دانستنی های مفید درباره ورزش و کاهش وزن



ورزش, کاهش وزن,ورزش با دستگاه بدنسازی

ورزش در سنین جوانی، از افزایش تعداد سلولهای چربی جلوگیری می کند

 

ورزش و کاهش وزن
آیا ورزش، اشتها را زیاد می کند؟
این مساله که ورزش موجب زیاد شدن اشتها می شود، موضوعی است که اغلب درباره آن اشتباه می کنند. تحقیقات نشان داده است که فعالیت بدنی بیشتر برای کسانی که عادت به ورزش نداشته اند، تمایل آنها را به خوردن غذای زیاد را کاهش می دهد؛ بنابراین ورزش می تواند در کم کردن وزن بدن، عامل موثری به حساب آید.

 

آیا با ورزشهای بخصوص می توان فقط چربی یک قسمت از بدن را کاهش داد؟

نه ، چربی به طور کلی از تمام بدن کم می شود، اما این کم شدن در قسمت شکم بیشتر به چشم می خورد. به عبارت دیگر شکم افراد بیشتر از پاها کوچک و لاغر می شود.

 

آیا نمی توان بدون ورزش کردن و فقط با رژیم غذایی، وزن کم کرد؟
البته این امکان وجود دارد، اما رژیم غذایی علاوه بر نسوج چربی، مقداری از نسوج عضلانی را نیز از بین می برد، اما اگر ورزش کنید، چربی ها کمتر می شود.

با توام کردن ورزش با رژیم غذایی، می توان از وزن بدن کاست و سلامت و تناسب اندام به دست آورد.

 

کاهش چربی های بدن با ورزش,کاهش وزن,ورزش

ورزش همراه با رژیم غذایی باعث کاهش وزن می شود

 

آیا می توان با ورزش تعداد سلولهای چربی را در بدن کمتر کرد؟
متاسفانه وقتی افراد به سن رشد می رسند، دیگر نمی توانند از شمار سلولهای چربی بکاهند؛ ولی می توانند به وسیله کمتر کردن حجم آن لاغر شوند.
تحقیقات نشان داده است که غذای نسبتا سالم توام با ورزش در سنین جوانی، از افزایش تعداد سلولهای چربی جلوگیری می کند. به همین علت است که والدین اطفال باید مراقب سلامت بچه ها باشند و در مورد تغذیه و فعالیت بدنی آنها، توجه لازم را به کار برند.

 

آیا زیاد عرق کردن درحین ورزش، میتواند موجب کاهش وزن بدن شود؟
عرق کردن زیاد، بلافاصله از وزن بدن می کاهد. علت آن از بین رفتن نسوج چربی نیست، بلکه مربوط به کم شدن آب بدن است، اما این کم شدن وزن با نوشیدن آب فورا جبران می شود. بنابراین بهتر است قبل از ورزش، ضمن آن و یا بعد از آن، به نوشیدن آب اقدام شود تا آب بدن کم نگردد.

 

آیا با ورزش چربی بدن را می توان به عضله تبدیل کرد؟
چربی به عضله و عضله نیز به چربی تبدیل نمی شود. اگر زیاد غذا بخورید و کم حرکت کنید، کالری های اضافی یعنی بیش از آنچه بدن مصرف می کند، اعم از مواد نشاسته ای و قندی و پروتئینی یا چربی، به چربی تبدیل می شوند. اگر عضلات به کار گرفته نشوند، چروکیده و ضعیف می شوند، اما به چربی مبدل نمی شوند. وقتی شما ورزش کنید، نسوج چربی ضعیف تر و نسوج عضلانی بزرگتر و قویتر میشوند.

منبع : taamasrar.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------