با تمرینات ورزش صورت چند سال جوان تر شوید



ورزش صورت, ورزش صورت برای جوانسازی, ورزش برای عضله سازی صورت

ورزش صورت

 

تمرینات ورزش صورت

این روزها، افراد زیادی به جوانی و شادابی پوست‌ اهمیت می‌دهند. تعداد کسانی که برای جوان‌تر دیده شدن، هر کاری انجام ی دهند کم نیست. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که چنانچه به جوانی و نشاط پوست‌تان اهمیت می‌دهید، حاضر نیستید عمل های جراحی و حتی روش های کم‌ریسک‌تر مانند تزریق بوتاکس انجام بدهید، مطلب زیر را از دست ندهید. 

ورزش های صورت برای جوانسازی

حرکت وی

این تمرین برای افتادگی پلک، چروک‌های اطراف چشم و پف چشم مناسب است.

- انگشتان میانی را بین دو ابرو و انگشتان اشاره را روی گوشه‌های بیرونی ابروها قرارداده و به آرامی فشار دهید.

- به سقف نگاه کنید، پلک پایین را به سمت پلک بالا ببرید به طوری که انگار چشم‌تان لوچ است و برای چند ثانیه به سقف خیره شوید. سپس پلک‌تان را رها کنید. هنگام نگاه کردن به سقف در چشمان‌تان احساس لرزش می‌کنید.

- این حرکت را ۶ بار انجام دهید و پس از آخرین بار چشمان‌تان را به مدت ۱۰ ثانیه محکم ببندید.

 

ورزش صورت, ورزش صورت برای جوانسازی, ورزش برای عضله سازی صورت

ورزش صورت برای جوانسازی

 

پیشانی را ورزش دهید

این کار به کاهش چین و چروک و خطوط ریز با تنگ کردن ماهیچه های پیشانی کمک می کند. یک دست را روی دو طرف پیشانی خود نزدیک شقیقه ها قراردهید.

 

انگشتان خود را از هم باز کنید و انگشت شست خود را پشت سر خود، نزدیک پیشانی پایین تر از خط رویش مو قراردهید. انگشتانتان را در انتهای ابروهای خود بگذارید و به آهستگی پوست روی پیشانی خود را به طرف موهای خود بکشید، تا وقتی که پوستتان صاف شود.

 

ابروها را تا آنجا که ممکن است بالا ببرید. این وضعیت را برای پنج ثانیه نگه دارید و پنج بار تکرار کنید.

 

تعدادی از حرکات منقبض کننده، زنجیره‌ای و محرک برای زیر فشار گذاشتن و آزاد سازی عضلات صورت می‌باشد . که نمونه ای از بدنسازی صورت است این نرمش ها هم باعث افزایش حجم عضلات صورت می‌شود و هم باعث بالا کشیدن و لیفتینگ ملایم و آرام پوست صورت می‌شوند. این نرمش‌ها باعث می‌شود که گردش خون در زیر پوست زیاد شود و مواد مغذی و اکسیژن بیشتر به اجزای مختلف صورت خواهد رسید. 

 

ورزش صورت, ورزش صورت برای جوانسازی, ورزش برای عضله سازی صورت

ورزش برای عضله سازی صورت

 

چگونگی عمل ورزش صورت روی پوست صورت

ورزش های صورت با اکسیژن رسانی و تغذیه بهتر سبب این می‌شوند که سلول های آسیب دیده تخریب بشوند و سلول های در معرض آسیب ترمیم شوند و باعث بهتر شدن روند سلول سازی می‌شوند. با این ورزش ها پوست شفاف تر و با نشاط تر می شود و همینطور ورزش صورت کمک می‌کند که مرطوب کننده ها خیلی بهتر جذب صورت شوند و چین و چروک خیلی دیرتر روی پوست ظاهر شود. مهم ترین خصوصیت و مزیت آن‌ها این است که در هر لحظه که بخواهیم می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و هزینه‌ای ندارد.

 

ورزش صورت, ورزش صورت برای جوانسازی, ورزش برای عضله سازی صورت

ورزش صورت با تصویر

 

انجام ورزش گونه ها

افتادگی گونه و شلی چربی های زیر پوست گونه صورت همراه با کم شدن خصوصیت الاستیکی پوست صورت سبب چین و چروک و به وجود آمدن حالت سگینک روی صورت خواهد شد. با انجام دادن تمرین های خصوص کمک کنید تا گونه هایتان دیرتر دچار پیری گرذند.

 

ورزش صورت, ورزش صورت برای جوانسازی, ورزش برای عضله سازی صورت

ورزش صورت برای زیبایی

 

ورزش لب ها

همان گونه که لب هایتان بسته است آهسته لبخند زده و آنگاه گونه هایتان را روی لثه و دندان منقبض کنید. سپس تا عدد ۱۰ بشمرید و به حالت قبل برگردید. این حرکت ۱۰ بار انجام شود .

 

تمرین بعدی به این صورت است که جلوی آینه می‌نشینید و چهره‌تان را نگاه می‌کنید و در حالتی که دهان خود را بسته نگه داشته‌اید تا آن جایی که امکان دارد لبخند کشیده بزنید تا گوشه های لب های شما باز و دندان‌هایتان دیده شود. به گونه ای عضله های خود را منقبض کنید تا کشیده شدن عضلات احساس شود. بعد از ۵شماره به حالت قبل خود برگردید و این تمرین را ۱۰ بار انجام دهید.

 

لب هایتان را بسته نگه داشته و پشت لب های بالایی تان باد پر کنید در این وضعیت تا شماره ۱۰ شمرده و بعد از این باد را به پشت لپ طرف چپ ببرید طوری که لپ طرف چپ باد کند. به مدت ۱۰ثانیه در همین حالت باقی مانده و به همین صورت لپ سمت راست خود را نرمش دهید. سپس باد دهانتان را به پایین ببرید و ۱۰ ثانیه هم در این حالت بمانید و آنگاه باد را بیرون داده و به حالت قبل برگردید. این تمرین ۵ بار انجام شود.

 

ورزش صورت, ورزش صورت برای جوانسازی, ورزش برای عضله سازی صورت

ورزش عضلات صورت با تصویر

 

ورزش برای جوان سازی پوست

رو به پشت بر روی تختتان بمانید طوری که سرتان از لبه تخت آویزان شود. تا جایی که میتوانید ابروهای خود را بالا ببرید تا چشمانتان بازتر و بازتر شود. این تمرین را ده بار انجام دهید.

 

صاف نشسته و صورتتان را به جلو بکشید ابروهایتان را روی چشمانتان فشار دهید طوری که روی بینی‌تان چین بیفتد. تا ۱۰ شروع به شمردن کنید و آنگاه به حالت قبل برگردید. ۵ بار این تمرین را تکرار کنید.

 

اخم کنید و ابروهایتان را به طرف هم فشار دهید و تا جایی که می‌شود روی پیشانی خود چروک بیندازید. سپس آن ها را باز کنید تا جایی که صورتتان فرم حیرت زده پیدا کند. این تمرین را هم ۵ بار تکرار کنید.

 

انجام ورزش چانه

چانه محل مناسبی جهت ذخیره شدن چربی‌های مازاد بدن ما هستند و پس از یک مدتی به صورت غبغب در زیر چانه پیدا می‌شود. در روز دوبار نرمش های مخصوص چانه را انجام دهید تا این پخش از صورتتان حالت زیبای خود را از دست ندهد.

 

ورزش صورت, ورزش صورت برای جوانسازی, ورزش برای عضله سازی صورت

ورزش های صورت برای جوان سازی پوست

 

ورزش صورت برای تقویت لب ها

وسط لب هایتان را به آرامی با انگشت اشاره فشار دهید. فکر کنید که با لبهایتان مدادی را نگهداشته اید و با دور کردن انگشت از لب ها فکر کنید که مداد بلند تر می شود. لبها را فشرده نگه دارید تا احساس سوزش کنید. فشار روی لب ها را 30 ثانیه ادامه دید. این حالت لب ها برجسته تر کرده و چروک اطراف لب را از بین می برد.

 

ورزش صورت برای تقویت گردن

بهتر است این تمرین را دراز بکشید و انجام دهید. دستانتان را روی جلوی گردن قراردهید. سرتان را کمی از زمین بلند کنید و در همان حالت بمانید سپس به حالت اول بازگردید. 30 بار تکرار کنید. سپس بازوها را درکنار بدن قرار داده و سر و شانه ها را 1 سانتی متر از زمین بلند کنید و سرتان را به چپ و راست 20 بار بچرخانید.

 

این تمرین باعث تقویت عضلات گردن شده و کمک می کند پوست گردنتان صاف و محکم شود.

 

ورزش صورت, ورزش صورت برای جوانسازی, ورزش برای عضله سازی صورت

ورزش صورت

 

راه حل های بیشتر برای حفظ جوانی و شادابی پوست

تا به حال هیچ راه حل عملی برای از بین بردن کامل اثرات بالا رفتن سن بر پوست بدن وجود ندارد. پیر شدن پوست قسمتی طبیعی از زندگی شماست اما شما با کمک راه کار های زیادی می‌توانید این پروسه را به عقب بیاندازید و حس جوانی کنید. مهمترین عامل در حفظ شادابی و جوانی پوست، داشتن رژیم غذایی سالم است و بدون داشتن رژیم غذایی سالم، انجام تمرینات صورت هم بی فایده هستند.

 

در واقع ظاهر پوست و شادابی آن می‌تواند نشان دهنده این باشد که رژیم غذایی شما تا چه اندازه سالم است. ابتلا به مقاومت انسولین و لپتین یکی از علل سرعت بخشیدن روند پیری بدن هستند. بنابراین باید سطح انسولین و لپتین خون خود را پایین نگه دارید. بهترین راه برای انجام این کار، کاهش مصرف قند و غلات است.

 

مصرف سبزیجات بسیار با اهمیت و حیاتی است. داشتن خواب کافی و با کیفیت و همینطور کنترل استرس و فشار‌های روانی هم در داشتن ظاهری جوان و شاداب بسیار مهم هستند. یکی از بهترین روش ها برای کنترل فشارهای احساسی و روانی (که سبب کم خوابی هم می‌شوند)، تکنیک‌های مدیتیشن و روان درمانی مثل آزادسازی احساسی هستند. چنانچه رژیم غذایی خود را اصلاح کنید، ورزش کنید، خواب کافی داشته باشید و استرس را از خود دور کنید، انجام تمرینات یوگای صورت تاثیر چندین برابر در داشتن پوستی شاداب و جوان دارند.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------