چگونه با پیاده روی وزن کم کنیم



در زمان پیاده روی عرق ریختن شرط لاغری نیست‎

 

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران معتقد است که در زمان پیاده روی عرق ریختن شرط لاغری نیست بلکه باید پیاده روی در شرایطی انجام شود که توان قلبی بین 60 تا 70 درصد برای افراد مبتدی و 70 تا 80 درصد برای افراد با سابقه ورزشی باشد.

 

سعادت‌مهر در گفت‌وگویی، افزود: پیاده روی به منزله یک تیغ دو لبه است که هم می‌تواند به سلامت قلب و تناسب اندام و تقویت عضلات کمک کند و هم می‌تواند سبب آرتروز و کمردرد شود. بنابراین اگر شرایط یک پیاده روی استاندارد را بدانیم قادر خواهیم بود روی سلامت قلب و عروق و حتی کاهش وزن کار کنیم.

 

وی گفت: برای پیاده روی زمان خاصی پیش‌بینی نمی‌شود و هر زمان که آمادگی بیشتری داشته باشید همان زمان بهترین وقت برای پیاده روی است اما اگر زمان صبح را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنید بهتر است یک ساعت قبل از شروع، صبحانه مختصری بخورید تا توان ورزش کردن داشته باشید. البته پیاده روی در شب و بویژه آخر شب توصیه نمی‌شود. زیرا در آخر شب بدن نیاز به استراحت دارد. سعی کنید هر روز در زمان مشخصی به پیاده روی بپردازید.

 

سعادت مهر اضافه کرد: در هنگام پیاده روی بطری آبی به همراه داشته باشید تا هر چند دقیقه یکبار جرعه ای آب بنوشید. همچنین در هنگام پیاده روی با تلفن همراه صحبت نکنید و به جای آن به  موزیک های مورد علاقه تان گوش دهید تا انرژی شما را برای فعالیت افزایش دهد و از خستگی زودهنگام جلوگیری کند. برای پیاده روی محیطی را انتخاب کنید که عاری از آلودگی هوا باشد و در روزهای آلوده از پیاده روی در محیط های آلوده خودداری کنید.کفش استاندارد داشته باشید و از لباسهای آزاد که چسب بدن نیست و برای جابجایی هوا بهتر است استفاده کنید.

 

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران خاطرنشان کرد: هنگام پیاده‌روی از بستن پلاستیک، گن و لباسهای پلاستیکی جدا خودداری کنید زیرا هیچ تاثیری در از دست دادن چربیها ندارند. همچنین در زمان پیاده روی عرق ریختن شرط لاغری نیست مهم این است که شما بین 60 تا 70 درصد توان قلبی برای افراد مبتدی و 70 تا 80 درصد توان قلبی برای افراد با سابقه ورزشی فعالیت داشته باشید.

 

وی ادامه داد: در هنگام پیاده روی هم رو به جلو و هم رو به عقب راه بروید تا عضلات مختلف درگیر شوند. با شروع پیاده روی بدن برای تامین سوخت از کربوهیدرات و چربی ها استفاده می‌کند ولی مقدار استفاده از چربی ها کم است و هر چه زمان بالاتر می‌رود استفاده بدن از چربی ها برای تامین سوخت بیشتر می‌شود. اگر مدت زمان تمرین بیش از حد مجاز باشد بدن وارد مرحله پروتئین سوزی می‌شود که این کار باعث از بین رفتن توده عضلانی خواهد شد. البته مدت زمان تمرین خاصی را نمی‌توان برای چربی سوزی پیشنهاد داد چون شرایط بدنی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است.

 

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران گفت: افراد باید روزانه 30 تا 60 دقیقه به پیاده روی بپردازند که از زمان کم شروع و رفته رفته هر روز به این زمان اضافه کنید. قبل از شروع پیاده روی بدن را با حرکات کششی گرم کنید و مفصل مچ پا،زانو و کمر را گرم کنید تا در حین پیاده روی دچار آسیب دیدگی نشوید. بهتر است در ابتدا با سرعت آهسته شروع و کم کم سرعت و ضربان قلب را بالا ببرید و در انتها سرعت را کم و با حرکات کششی بدن را سرد کنید.

 

سعادت مهر اظهار کرد: در یک ساعت پیاده روی بین 200 تا 400 کالری می‌توانید بسوزانید که این عدد متفاوت است و بستگی به وزن افراد، شدت پیاده روی، اضافه بار، شیب سطح پیاده روی و...دارد. همچنین در هنگام پیاده روی سعی کنید صاف راه بروید و قوز نکنید و سر رو به بالا باشد و جلو را نگاه کنید. متاسفانه دیده می‌شود برخی افراد سرشان را پایین می اندازند و گردن را در حالت درست حفظ نمی‌کنند که همین امر سبب لوردوز گردنی می‌شود.

 

وی در پایان کاهش درد مفاصل، بهبود خلق، خو و کاهش افسردگی و استرس، جلوگیری از چین و چروک پوست، بهبود کارکرد مغز، افزایش تراکم استخوان، جلوگیری از بیماریهای قلبی، فشارخون و دیابت نوع 2 را از فواید پیاده‌روی عنوان کرد.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------