بدنی ترغیب کنید.
منبع : hidoctor.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------