توصیه‌هایی برای کاهش وزن بیشتر پس از ورزش



خوابیدن به کاهش وزن کمک می‌کند‎

 

بسیای از افراد تصور می‌کنند که برنامه ورزشی آنها است که میزان وزن کم کردن را مشخص می‌کند اما کارهای دیگری که بعد از ورزش یا در زمانیکه ورزش نمی‌کنیم انجام می‌دهیم نیز بسیار مهم و اثرگذار هستند.

 

برای این که نتیجه‌ ورزش را بیشتر کنیم باید به بدن امکان این که ریکاوری انجام دهد را بدهیم. کارهایی که در زمان خارج از ورزش انجام می‌دهیم به اندازه ورزش مهم هستند.

 

توصیه‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند تا کاهش وزن بیشتری داشته باشید و اثرگذاری ورزش و افزایش دهید:

 

1. بخوابید: 

خوابیدن به کاهش وزن کمک می‌کند. خواب عمیق کمک می‌کند که بافت‌های عضلانی ترمیم شوند و هورمون رشد افزایش یابد. کمبود خواب باعث افزایش وزن می‌شود. زمانی که خسته هستید بدن شما موادی ترشح می‌کند که بیشتر نیاز به قند پیدا می کنید. بدن غذا و مواد غذایی که سریع به انرژی تبدیل شوند را می طلبد.

 

2. انجام فعالیت‌های آرام: 

در بین روزهایی که ورزش شدید و سنگین انجام می دهید فعالیت آرام داشته باشید. این کار باعث می‌شود که جریان خون در عضلات ادامه‌ پیدا کند. درد عضلانی کمتر شود و سیستم عصبی فعال باشد. برای مثال ورزش‌هایی همچون یوگا یا پیاده روی انجام دهد.

 

3. به غذای بعد از ورزش توجه کنید: 

بعد از ورزش یک میان وعده مفید مصرف کنید. سعی کنید در این میان وعده پروتئین داشته باشید. تخم مرغ می‌تواند مناسب باشد. شیر کم چرب و آب میوه نیز گزینه‌های خوبی هستند.

 

4. ماساژ داشته باشید: 

ماساژ بعد از ورزش می‌تواند 60 درصد به ریکاوری کمک کند. ماساژ تورم بافت‌های ماهیچه‌ای را کاهش می‌دهد و میزان جریان خون را افزایش می‌دهد.

 

5. بیشتر آب بنوشید: 

کمبود آب باعث می‌شود که سوخت و ساز بدن کاهش یابد. برای هر ساعتی که ورزش می کنید 50 تا 60 میلی لیتر آب نیاز دارید. یک بطری آب استاندارد حدود 500 میلی لیتر است. چهار بطری آب معادل هشت لیوان آب است.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------