۷ افسانه درباره فیتنس که نباید باور کنید



عوارض ورزش فیتنس, برنامه بدنسازی فیتنس, فیتنس

عوارض ورزش فیتنس

 

باورهای اشتباه ورزش فیتنس

این روزها رسیدن به تناسب اندام آرزوی هر دختر و پسری شده و همه خواهان داشتن اندامی بدون چربی هستند. یکی از ورزش های دوست داشتنی و پرطرفدار در دنیای امروز که شما را خیلی زود به اندام ایده آل تان می رساند فیتنس می باشد ولی اغلب، افرادی هستند که نظرات اشتباهی در مورد فیتنس دارند که نباید آنها را باور کرد. برای دانستن این نظرات با ما همراه باشید.

دراز نشست به کاهش چربی شکم کمک می‌کند

درست است که تمرینات شکم می‌توانند به تقویت عضلات اطراف شکمتان کمک کنند، ولی در بین بردن چربی‌های شکمتان کاری از پیش نخواهند برد. وقتی که ورزش می‌کنید، بدن اشخاص تنها در بخش خاصی چربی از دست نمی‌دهد.

 

چربی سوزی در تمام بدن انجام می شود. برای کاهش چربی شکم، بر روی تمرینات کاردیو به صورت جدی تمرکز کنید، در کنار آن نیز یک برنامه‌ی بدنسازی را پیش بگیرید که حتما باید دارای تمریناتی عمومی همچون دراز نشست باشد و از همه مهمتر، تغذیه‌تان را تصحیح کنید!

 

"عوارض

باورهای اشتباه ورزش فیتنس

 

خانم ها از وزنه های سبک استفاده کنند

بیشتر زنان در بدنشان به اندازه‌ی کافی تستوسترون ندارند تا عضلاتی مانند آرنولد که بسیاری از خانم‌ها دوست ندارند ساخته شود. در واقع، بلند کردن وزنه‌های سنگین، به خانم‌ها کمک می‌کند تا وزن کم کنند، بدنشان شکل بگیرد و اعتماد به نفس پیدا کنند.

 

مقدار عرق کردن نشان می‌دهد چقدر جدی تمرین کرده‌اید 

اگرچه لباسی که پس از یک تمرین سخت خیس عرق شده سبب خواهد شد حس بی نظیری خواهید گرفت، ولی در واقع هیچ رابطه ای میان اینکه چقدر عرق کرده‌اید و چه مقدار جدی تمرین کرده‌اید وجود ندارد.

 

چنانچه درد نداشته باشید فایده ای نخواهد داشت

یک فرق بزرگ میان درد و سختی کشیدن وجود دارد. در حالی که امکان دارد بعد از تمرینات خاص شدید، عضلاتتان به طور جزئی بگیرد، چنانچه زمان انجام تمرینات بدنتان درد بگیرد می‌تواند سبب شود صدمه ببینید. درد عضلانی شدید به مدت بیش از یک یا دو روز بعد از تمرین، نشان دهنده‌ی صدمه ی جدی یا به علت تمرین بیش از حد است.

 

عوارض ورزش فیتنس, برنامه بدنسازی فیتنس,تمرینات فیتنس

تمرینات فیتنس

 

برای جلوگیری از آسیب قبل از تمرین حرکات کششی انجام دهید

مطالعات گوناگونی نشان داده‌اند که حرکات کششی قبل از تمرین در واقع از آسیب ها جلوگیری نمی‌کنند. در واقع آن‌هایی که قبل از تمرین حرکات کششی انجام می‌دهند، حتی به نسبت دیگران بیشتر دچار آسیب های احتمالی  می شوند.

 

به نظر می‌آید که حرکات کششی بعد از تمرین، برای آن‌هایی که می‌خواهند از کوفتگی عضلات خود پیشگیری کنند بهترین مورد می‌باشد. به جای اینکه پیش از تمرین، حرکات کششی انجام دهید، با قدری پیاده روی تند، بالا پایین پریدن، یا هر کاری که عضلات مورد استفاده در تمرینتان را در بر می گیرد، بدنتان را گرم کنید.

 

تمرینات کاردیو با شدت کم بهتر چربی می‌سوزانند 

شما به احتمال زیاد با برنامه‌های چربی سوز دستگاه‌های تمرینات کاردیوتان (مثل تردمیل یا دوچرخه ثابت) آشنا هستید، ولی باید بدانید که در حقیقت زمانی که حرف کاهش وزن است، هیچ پشتوانه ای برای این ایده که تمرینات کاردیو با شدت پایین بهتر از تمرینات کاردیو با شدت بسیار هستند وجود ندارد. متخصص و نویسنده‌ی تمرینات ورزشی و تناسب اندام تام هلند می‌گوید، چربی سوزی همه‌اش در مورد سوزاندن کالری است، بنابراین هرچقدر شما سخت تر تمرین کنید، کالری بیشتری هم می سوزانید.

 

عوارض ورزش فیتنس, برنامه بدنسازی فیتنس,ورزش فیتنس

ورزش فیتنس

 

استفاده از دستگاه‌ها ایمن‌تر از وزنه‌های آزاد هستند 

این باور امکان دارد شما را بیشتر آماده آسیب دیدن کند. خیلی از علاقمندان بدنسازی، به جای اینکه یاد بگیرند چگونه از وزنه‌های آزاد استفاده کنند به دستگاهها می چسبند، چرا که عقیده دارند استفاده از دستگاهها، فرم بدن آن‌ها را در تمرین اصلاح می‌کند و آن‌ها به خود آسیب وارد نمی‌کنند.

 

ولی چندین راه در استفاده از دستگاهها می‌تواند باعث صدمه رسیدن به عضلات و مفصل‌های شما شود، از تنظیم طول و ارتفاع برای استفاده از وزنه‌هایی که بسیار سنگین هستند گرفته تا استفاده از گروه عضلات اشتباه برای کشیدن یا هل دادن. چه شما از وزنه‌های آزاد استفاده می‌کنید و چه از دستگاهها، اطمینان پیدا کنید که قبل از آغاز تمرین یک مربی متخصص به شما شیوه درست تمرین را نشان دهد.

 

برخی از اشخاص می‌گویند ورزش‌های قدرتی مثل فیتنس، سلامت‌ را تهدید می‌کند

تمرینات  قدرتی اغلب با هدف تقویت عضلات یا عضله‌سازی انجام می‌شود و خیلی از افرادی که به فکر ورزش می‌افتند، با چنین هدفی به این نوع تمرینات قدرتی روی می‌آورند.

 

البته خیلی از اشخاص نیز می‌گویند از عوارض ورزش فیتنس این است که، سلامت‌ را تهدید می‌کند و برای همین فکر می‌کنند نباید سراغ فعالیت‌های قدرتی بروند. در صورتی که متخصصان درباره عوارض ورزش فیتنس می گویند اگر ورزش‌ها و فعالیت‌های قدرتی به درستی و بر اساس شرایط انتخاب شود و فرد هم آنها را به شیوه‌ای صحیح انجام دهد، هیچ گونه مشکلی ایجاد نخواهد شد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------