روش‌های پرحجم کردن پاهای لاغر ( چاق شدن پاها)



برای چاق شدن پاها چه بخوریم, دلیل چاق شدن پاها, چاق شدن پاها در یک هفته

چاق شدن پاها

 

روش های چاق کردن پاها

افرادی هستند که پاهای خیلی لاغری دارند و از این موضوع ناراحت هستند .بالا بردن کالری مصرفی روزانه می‌تواند کمک کند اما هیچ جای اطمینانی نیست که این وزن اضافه‌شده مستقیماً به پاها برود. برای پرحجم‌تر کردن پاها، تمرینات بدنسازی می‌تواند با تمرکز بر عضلات پایین‌تنه به بالا بردن حجم آن کمک کند. چاق شدن پاها در یک هفته امکانپذیر نیست به زمان نیاز است.در زیر به تمریناتی برای این منظور اشاره می‌کنیم.

روش های چاق شدن پاها

- در برنامه تمرینی بدنسازی‌تان حتماً لااقل یک ست ۱۲ تکراره حرکت اسکات قراربدهید. این حرکت روی همه قسمت های پایین‌تنه شما تاثیر می گذارد و همه عضلات آن را در یک زمان مشغول می‌کند. برای انجام حرکت اسکاتُ ایستاده پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کرده و دست‌هایتان را در کنار بدن قرار دهید.

 

پشتتان را صاف کنید و به آهستگی شروع به پایین رفتن کنید، مانند اینکه می‌خواهید عقب روی یک صندلی بنشینید. تا آنجا که زانوها به زاویه ۹۰ درجه برسند پایین بروید، آنگاه دوباره بالا آمده و در حالت آغاز بایستید. برای بالاتر بردن شدت تمرین، می‌توانید دو دمبل را در دست‌هایتان کنار بدن بگذارید.

 

- در برنامه ورزشی تان از حرکت پرس پا استفاده کنید. دستگاه پرس پا در بیشتر باشگاه‌های ورزشی وجود دارد. میزان وزنه را به دلخواه روی دستگاه‌ قرار داده، روی صندلی آن بنشینید، به نحوی که لگن، زانوها و پاها در یک راستا باشند. به آهستگی صفحه دستگاه را پرس کنید ولی دقت کنید که با باز شدن پاها، زانوها در وضعیت قفل قرار نگیرند. به آرامی صفحه دستگاه را به جای اولیه خود بازگردانید. در هر جلسه تمرین لااقل ۱۲ تکرار از این حرکت انجام دهید.

 

- پله‌نوردی کنید. یک دلیل چاق شدن پاها پله‌نوردی است. بالا و پایین رفتن از پله مانند استپ روی همه پایین‌تنه کار کرده و به بالا بردن حجم عضلانی این قسمت کمک می‌کند. می‌توانید برای این حرکت از استپ‌های ورزشی استفاده کرده و خیلی راحت از آن بالا و پایین روید. برای اینکه شدت تمرین را بالا ببرید، دو دمبل در دست‌هایتان نگه دارید.

 

برای چاق شدن پاها چه بخوریم, دلیل چاق شدن پاها, چاق شدن پاها در یک هفته

دلیل چاق شدن پاها

 

- در هر جلسه از تمرین حداقل ۱۲ تکرار حرکت ساق انجام دهید. این حرکت ورزشی به شما کمک می‌کند به خوبی روی عضلات ساقتان کار کرده و آنها را پرحجم ترکنید. برای انجام این حرکت، روی یک استپ ورزشی بایستید به نحوی که پاها به اندازه عرض شانه‌ها از هم باز باشند.

 

توجه کنید که تنها نیمه جلویی کف پا روی استپ قرار گیرند و زیر پاشنه‌ها آزاد باشد. برای حفظ تعادل می‌توانید از دیوار کمک گرفته و یا یک صندلی را در جلو استپ بگذارید و آن را با دست‌ها بگیرید. به آهستگی پاشنه‌ها را بالا برده، چند لحظه نگه داشته و مجدد بازگردید.

- میان تمرینات پا لااقل یک روز استراحت کنید. امکان دارد فکر کنید که هرچه تمرینات پایین‌تنه را بیشتر انجام دهید بهتر خواهد بود ولی چنانچه به عضلاتتان اجازه استراحت بدهید، به ترمیم و بازسازی آنها کمک کرده‌اید و این در عوض به آنها زمان حجیم‌تر شدن را می‌دهد.

 

برای چاق شدن پاها چی بخوریم؟

پروتئین بیشتری  بخورید. این ماده‌غذایی سوخت تمریناتتان را آماده میکند ولی علاوه بر این، به عملکرد عضلات، بازسازی و افزایش حجم عضلات هم کمک می‌کند. تلاش کنید پروتئین مصرفی خود را در طول روز چند وعده استفاده کنید تا اینکه همه آن را در یک وعده سنگین استفاده کنید چون اینکار زمان کافی برای جذب را به بدنتان خواهد داد. گوشت خالص، سینه مرغ، ماهی، حبوبات و لبنیات ازجمله منبع های خوب پروتئین هستند.

 

برای چاق شدن پاها چه بخوریم, دلیل چاق شدن پاها, چاق شدن پاها در یک هفته

حرکات ورزشی برای چاق شدن ساق پا

 

داروی گیاهی برای چاق شدن پاها

گیاهان و داروهای گیاهی عوارض داروها و قرص‌های چاق کننده را ندارند. به غیر از اینکه، می‌توانند برای سلامتی شما موثر باشند، بعضی از آنها سبب چاق شدن هم می‌شوند. در ادامه چند داروی گیاهی برای چاق شدن پایین تنه را معرفی می‌کنیم.

 

چاق شدن پایین تنه با دانه‌های شنبلیله

دانه‌های شنبلیله می‌توانند به عنوان داروی گیاهی برای چاق شدن پایین تنه مفید باشند. این دانه‌ها به کنترل طبیعی دیابت و کاهش وزن کمک می‌کنند. شاید تعجب کنید، ولی تاثیرات این دانه گیاهی با روش مصرف آن تفاوت خواهد داشت. برای افزایش وزن، نوشیدن چای دانه‌های شنبلیله در وعده‌های صبح و شب می‌تواند موثر باشد. کپسول‌های این دانه‌ها هم در دسترس هستند که بهتر است با نسخه پزشک استفاده کنید.

 

ریشه قاصدک برای چاق شدن پایین تنه

ریشه قاصدک مملو از مواد مغذی‌ای است که برای بدن سالم واجب هستند. علاوه بر مملو بودن از مواد غذایی مهم، ریشه قاصدک می‌تواند به زیاد شدن وزن کمک کرده و داروی گیاهی برای چاق شدن پایین تنه باشد. این ریشه اشتهای افراد را تحریک می‌کند. بنابرین افراد می‌توانند با کمک آن به وزن خود اضافه کنند.

 

چاق شدن پایین تنه با بابونه

مصرف بابونه گیاهی به افراد برای ایجاد تناسب وزنی برای افزایش وزن در دوره‌ای کوتاه از زمان کمک می‌کند. این گیاه بهترین شیوه برای افزایش طبیعی اشتها و داروی گیاهی برای چاق شدن پایین تنه به حساب می آید.

 

علت لاغر شدن پاها

ژنتیک

هرچند این وضوع اثبات نشده ولی اکثراً تأیید می کنند که ژنتیک، علت لاغر شدن پاها است. اشخاص بسیاری ادعا کرده اند که ساق پای آن ها دقیقا هم اندازه ساق پای دیگر اعضای خانواده شان است.

 

سن

سن، از دیگر علت لاغر شدن ران وباسن است. همانگونه که سن شما بالاتر می روید، حجم ماهیچه های شما کاهش می یابد. از دست دادن ماهیچه که به آن سارکوپنیا می گویند، بر روی پاها هم تاثیر می گذارد. بررسی ها نشان می دهد که افراد بالای 50 سال، هر سال 1 تا 2 درصد از حجم ماهیچه های خود را از دست می دهند.

 

کم وزنی

کم وزنی بدن می تواند بر پاها نیز اثر بگذارد. به طور معمول، هرچه وزن شما کمتر باشد، بار کمتری بر روی ساق پا وارد می شود. ولی چنانچه وزن شما افزایش یابد، مچ پای شما باید وزن بیشتری را تحمل کند و در نتیجه ساق پا بزرگتر می شود، حتی اگر ورزش های تقویت مچ پا را انجام ندهید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------