کاهش وزن واقعی با 4 راه موفقیت آمیز



وزن کم کردن

کاهش وزن در نظر کسانی که چاق هستند و اضافه وزن دارند کار بسیار سختی است‎

 

کاهش وزن و لاغر شدن در نظر کسانی که چاق هستند و اضافه وزن دارند کار بسیار سختی است. اما 4 راه را به شما معرفی می کنیم که می تواند در کاهش وزن به شما کمک بسیاری کند.

 

همراه با افراد شبیه به خودتان تلاش کنید

کاهش وزن به‌طور فردی و بدون حضور یا حمایت انسان‌های دیگر می‌تواند به کار سختی تبدیل شود، در حالی که به ‌اشتراک‌گذاری چالش‌ها، پشتیبانی‌ها و ایده‌ها با دیگر انسان‌هایی که وضعیت‌ها و هدف‌هایی شبیه به شما دارند، می‌تواند شانس دستیابی شما به موفقیت در کاهش وزن را بیشتر کند. مطالعات متعدد در حوزه‌های روان‌شناختی نشان می‌دهند که حمایت اجتماعی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و عضویت در گروه‌های هدف‌دار، حداقل می‌تواند در کوتاه‌مدت برای کاهش وزن مفید باشد. 

  

با برنامه کاهش وزن خودتان تعامل داشته باشید

به این نکته توجه داشته باشید که شما تصمیم گرفته‌اید تا وزن خودتان را کاهش بدهید. در نتیجه نحوه تعامل شما با برنامه کاهش وزن و احترام گذاشتن به تصمیم خودتان، می‌تواند شانس موفقیت‌تان در این مسیر را تعیین کند. یکی از مطالعات BMC Public Health در همین زمینه نشان می‌دهد افرادی که در جلسه‌های ورزشی برای کاهش وزن خودشان با جدیت و پیگیری شرکت می‌کنند، تقریبا ۳ برابر از دیگران در کاهش وزن خودشان به موفقیت می‌رسند. محققان می‌گویند که متعهد بودن به ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی و صرف کردن وقت کافی با هدف برنامه‌ریزی برای هفته‌های آتی در برنامه کاهش وزن، شانس دستیابی به موفقیت در کاهش وزن را به حداکثر می‌رساند.

  

فعالیت بدنی را به زندگی خودتان اضافه کنید

تصمیم‌گیری برای کاهش وزن، لزوما به این معنا نیست که شما باید روزانه کیلومترها بدوید یا فعالیت‌های ورزشی سنگین انجام بدهید. مطالعات علمی نشان داده‌اند که اِعمال تغییرات در عادت‌های غذایی معمولا ساده‌ترین و موثرترین راه برای کاهش وزن است و باید در اولویت اول قرار بگیرد. با این ‌حال، شما باید در تعریف فعالیت‌های بدنی تجدید نظر کنید و جدی گرفتن این فعالیت‌ها را به اولویت دوم در روند کاهش وزن تبدیل سازید. فعالیت‌هایی مانند کارهای خانه، شستن ماشین، پیاده‌روی و... که واقعا هم ساده هستند، می‌توانند فعالیت‌های مناسبی برای شروع باشند و در ادامه به فعالیت‌های ورزشی تبدیل شوند. محققان می‌گویند در حالی که ایجاد تغییرات در الگوهای تغذیه‌ای، بهترین شیوه برای کاهش وزن است، اما فعالیت‌های بدنی هم نقش بزرگی در راستای کاهش وزن و حفظ وزن در محدوده سالم دارند. 

  

از اشتباه‌های خودتان درس بگیرید

تقریبا غیرممکن است که انسان‌ها در روند کاهش وزن خودشان، هیچ اشتباهی مرتکب نشوند و تمامی مراحل را بدون نقص طی کنند. مطالعات علمی در همین زمینه نشان می‌دهند که ۹۸ درصد رژیم‌گیرندگان حداقل در یکی از مراحل برنامه کاهش وزن‌شان موفق و بی‌نقص عمل نمی‌کنند، ‌اما اگر نحوه واکنش آن‌ها نسبت به اشتباهات عبرت‌آموزانه باشد، این نقص‌ها و اشتباهات نمی‌توانند مانعی بر سر راه کاهش وزن ایجاد کنند. محققان می‌گویند افرادی که محدودیت‌های بشری را در این روند جدی می‌گیرند و درک‌شان می‌کنند،‌ سریعا از اشتباه‌ها درس می‌گیرند و به برنامه کاهش وزن برمی‌گردند.

 

منبع : salamatism.com

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------