برای رسیدن به وزن مناسب، روزی ۶۰ دقیقه ورزش کنید



بهترین راه برای یافتن وزن متناسب، مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه است

 

یکی از موارد مهم سلامتی، داشتن وزن متعادلی است که مناسب شما باشد. بهترین راه برای یافتن وزن متناسب، مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه است که می‌تواند وزن شما را با هنجارهای سالم مقایسه کرده و در رسیدن به اهداف واقع‌بینانه، به شما کمک کند. ضمن آنکه مهم‌ترین نکته در رسیدن یا ماندن در یک وزن سالم، ‌ ورزش منظم و رعایت عادات غذایی مناسب است.

 

برخی افراد به غلط گمان می‌کنند که ورزش کردن و تغذیه مناسب، نیاز به تلاش بسیار و برنامه‌ریزی بسیار دقیقی دارد. اما بهترین کار برای به کار بردن این نکات در زندگی، ایجاد تغییرات کوچک است که به تدریج تبدیل به بخشی از زندگی روزمره ما خواهد شد.

 

نوجوانان باید روزانه به مدت ۶۰ دقیقه یا بیشتر به فعالیت بدنی بپردازند. فعالیت بدنی را نمی‌توان هم‌معنی با انجام حرکات پیچیده و یا حضور مداوم در باشگاه ورزشی دانست. نکته مهم در فعالیت ورزشی این است که در هفته بتوانیم توازن صحیحی از فعالیت‌هایی نظیر حرکات هوازی، قدرتی و انعطافی داشته باشیم و ورزش را به یک عادت تبدیل کنیم و آن را در برنامه‌ریزی روزانه خودمان قرار دهیم.

 

در صورتی که به صورت منظم در تمرین ورزشی خاصی شرکت می‌کنید، مشکلی در ورزش کردن به مدت یک ساعت در روز نخواهید داشت. با این حال بسیاری از ما به سبب اشتغال به فعالیت‌های مختلف، اختصاص ۶۰ دقیقه از اوقات روزانه به ورزش، برایمان مدت زمان طولانی به نظر می‌رسد. راه‌حل این مشکل تقسیم کردن مدت زمان ورزش به زمان‌های کوتاه‌تر در طول روز است.

 

همانطور که با خوردن کمی تنقلات می‌توان از گرسنه شدن جلوگیری کرد، داشتن یک ورزش کوتاه‌مدت هم می‌تواند سطوح انرژی را بالا نگه دارد. بنابراین با ۱۵ دقیقه زودتر بیدار شدن و انجام حرکات کششی می‌توان روز خوبی را آغاز کرد.

 

۱۵ دقیقه پیاده‌روی سریع یا دویدن آرام قبل از نهار، مکمل حرکات ورزشی صبح خواهد بود. همین کار را بعد از مدرسه و محل کار نیز دنبال و سعی کنید فاصله بین خانه تا مدرسه را پیاده یا با دوچرخه طی کنید. از پله‌ها بالا بروید و در فواصل بین کلاس‌های خود نیز قدم بزنید. بدین ترتیب در مجموع موفق شده‌اید به راحتی ۶۰ دقیقه تمرین روزانه خود را انجام دهید.

 

در عین حال توصیه می‌شود از امروز قدم زدن در فضای آزاد را شروع کنید، به‌جای استفاده از آسانسور از پله‌ها استفاده کنید، به‌جای استفاده از وسایل نقلیه، از دوچرخه استفاده کنید یا در فواصل کوتاه‌تر پیاده‌روی کنید، زمان‌های تماشای تلویزیون، کار با کامپیوتر و بازی‌های ویدیویی را محدود کنید، ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به انجام آن بپردازید و مطمئن شوید که فعالیت فیزیکی شما، سبب افزایش ضربان قلب، تنفس بیشتر و ایجاد تعریق می‌شود.

 

منبع: سلامت نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------