8 اشتباهی که باعث کاهش عضله می‌شود



عضله سازی,علل کاهش حجم عضلات بدن,علت از دست رفتن قدرت عضلانی

8 اشتباهی که باعث کاهش عضله می‌شود
هدف از تمرین شدید، ساخت عضله‌ی بیشتر است که در نهایت به شما کمک می‌کند چربی بیشتری بسوزانید و وزن بیشتری از دست بدهید. با اینحال، ممکن است تا جایی که می‌توانید سخت تمرین کنید، اما به نتایج مورد نظرتان نرسید.
اگر این وضعیت برای شما پیش آمده، شاید یکی از اشتباهات زیر را مرتکب می‌شوید. این خطاها، هم سرعت پیشرفت شما را کاهش می‌دهند، و هم می‌توانند باعث از دست رفتن قدرت عضلانی شما شوند.

 

۱. کاردیوی بیش از حد
اگر تمرینات کاردیوی زیادی انجام می‌دهید، شاید انتظار داشته باشید که در کاهش وزن، به نتایج خوبی برسید. با این حال، این کار ممکن است منجر به از دست رفتن قدرت عضلانی شما شود، مخصوصا اگر به مدت طولانی، به دفعات زیاد یا بدون غذا خوردن قبل از تمرین، کاردیو انجام دهید.
اگر در طول جلسه‌ی کاردیو، کالری بسیاری می‌سوزانید، بدنتان را از مواد مغذی که برای ساخت عضله نیاز دارد، محروم خواهید کرد. اگر در بدنتان، سوخت نداشته باشید، متابولیسم بدن شما مجبور می‌شود برای تولید انرژی، عضلات را تجزیه کند. به این فرایند کاتابولیز عضله می‌گویند.

 

۲. کاهش زیاد کالری
وقتی برای کاهش وزن غذا می‌خورید، بدون شک اولین گزینه‌ی شما، کاهش شدید کالری است. با این حال، اگر این کار را انجام دهید، در نهایت بدنتان را از انرژی مورد نیازش محروم می‌کنید. در اینصورت تنها یک منبع انرژی دیگر وجود دارد که براحتی قابل دسترسی است و آن هم عضله است.

 

۳. تمرین دادن بخش‌های خاصی از بدن
اگر برنامه‌ی تمرینی‌تان را به چندین روز تقسیم کرده‌اید که هر روز فقط روی عضله‌ی خاصی تمرکز می‌کند، باعث می‌شوید که رشد عضلاتتان کند و حتی متوقف شود. گروه‌های بزرگ عضلانی شما باید با هم کار کنند، زیرا در اینصورت بسرعت عضله می‌سازید.


۴. تمرین بیش از حد
اگر بیش از حد به بدنمان فشار وارد کنیم، تاوانش را پس می‌دهیم. انجام ست‌ها و تکرارهای بسیار زیاد، راه مناسبی برای عضله‌سازی نیست، بلکه باعث ورم عضلات می‌شود و احتمال آسیب دیدگی‌شان را بالا می‌برد. بنابراین بهتر است که ست‌ها و تکرارهای کمتری با وزنه‌ی بیشتر انجام دهید.


۵. تمرین دادن فقط عضلاتی که بچشم می‌آیند
شاید بازوها، شانه‌ها و سینه، عضلاتی باشند که می‌خواهید خوب بنظر برسند، اما نمی‌توانید فقط آنها را پرورش دهید. آیا می‌دانستید که حدود ۷۰ درصد از عضلات کل بدن شما در پشت و پاهایتان قرار دارد؟ از این دو گروه عضله‌ی مهم غافل نشوید.

 

۶. انجام ندادن حرکات کششی
ممکن است احمقانه بنظر برسد، اما حقیقت دارد. حرکات کششی از آسیب دیدگی جلوگیری می‌کند، محدوده‌ی حرکتی عضله‌ی شما را افزایش می‌دهد، و سرعت ترمیم بدن را بالا می‌برد. کشش، باعث ایجاد فضا برای فیبرهای عضلانی که برای بزرگ کردن آنها تمرین می‌کنید می‌شود، و به بدن این امکان را می‌دهد که قدرت و توده‌ی عضلانی‌اش را افزایش دهد.

 

۷. عدم استراحت کافی
بدن شما در طول شب، فیبرهای عضلانی‌تان را ترمیم می‌کند، بنابراین استراحت، عامل مهمی در رشد توده‌ی عضلانی است. اگر به اندازه‌ی کافی نخوابید، رشد عضلاتتان کاهش می‌یابد. همچنین بدن شما قادر نخواهد بود که به اندازه‌ی کافی هورمون‌های عضله سازی که عامل مهمی در رشد عضلانی هستند را تولید کند.

 

۸. انجام تمرینات تکراری
اگر یک برنامه‌ی تمرینی تکراری را هفته‌ها و ماه‌ها دنبال کنید، بدنتان به این حرکات عادت می‌کند.کسانی که وزنه‌های تمرینی را افزایش نمی‌دهند، تکرارهای بیشتری انجام نمی‌دهند یا حرکات را هم تغییر نمی‌دهند، هرگز رشد عضلانی واقعی را تجربه نخواهند کرد و حتی ممکن است در نهایت دچار فرسودگی روانی شوند.

منبع : fitnessmagazine.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------