تمرینات قدرتی بدنسازی برای کاهش وزن



برنامه بدنسازی قدرتی, تمرینات قدرتی بدنسازی, برنامه بدنسازی عضله ساز و قدرتی

برنامه بدنسازی قدرتی

 

تمرینات قدرتی بدنسازی

تمرینات قدرتی نقش مهمی در سلامتی ما ایفا می کنند. یعنی اینکه، این تمرینات شما را قدتمند می‌کند و استقامت شما را را افزایش می دهد، ولی تنها برای قدرت نیست، بلکه کاهش وزن و فیت بودن به شرط انجام تمرینات قدرتی است. این مقاله به شما کمک می‌کند تا با چند تمرین قدرتی آشنا بشوید. با ما همراه باشید.

تمرینات قدرتی چیست؟

تمرینات قدرتی یا تمرینات مقاومتی به تمریناتی گفته می‌شود که برای افزایش قدرت و استقامت بدن برنامه ریزی شده‌اند. تمرینات قدرتی بیشتر از وزنه استفاده می شود، ولی تنها شامل وزنه و دمبل نمی شود. برای خیلی از ورزش‌ها تمرین قدرتی یک تمرین کامل کننده است که برای موفقیت بهتر و پیشرفت بهتر ورزشکار در کنار ورزش اصلی باید انجام دهد.

 

بعضی وقتها به اشتباه برخی تصور می‌کنند تمرین قدرتی تنها برای «حجم عضلانی گرفتن» موثر است یا تنها برای مردان نیاز است، ولی تمرینات قدرتی، برای همه خیلی اهمیت دارد، حتی افرادی که دوست ندارند تغییری در ظاهر اندام خود به وجود بیاورند.

 

تمرینات قدرتی بدنسازی

اسکات هالتر

این تمرین می‌تواند در سوزاندن چربی به شما کمک کند. البته فراموش نکنید که انجام درست آن ضروری است. برای این کار باید پاهای خود را به عرض شانه باز کنیدو صاف بایستید. هالتر را با دو دست بگیرید و پشت گردن خود بگذارید. اکنون باسن را به سوی عقب ببرید، زانوهای خود را خم کنید و پایین بروید. قدری مکث کنید و به آهستگی خود را به وضعیت اصلی برگردانید.

 

برنامه بدنسازی قدرتی, تمرینات قدرتی بدنسازی,تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی بدنسازی

 

ددلیفت هالتر

این تمرین یکی از تمریناتی است که با آن می‌توانید چربی‌های اضافی بدن را از بین ببرید. ددلیفت هالتر تقریبا همه عضلات بدن را درگیر می‌ کند و اثر متابولیکی خیلی فوق العاده ای دارد.

برای انجام این تمرین یک هالتر بردارید. چنانچه در این تمرین تازه کار هستید تلاش کنید از وزنه‌های کمتر استفاده کنید. اکنون پاهای خود را به عرض شانه باز کنید. قدری زانوها را خم کنید. هالتر را جلوی ران خود بگذارید و تلاش کنید کف دستتان به سوی خودتان باشد. باسن را به عقب ببرید، زانوهای خود را به سوی هالتر خم کنید و آنگاه آن را بردارید.

 

برنامه بدنسازی قدرتی, تمرینات قدرتی بدنسازی,تمرینات قدرتی بدنسازی برای کاهش وزن

 برنامه بدنسازی عضله ساز و قدرتی

 

پرس سرشانه نشسته با هالتر 

در بعضی از خانم‌ها به عضلات شانه اغلب دقت نمی کنند. عضلات ضعیف زودتر از عضلات قدرتمند رشد می‌کند. شما می‌توانید با این تمرین به کاهش وزن دست پیدا کنید.

برای انجام این تمرین، یک هالتر را با دست خود بگیرید. روی یک نمیکت تخت بنشینید. میله را بالای شانه‌های خود بگیرید. هالتر باید طوری باشد که کف دست به سمت جلو باشد. اکنون هالتر را به طرف بالا ببرید. قدری صبر کنید و هالتر را به شرایط نخست بازگردانید.

 

برنامه بدنسازی قدرتی, تمرینات قدرتی بدنسازی, برنامه بدنسازی عضله ساز و قدرتی

تمرینات قدرتی

 

پایین آوردن دست باز

در بارفیکس هم تقریبا همین کار را انجام می‌ گیرند ولی همه خانم‌ها نمی‌توانند آن را به خوبی انجام دهند. این تمرین می‌تواند چربی‌های شکمی را به خوبی بسوزاند و شما را در رسیدن به کاهش وزن کمک کند.

برای انجام این تمرین، مانند شکل در شرایط مناسب بنشینید. اکنون دسته‌های دستگاه را بگیرید و کف دست را به سمت خود نگه دارید. حال دسته‌های دستگاه را به سوی خود بکشید و مجددا به شرایط نخست بازگردانید.

 

برنامه بدنسازی قدرتی, تمرینات قدرتی بدنسازی, تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی بدنسازی برای کاهش وزن

 

پرس بالا سینه با دمبل 

پرس نشسته چنانچه صحیح انجام شود مزیت های خیلی زیادی دارد. این حرکت ساده می‌تواند بخش های گوناگونی از بدن مانند شانه‌ها، عضله سه سر بازو و حتی عضله دوسر را تقویت کند.

برای انجام این تمرین، یک نیمکت قابل تنظیم تهیه کنید و مانند شکل با زاویه ۱۵ تا ۳۰ درجه روی آن بنشینید. هالتر را با دست خود بگیرید. اکنون میله را به سوی قسمت بالایی سینه خود بیاورید. چند ثانیه مکث کنید و میله را به وضعیت نخست بازگردانید.

 

برنامه بدنسازی قدرتی, تمرینات قدرتی بدنسازی, برنامه بدنسازی عضله ساز و قدرتی

برنامه بدنسازی قدرتی

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------