چند تمرین ورزشی عالی با کمک کش بدنسازی



تمرینات ورزشی با کش بدنسازی, کش بدنسازی, کش بدنسازی

آموزش تمریناتی با کش بدنسازی

 

تمرینات ورزشی با کش بدنسازی

کش بدنسازی یکی از وسایل ورزشی با استفاده است که در تقویت عضله‌ها و حجم دادن به آن‌ها خیلی تاثیرگذار است. این کش‌ها در اندازه‌ها و متراژهای مختلفی تولید می‌شوند و در تمرینات پیلاتس هم استفاده می شود. کاربرد این وسیله به اندازه‌ای زیاد است که خیلی از ورزشکاران در تمرینات خود از آن استفاده می‌کنند.

طول این کش‌ها گوناگون است و بعضی از این کش‌ها در دو طرف دسته دارند که می توانند در دستان و برای تمرینات بالا تنه و یا در انتهای پا و برای تمرینات پایین تنه استفاده شوند. البته بعضی از مدل‌های این کش‌ها بودن دسته هستند.

 

تاثیر استفاده از کش بر عضلات بدن

در حقیقت کش باعث می‌شود بیشتر عضلات بدن ‌تان درگیر شود. انجام ورزش‌های مرتبط با شانه و عضلات اطراف آن کار چندان راحتی نیست و کش بدنسازی این کار را به بسیار زیاد بهتر می‌ کند. در موقع انجام حرکات گوناگون با کش، تنش به وجود آمده به عضله ‌سازی کمک می‌کند، و این کار یکی از مهم‌ ترین خصوصیت های این وسیله‌ی ورزشی به حساب می آید.

 

چنانچه به صورت صحیح از این وسیله استفاده کنید، می‌توانید قدرت و توان بدنی خود را هم بسیار زیاد بالا ببرید.

 

کش بدنسازی برای انجام انواع تمرینات قدرتی و کششی وسیله‌ای کاملا موثر به حساب می‌آید. از جمله مزیت های این وسیله این است که در قیاس با وسیله‌ای مثل تردمیل که ابعاد تقریبا بزرگی دارد و جای زیادی می خواهد، کش حتی در محیط‌های کوچک هم قابل استفاده است. از کش هم‌چنین در تمرینات پیلاتس و ایروبیک هم استفاده می‌شود.

 

کش بدنسازی، کوچک و قابل جمع شدن و سبک است و به همین دلیل می توانید آن را همه جا دنبال خود داشته باشید. در خانه به آسانی از آن استفاده کنید یا آن را با خود به مسافرت ببرید.

 

چند تمرین با کش بدنسازی

حرکت اسکوات جلو 

روی کش بدنسازی و وسط آن بایستید. دو سمت آن را در دستهایتان بگیرید و تا شانه بالا بکشید. با شکم سفت، روی پاها بنشینید و پایین بروید. زانوها را از نوک انگشتان پا جلوتر نیاورید. به وضعیت اول بازگردید و این کار را ۸ تا ۱۲ بار تکرار کنید.

 

تمرینات ورزشی با کش بدنسازی, کش بدنسازی,ورزش با کش بدنسازی

تمرینات ورزشی با کش بدنسازی

 

حرکت کشش از پشت

یک سمت کش بدنسازی را به یک جای مطمئن وصل کنید. روی زمین روی شکم دراز بکشید. سمت دیگر کش را دور مچ یکی از پاها ببندید. پایتان را از زانو خم کنید تا به باسن برسد و در این وضعیت کش کشیده گردد. این حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار برای هر پا تکرار کنید. 

 

حرکت پل

کش بدنسازی را دور هر دو پایتان و درست بالای زانو ببندید. روی زمین به پشت بخوابید و کف پاهایتان را با زانوهای خم شده روی زمین بگذارید. باسن خود را از زمین بلند کنید تا جایی که شانه، گردن و باسن در یک خط قرار بگیرند. باسن در همه ی حرکت درگیر باشد. ۱۵ تا ۲۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

 

حرکت پاروی خم 

پاهایتان را به اندازه ی عرض شانه باز کنید و میان کش بدنسازی بایستید. زانوهایتان را قدری خم کنید و از کمر با پشت صاف به جلو خم شوید به گونه ای که باسنتان به طور کامل عقب باشد. با آرنج خم، کش را به طرف لگن خود بکشید و با این کار تیغه های شانه را به هم نزدیک کنید. این حرکت را ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار کنید.

 

حرکت کشش طرفین

صاف بایستید و پاها را به اندازه ی عرض شانه های باز کنید و زانوهایتان را قدری خم کنید. با دو دست میان کش بدنسازی را بگیرید به گونه ای که کف دست ها به سوی زمین باشد. دستها را از هم دور کنید تا وقتیکه حس کنید تیغه های شانه به هم میرسند. به آهستگی به وضعیت اول برگردید. ۸ تا ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

 

تمرینات ورزشی با کش بدنسازی, کش بدنسازی, کش بدنسازی

ورزش با کش بدنسازی

 

حرکت کشش بالای سر

یک طرف کش بدنسازی را به جایی محکم وصل کنید. روی زمین دراز بکشید و زانوها را کمی خم کنید. با هر دو دست انتهای کش را بگیرید به گونه ای که دستهایتان قدری از آرنج خم و بالای سرتان باشد. کش را بکشید تا دست ها به زانو برسد. ۸ تا ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید. 

 

حرکت پرس با نیمکت

میان کش بدنسازی را زیر پایه های نمیکت قرار دهید. خودتان به کمر روی نمیکت بخوابید و دو طرف کش را در دو دست خود بگیرید. دستها را نیز سطح شانه ها بگیرید به گونه ای که شست شما روی شانه ها را لمس کند. دست ها را به طور کامل صاف کنید و مستقیما بالا ببرید. ۱۰ تا ۱۲ بار این حرکت را تکرار کنید.

 

تمرینات ورزشی با کش بدنسازی, کش بدنسازی,آموزش تمرین با کش بدنسازی

آموزش تمرین با کش بدنسازی

 

حرکت پرس سینه ایستاده

میانه کش بدنسازی را به جایی هم راستای سینه تان ببندید. دو سر آن را در دو دست بگیرید. کش را در وضعیت کشیدگی بگذارید و دست ها را هم سطح با شانه ها از ارنج خم کنید. کف دستها روی زمین و آرنج ها بالا، دستتان را مقابل به طور کامل صاف جلو بکشید. ۱۲ تا ۱۵ بار این حرکت را تکرار کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------