روش های سوزاندن چربی بدن



مراحل سوختن چربی در بدن,کاهش چربی بدن

کاهش چربی بدن

 

خانم‌ها و آقایان، دیگر زمان اضافه وزن به سر آمده، حالا وقتش رسیده که بدنی بدون چربی و خوش اندام پیدا کنید. با روش های زیر کالری‌ها را کاهش دهید و چربی ها را بسوزانید.

مراحل سوختن چربی در بدن:

سحرخیزی و کاهش چربی بدن

گرچه داشتن خواب کافی خود به تنهایی یکی از عوامل مؤثر بر کاهش وزن و حفظ تندرستی می‌باشد، ولی خوابیدن‌های طولانی مدت و بدخوابی قادرند تأثیری عکس روی روند چربی سوزی شما گذاشته و موجب افزایش چربی شکم نیز شوند! چرا که تحقیقات حاکی از مصرف ۲۵۰ کالری روزانهٔ بیشتر و تمایل به مواردی از قبیل فست‌فود، غذاهای شیرین یا نمکی و چربی‌های اشباع شده در افرادی که دیر خوابیده و دیرتر از حد معمول -بعد از ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه- بیدار می‌شوند، است. محققان دانشگاه «نورث‌وسترن» همچنین دریافتند که میزان بی‌ام‌آی اشخاصی که در معرض نور خورشید صبح‌گاهی قرار می‌گیرند، پایین‌تر از دیگران می‌باشد!

 

برای "سوزاندن چربی" تمرین قدرتی را شروع کنید

تمرین های قدرتی،یک نوع ورزش است که به شما این امکان را می دهد که عضلات خود را در برابر مقاومت قرار دهید عضلانی را میسازد و قدرت را افزایش می دهد.

 

چای سبز برای "سوزاندن چربی بدن"

بیشتر مردم فقط از خاصیت ضدسرطانی بودن چای سبز آگاهی  دارند اما این ماده متابولیسم بدن را نیز افزایش می دهد. افرادی که سه بار در طول روز چای سبز می نوشند، متابولیسم بدنشان حدود 4 درصد افزایش می یابد. این شاید به این دلیل است که چای سبز حاوی کاتچین است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و ترشحات شیمیایی مغز می شود.

 

مراحل سوختن چربی در بدن	,کاهش چربی بدن

مراحل سوختن چربی در بدن

 

مصرف فراوان غلات کامل برای سوزاندن چربی

یکی دیگر از راه های کاهش چربی بدن و لاغر شدن، مصرف غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، جوانه گندم، نان‌های سبوس‌دار و جو دوسر باعث می‌شود تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید؛ زیرا آنها نسبت به دیگر کربوهیدرات‌های ساده دیر‌تر هضم می‌شوند؛ زنانی‌که به طور منظم، غذاهای حاوی غلات سبوس‌دار مصرف می کنند، نسبت به سایر زنان افزایش وزن کمتری دارند و لاغرتر هستند.

 

حذف شکرهای صنعتی برای کم کردن چربی بدن

گرچه برخی افراد جهت دوری و کاهش مصرف شکر به موارد صنعتی روی می‌آورند، اما لازم است بدانید که تحقیقات دانشگاه «یال» حاکی از تأثیر مستقیم شکرهای صنعتی روی سلامت اشخاص و افزایش احتمال چاقی شکم و اضافه وزن می‌باشد!

 

پزشکان معتقدند به دلیل عملکرد مشابه این شکرها با موارد طبیعی، «انسولین» بدن پس از مصرف آن‌ها بالا رفته و طبعاً مشکلات عدیده‌ای در سلامت فرد ایجاد می‌شود.

 

مصرف سیر برای سوزاندن چربی

پژوهش‌های صورت گرفته در کشور کره حاکی از آن است که مصرف سیر حتی در صورت داشتن رژیمی پرچرب، موجب کاهش بیشتر چربی شکم شده و با بهبود عملکرد کبد، چربی‌سوزی بدن را نیز تسریع می‌بخشد.

 

مصرف آهن برای سوزاندن چربی

اگر آهن خون شما کم باشد نمی توانید اکسیژن کافی به سلول های بدن خود برسانید و نتیجه آن کاهش سوخت و ساز بدن است. بیشتر مولتی ویتامین ها حدود 18 میلی گرم آهن در خود دارند. اگر تمایلی به مصرف قرص های مکمل ندارید، می توانید غذاهایی همچون گوشت قرمز، مرغ، غلات و سویا مصرف کنید که سرشار از آهن هستند. اگر چاق هستید و احساس ضعف دایمی دارید حتما به پزشک مراجعه کنید. احتمالا دچار آنمی هستید.

 

برای سوزاندن چربی ماهی مصرف کنید 

افرادی که زیاد ماهی مصرف می کنند، لپتین کمی دارند. این بسیار خوب است زیرا لپتین زیاد باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شود. سعی کنید در طول هفته 3 تا چهار وعده ماهی هایی همچون سالمون مصرف کنید.

 

روغن نارگیل برای سوزاندن چربی

با روغن نارگیل شام بپزید؛ این را بدانید که قسمت اعظم روغنی که در وعده‌های غذایی ما جای دارد در بدن به چربی تبدیل می‌شود اما روغن نارگیل که ترکیب مولکولی متفاوتی دارد به طور مستقیم و سریع در بدن تبدیل به انرژی می‌شود. مطالعه‌ای نشان داده استفاده از روغن نارگیل در پخت غذا می‌تواند حدود ۱۲درصد به متابولیسم بدن شما بیفزاید.

 

برای سوزاندن چربی آدامس بجوید

نتایج مطالعه‌ای که در ژورنال پزشکی نیوانگلند به چاپ رسیده نشان می‌دهد، برخی فعالیت‌های ناخودآگاه می‌تواند به بدن کمک کند تا ۲۰درصد بیشتر چربی بسوزاند. در این مطالعه مشخص شده است اگر یک ساعت با شدت متوسط یک آدامس را بجوید و این کار را هر روز انجام دهید طی یک سال، ۵ کیلوگرم از وزن شما کم خواهد شد اما خب حواس‌تان باشد آدامس‌های بدون شکر را انتخاب کنید. در ضمن به این هم حواس‌تان باشدکه اگر روزی یک ساعت آدامس بجوید ممکن است تمام همکاران شما از شما شکایت کنند.

 

مراحل سوختن چربی در بدن	,کاهش چربی بدن

سوزاندن چربی

 

برای سوزاندن چربی قهوه بنوشید

کافئین، یک عنصر اولیه است که تقریبا در هر مکمل چربی سوزی وجود دارد، که دلیل خوبی نیز دارد قهوه،حاوی کافئین است که می تواند تجزیه چربی و افزایش سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که هرچقدر میزان کافئین بالاتر باشد، کاهش وزن بیشتری را به همراه دارد.

 

برای لاغر کردن شکم به توصیه های زیر عمل کنید:

۱- آب کردن چربی فرآیندی وقت‌گیر است، بنابراین از همین حالا دست به کار شوید! صبور باشید و انتظار نداشته باشید که یک شبه لاغر شوید.

 

۲- چربی های اضافی ناحیه ی شکم را با تمرینات ورزشی هوازی بسوزانید، در غیر این صورت تغییری مشاهده نخواهید کرد.

 

۳- از تمرینات مناسب برای ناحیه شکم مانند دراز و نشست استفاده کنید و از تمرینات ورزشی مخصوص باسن خودداری کنید.

 

۴- فرآیند کاهش وزن در ناحیه شکم ، تنها با ورزش امکان پذیر نیست ! ورزش موضعی ، بدون رژیم  غذایی مناسب ممکن نیست بتواند چربی های اضافه را از بین ببرد . بنابر این حتمآ رژیم غذایی مناسب خودتان را رعایت کنید .

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------