بیوگرافی مسعود اوزیل + عکس همسر و فرزند مسعود اوزیل



زندگینامه مسعود اوزیل , تصاویر جدید مسعود اوزیل

عکسهای مسعود اوزیل

 

بیوگرافی و عکس های بیوگرافی مسعود اوزیل

مسعود اوزیل بازیکن فوتبال متولد آلمان است که ریشه و اصالتی ترک تبار دارد. او مسلمان است و بازی فوتبال را از سنین نوجوانی به طور حرفه‌ای آغاز کرده است. وی به عنوان هافبک مهاجمی افتخارات بسیاری برای تیم‌های معروف از جمله آرسنال، رئال مادرید و تیم ملی آلمان آفریده است.

چکیده ای از بیوگرافی مسعود اوزیل

نام کامل: مسعود اوزیل / به ترکی استانبولی:‌ Mesut Özil

تاریخ تولد: ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸

زادگاه: گلزنکیرشن، آلمان (آلمان غربی سابق)

قد: ۱.۸ متر

پست: هافبک هجومی

 

بیوگرافی و بیوگرافی مسعود اوزیل

مسعود اوزیل یا مسوت اوزیل (Mesut Özil) بازیکن فوتبال ترک تبار است. پدر بزرگ او اهل شهر زونگولداغ در شمال ترکیه بود که همراه با خانواده‌اش به آلمان مهاجرت کرد. بدین ترتیب مسعود اوزیل در ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸ در کشور آلمان متولد شد.

 

زندگینامه مسعود اوزیل , تصاویر جدید مسعود اوزیل

عکس جدید مسعود اوزیل

 

چالش‌های مسعود اوزیل ورود به تیم ملی آلمان

اوزیل و خانواده‌اش به اصالت خود اهمیت می‌دهند به طوری که در کتاب خود راجع به چالش‌های انتخاب میان تیم ملی آلمان و تیم ملی ترکیه برای بازی کردن اینگونه نوشته است: «پدر و برادرم دوست داشتند من برای تیم ملی آلمان بازی کنم درحالی که خواهر و مادرم مخالف آن بودند و می‌گفتند من باید برای تیم ملی ترکیه بازی کنم. من این تصمیم را در مدت چند دقیقه نگرفته‌ام چون این تصمیم تاثیر بسزایی در دوران حرفه‌ای من داشت. با این حال من تمامی حرف‌های خانواده‌ام را با عقاید متفاوتشان در رابطه با این تصمیم سخت نشیدم. امکان ندارد که در نوجوانی بتوانید برای چنین موضوعی به تنهایی تصمیم گیری کنید، من از همان ابتدا با پدرم موافق بودم اما پذیرش آن در آغاز برایم دشوار بود و قصد نداشتم که با عجله تصمیمی اشتباه بگیرم.»

 

جدایی مسعود اوزیل از تیم ملی آلمان

با این حال هنگامی که پیش از آغاز باز‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه، مسعود اوزیل با اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) در لندن دیدار کرد و عکس‌هایی نیز منتشر کردند. این کار باعث واکنش‌های تندی از سوی آلمان بود که سرانجام موجب شد در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۸ اوزیل متنی در صفحه توئیتر و اینستاگرامش منتشر کند. او در این متن اعلام کرد که دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهد کرد و اینگونه ادامه داد: «واکنش فدراسیون آلمان و خیلی‌های دیگر باعث شد که دیگر نخواهم برای تیم ملی آلمان بازی کنم. احساس می‌کنم آنها به من نیازی ندارد و دستاوردهایی را که از اولین بازی در سال ۲۰۰۹ داشتم نادیده گرفته‌اند. من همیشه با احساس غرور و هیجان، پیراهن آلمان را تن می‌کردم اما دیگر این احساس را ندارم و تا زمانی که این احساس عدم احترام و نژادپرستی را دارم دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهم کرد.

 

این تصمیم با ناراحتی و پس از بررسی‌های زیاد به دلیل اتفاقات اخیر گرفته شده است و گرفتن آن بسیار دشوار بود زیرا همیشه با تمام وجود برای هم تیمی‌ها، کادرفنی و مردم آلمان بازی کرده‌ام. اما وقتی مدیران رده بالای فدراسیون آلمان چنین رفتاری دارد و به ریشه‌های من بی احترامی می‌کنند یا خودخواهانه من را به تبلیغات سیاسی متصل می کنند، دیگر نمیتوانم ادامه دهم. من به این دلیل فوتبال بازی نمی‌کنم و اینطور نیست که عقب بشینم و کاری نکنم. نژادپرستی هرگز نباید پذیرفته شود.»

 

دین مسعود اوزیل

در رابطه با دین اوزیل، او مسلمانی معتقد است که پیش از ورود به زمین آیاتی از قرآن را می‌خواند. او در مصاحبه با روزنامه تاگس اشپیگل که در برلین چاپ می‌شود گفته است:‌ «من نماز می‌خوانم و هم تیمی‌هایم می‌دانند در آن مدت کوتاه نباید با من صحبت کنند.» همچنین در کتاب خود نیز اشاره کرده است قبل از شروع بازی دعا می‌خواند و برای دعا خواندن از زبان ترکی استفاده می‌کند و از خدا می‌خواهد خود و هم‌تیمی‌ها را از مصدومیت‌ها در امان نگه‌دارد. او اضافه کرده است:‌ «من این دعاها را از دوران کودکی و پدر و مادرم یاد گرفته‌ام. پس از بیدار شدن از خواب، قبل از غذا خوردن و در طول خواندن سرود ملی به دعا خواندن می‌پردازم.» همچنین مسوت اوزیل زین الدین زیدان را سرمشق و الگوی خود می‌داند.

 

زندگینامه مسعود اوزیل , تصاویر جدید مسعود اوزیل

مسعود اوزیل درحال دعا خواندن پیش از بازی

 

ازدواج و همسر مسود اوزیل

مسعود اوزیل ابتدا با ماریا لاگربلوم (خواهر سارا کونور، خواننده مشهور آلمانی ازدواج کرد) اما پس از رفتن به اسپانیا صرف مدت کوتاهی جدا شدند. بنا به گفته‌ی مسعود اوزیل، سختی دوری از آلمان و نبودن اوزیل در خانه به علت شرکت در تمرین‌های فشرده‌ی رئال مادرید باعث این جدایی شد. سپس در سال ۲۰۱۹ با امینه گولشه هنرمند و مدل ترک تبار سوئدی ازدواج کرد و یک سال بعد اولین فرزندشان به دنیا آمد که آنها نام دخترشان را «ادا» گذاشتند. 

 

زندگینامه مسعود اوزیل , تصاویر جدید مسعود اوزیل

عکس مسعود اوزیل و همسرش امینه گولشه در کنار فرزندشان

 

افتخارات مسعود اوزیل

مسعود اوزیل افتخارات بسیاری در سطح جهانی و... بدست آورده است. او از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ در تیم ملی آلمان بازی کرده است. از لقب‌های او می‌توان به پادشاه پاس اشاره کرد و از سوی فیفا نیز آقای پاس گل جهان معرفی شده است. او بازیکنی ارزشمند است که قابلیت عالی در بازی با توپ، پاس‌های عالی و قدرت دید بالایی دارد.

 

شروع ورزش فوتبال

بازی فوتبال را با بازی در تیم وستفالیا ۰۴ شروع کرد که یک تیم محلی در منطقه شالکه است. پس از آن نیز به شالکه ۰۴ پیوست و در ۱۷ سالگی به یکی از پدیده‌های این تیم مبدل شد. در فصل دوم او مورد اعتماد مربی جدید تیم نبود و پدرش با رد کردن پیشنهاد تمدید قرارداد یک ملیون یورویی توسط شالکه، پسر خود را راهی وردربرمنی کرد که جایگزینی برای دیگو نیاز داشتند. این قرارداد به ارزش ۴.۵ میلیون یورو امضا و اوزیل به ناجی آنها تبدیل شد. جابه‌جایی بعدی با بستن قراردادی ۱۵ میلیونی همراه بود و طی آن مسعود اوزیل به رئال مادرید اسپانیا پیوست. بازی کردن این باشگاه دورانی طلایی و عالی برای او بود و در فصل آخر با قراردادی ۳۲.۵ ملیون پوندی به باشگاه آرسنال منتقل شد.

 

جام جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴

از برخی افتخارات مسعود اوزیل می توان به پر کردن جای بالاک در جام جهانی ۲۰۱۰ و به عهده گرفتن مسئولیت طراح اصلی تیم در سن ۲۱ سالگی اشاره کرد. او با سبکی جدید و فوق‌العاده جان تازه‌ای به فوتبال ماشینی آلمان بخشید و این تیم به مقام سوم رسید. همچنین در بازی با غنا از لبه محوطه ۱۸ قدم یک گل به ثمر رساند.

 

پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۰ تیم‌های بسیاری در پی جذب مسعود اوزیل بودند که از معروف‌ترین آنها می‌توان به بارسلونا، آرسنال و رئال مادرید اشاره کرد. اما اوزیل به بازی در تیم ملی آلمان ادامه داد و در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز او از مطرح‌ترین بازیکنان این تیم بود و همراه با هم‌تیمی‌هایش توانستند جام قهرمانی جام جهانی را بالا برند. همچنین در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ نیز با هشت گل به بهترین گلزن آلمان تبدیل شد و ایفا کننده‌ی نقش اصلی در قهرمانی آلمان بود.

 

مسعود اوزیل در باشگاه‌های اروپا

پس از آلمان او به رئال مادرید پیوست و در طی آن دوره سه ساله ۲۵ پاس گل داد که می‌توان گفت بهترین عملکرد در اروپا بود. او در دومین فصل حضورش شماره ۱۰ را پوشید و در تیم ژوزه مورینیو پلی میکر اصلی شد. او در مسابقات باشگاه‌های فوتبال اسپانیا (لالیگا) به عنوان یکی از پر تاثیرترین بازیکنان رئال مادرید و دلیل‌های قهرمانی این تیم بود.

 

پس از سه سال در نقل و انتقالات تابستان ۲۰۱۳ با قراردادی ۵ ساله به آرسنال انگلیس منتقل شد و در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ جزء نامزدهای تپ طلا بود. همچنین در سال ۲۰۱۶ نیز با ۱۸ پاس گل بهترین پاسور لیگ شد و طی کل حضورش در تیم آرسنال ۳۰ گل را به ثمر رسانده است.

 

زندگینامه مسعود اوزیل , تصاویر جدید مسعود اوزیل

مسعود اوزیل در حال تمرین با سئاد کولاشیناچ و شکودران مصطفی

 

آقای پاس گل جهان

اما میان تمامی این افتخارات، چیزی که بیشتر از همه به چشم می‌آید این است که مسعود اوزیل اولین بازیکن تاریخ فوتبال است که در تمامی رقابت‌های جام جهانی، یورو، لیگ اروپا، لیگ جزیره، لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا آقای پاس گل شده است. تا سال ۲۰۱۲ او در مجموع تورنمت ها ۶۰ پاس گل داده است و با ثبت ۴۰ پاس گل تا ژانویه ۲۰۱۳ به عنوان آقای پاس گل جهان شناخته شد و لقب پادشاه پاس گل را کسب کرد. او در سال ۲۰۱۵ نیز رکوردی جدید ثبت کرد و توانست در شش بازی متوالی پاس گل بدهد.

 

گالری عکس‌های مسعود اوزیل

 

زندگینامه مسعود اوزیل , تصاویر جدید مسعود اوزیل

مسعودل اوزیل هنگام تمرین فوتبال

 

زندگینامه مسعود اوزیل , تصاویر جدید مسعود اوزیل

مسعود اوزیل و همسرش امینه گولشه

 

زندگینامه مسعود اوزیل , تصاویر جدید مسعود اوزیل

مسعود اوزیل در کنار بازیکن معروف وین رونی

 

زندگینامه مسعود اوزیل , تصاویر جدید مسعود اوزیل

مسعود اوزیل در زمین فوتبال

 

زندگینامه مسعود اوزیل , تصاویر جدید مسعود اوزیل

عکس جدید مسعود اوزیل

 

زندگینامه مسعود اوزیل , تصاویر جدید مسعود اوزیل

مسعود اوزیل و همسرش در کافه

 

گردآوری:بخش ورزش بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------