زندگینامه امباپه بازیکن فوتبال فرانسوی



درباره امباپه

بیوگرافی امباپه بازیکن فوتبال فرانسوی

 

بیوگرافی و عکس های امباپه

در این مقاله از بیتوته، با بیوگرافی کیلین امباپه لوتان آشنا می شوید. کیلین امباپه بازیکن فوتبال حرفه ای اهل فرانسه است که در پست مهاجم برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه بازی می کند. او دومین بازیکن گران قیمت و نیز با ارزش ترین بازیکن جهان است.امباپه به علت استعداد، سرعت و شتاب زیاد، و قابلیت بسیار در گلزنی و دریبل زنی مورد توجه قرار گرفته است.

چکیده ای از بیوگرافی امباپه

نام کامل: کیلین امباپه لوتان

تاریخ تولد: 20 دسامبر 1998 ‏

محل تولد: پاریس، فرانسه

قد: 178 سانتیمتر

پست: مهاجم

 

زندگینامه امباپه

آشنایی با بیوگرافی کیلین امباپه

 

بیوگرافی امباپه:

امباپه در پاریس فرانسه به دنیا آمد. پدرش ویلفرد امباپه، مربی فوتبال و مدیربرنامهٔ اهل کامرون است و مادرش فائزه لماری بازیکن هندبال پیشین اهل الجزایر است. برادر کوچکتر او، اتان امباپه هم در تیم زیر 12 سال پاری سن ژرمن بازي می کند.

 

برادر خواندهٔ او ژیرس کمبو- اکوکو هم بازیکن فوتبال است.امباپه از کریستیانو رونالدو بعنوان الگوی خودش یاد نموده است. امباپه فوتبالش را از آ.اس. بوندی با مربيگری پدرش ویلفرد شروع کرد. از باشگاه هایی که امباپه در آن بازي نموده است میتوان به باشگاه موناکو و پاری سن ژرمن اشاره کرد. او همینطور در تیم ملی فوتبال فرانسه بازي کرده است.

 

دوران باشگاهی امباپه

موناکو

امباپه برای اولین بار در 2 دسامبر 2015 برای باشگاه موناکو در تساوی 1–1 برابر کان در لیگ 1 به جای فابیو کونترائو در دقیقه 88 به میدان رفت. وی با 16 سال و 347 روز سن به جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاهش تبدیل گردید و رکورد تیری آنری را که 21 سال پیش بر جای گذاشته بود را شکست. درخشش امباپه از فصل 17–2016 شروع شد؛ او همراه با موناکو به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. شاه نشین ها در این راه، منچستر سیتی را با درخشش امباپه شکست دادند. امباپه در فهرست 50 بازیکن آينده دار سایت گل.کام، رده دوم را در اختیار دارد و ولی وی، در بین تمامی بازیکنان فوتبال جهان، بيش ترین رشد قیمت را در بازار نقل و انتقالات تابستانی سال 2017 داشته است.

 

پاری سن ژرمن 

بعد از درخشش او در تیم موناکو مورد توجه پی اس جی قرار گرفت، نخست وی را در فصل 18–2017 به صورت قرضی در اختیار گرفت و آنگاه با پیشنهاد 180 میلیون یورویی امباپه را مجذوب کرد تا این انتقال بعد از انتقال 220 میلیون یورویی نیمار به همین تیم، دومین انتقال گران قیمت تاریخ فوتبال شود.

 

زندگی نامه امباپه

درباره کیلین امباپه

 

دوران ملی امباپه :

2014–2018: بازی در تیم‌های پایه و اولین بازی برای تیم بزرگسالان

در ژوئیه 2016، امباپه پنج بار برای تیم ملی زیر 19 سال فرانسه گلزنی کرد و در قهرمانی تیم در مسابقات قهرمانی اروپا نقش بسزایی داشت. دو گل او در نیمه دوم در پیروزی 3–1 مقابل پرتغال در نیمه نهایی به تیمش کمک کرد تا به فینال برسد. او در تیم منتخب مسابقات قرار گرفت.

 

امباپه برای اولین بار برای رویارویی با لوکزامبورگ و اسپانیا در مارس 2017 به تیم بزرگسالان فرانسه دعوت شد. او اولین بازی خود را در 25 مارس انجام داد و در دقیقه 78 به جای دیمیتری پایت وارد زمین شد. با انجام این کار، او با 18 سال، سه ماه و پنج روز سن به دومین بازیکن جوان تاریخ (پس از ماریان ویسنیسکی) تبدیل شد که برای فرانسه بازی کرده‌است. در 31 آگوست 2017، امباپه اولین گل بین‌المللی بزرگسالان خود را در مسابقه مقدماتی جام جهانی 2018 مقابل هلند به ثمر رساند. او در مارس 2018 در بازی دوستانه مقابل روسیه نیز دو گل به ثمر رساند.

 

2018–2021: قهرمانی جهان و ناکامی در یورو

در 17 می 2018، امباپه به تیم ملی فرانسه برای جام جهانی 2018 روسیه دعوت شد. در 21 ژوئن 2018، او اولین گل خود در جام جهانی را در برد 1–0 در مرحله گروهی مقابل پرو به ثمر رساند. این گل او را به جوانترین گلزن فرانسوی در ادوار جام جهانی تبدیل کرد. در 30 ژوئن 2018، او در پیروزی 4–3 مقابل آرژانتیندر مرحله یک‌هشتم نهایی، با گرفتن یک پنالتی برای تیمش و به ثمر رساندن دو گل، بهترین بازیکن مسابقه شد. امباپه پس از پله در جام 1958، دومین نوجوانی بود که در یک بازی جام جهانی دو گل به ثمر رساند. وی مقابل کرواسی در فینال نیز، یک گل به ثمر رسانید و بازی با پیروزی 4–2 فرانسه به اتمام رسید. او پس از پله دومین نوجوانی شد که در فینال جام جهانی گلزنی کرد و علاوه بر این، وی با به ثمر رساندن چهار گل در مسابقات، بهترین بازیکن جوان جام جهانی را دریافت کرد. پله در رسانه‌های اجتماعی به او تبریک گفت.

 

درخشش امباپه در جام جهانی 2018

کیلیان امباپه در برابر آرژانتین دو بار گلزنی کرد و باعث پیروزی فرانسه شد. وی همچنين در فینال جام هم یکی از گل های فرانسه به کرواسی را به نتیجه رساند تا پس از پله دومین بازیکن نوجوان تاریخ باشد که در فینال جام جهانی فوتبال گلزنی کرده است.

 

در سال 2020 در یورو :

یورو 2020 به دلیل همه گیری کووید-19 به مدت یک سال به تعویق افتاد. در 18 مه 2021، امباپه در فهرست تیم فرانسه برای یورو 2020، دومین تورنمنت بزرگ بین‌المللی‌اش، قرار گرفت. در 15 ژوئن، او در بازی مرحله گروهی مقابل آلمان، یک گل زد و یک پاس گل داد، که هر دو آفساید اعلام شدند. در 28 ژوئن، او پاس گل کریم بنزما در بازی فرانسه مقابل سوئیس در مرحله یک‌هشتم نهایی را داد. پس از تساوی 3–3، بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. امباپه موفق به زدن پنالتی تعیین‌کننده پنجم نشد و فرانسه از مسابقات حذف شد. این مهاجم در هیچ‌یک از چهار بازی فرانسه در این رقابت‌ها موفق به گلزنی نشد.

 

آشنایی با بیوگرافی امباپه

تصاویر کیلین امباپه

 

2021–2023: قهرمانی لیگ ملت ها و دومین فینال متوالی جام جهانی

در نیمه نهایی لیگ ملت‌ها در 7 اکتبر 2021، امباپه به بنزما پاس گل داد و بعداً خودش از روی نقطه پنالتی یک گل به ثمر رساند تا به فرانسه کمک کند تا از پشت عقب بیفتد و بلژیک را 3–2 شکست دهد. در این روند، او پنجاهمین بازی خود را برای Les Bleus در 22 سال و نه ماه و نیم انجام داد. سه روز بعد، در فینال مقابل اسپانیا، او یک بار دیگر بنزما را آماده کرد تا بازی را به تساوی بکشاند و بعداً گل پیروزی 2-1 را برای فرانسه به ثمر رساند تا اولین عنوان خود را به دست آورد. با دو گل و دو پاس گل در فینال لیگ ملت‌ها، امباپه کفش طلای مسابقات را دریافت کرد که به عنوان " جایزه گلزن برتر Alipay " شناخته می‌شود.

 

در 13 نوامبر، امباپه اولین گل های خود را در مقدماتی جام جهانی 2022 با گلزنی چهار بار در پیروزی 8-0 مقابل قزاقستان به ثمر رساند، زیرا فرانسه جایگاه خود را برای حضور در فینال مسابقات رزرو کرد. سوپر هت تریک او که شامل هت تریک 32 دقیقه ای در نیمه اول بود، اولین هت تریک او در یک مسابقه بین المللی بود، و همچنین اولین هت تریک رقابتی او پس از دومینیک روچتو در سال 1985 برای فرانسه بود. سه روز بعد، امباپه گلزنی کرد و پنجمین پاس گل خود را برای بنزما در برد 2-0 خارج از خانه مقابل فنلاند در آخرین بازی مقدماتی جام جهانی انجام داد.

 

فرانسه در 22 نوامبر 2022 مبارزات خود در جام جهانی فوتبال 2022 را در قطر مقابل استرالیا آغاز کرد. او در آماده سازی برای گل دوم بود، گل سوم را به ثمر رساند - ضربه سر از روی ارسال عثمان دمبله، و به اولیویه ژیرو برای گل چهارم کمک کرد. چهار روز بعد، امباپه هر دو گل فرانسه را در پیروزی 2-1 مقابل دانمارک به ثمر رساند و جواز حضور در مرحله حذفی را تضمین کرد و در نتیجه "نفرین قهرمانان جام جهانی" را شکست. در مرحله حذفی شانزدهم در مقابل لهستان، امباپه توانست باز هم دو گل بزند. در ابتدا، او با یک شوت قوی از فاصله 16 یاردی توپ را به سقف تور بفرستد. سپس، با یک ضربه قوی و دقیق به گوشه بالا، گل دوم را به ثمر رساند. با این دو گل و یک گل دیگر توسط تیمش، آنها به برد 3-1 دست یافتند.

 

امباپه پس از حضور در دوره حذفی جام جهانی 2022، در مقابل تیم‌های انگلیس و مراکش، به ترتیب در مرحله یک چهارم و نیمه نهایی، به یک دستاورد بزرگ دست یافت. او تنها دومین بازیکن در تاریخ شد که در فینال جام جهانی یک هت‌تریک (سه گل در یک بازی) زد. آلبی سلسته در حالی که کمی بیش از ده دقیقه باقی مانده بود با نتیجه 2-0 پیش افتاد، قبل از اینکه مرد فرانسوی دو گل در دو دقیقه به ثمر برساند. گل دوم او پس از یک توپ پرتابی بازیکن والی آلبی توسط مارکوس تورام به ثمر رسید. در زمان اضافه، آرژانتین با تأثیرگذاری مسی، هم‌تیمی امباپه در پاریسن ژرمن، توانست دوباره پیشی گیرد و تنها چهار دقیقه قبل از پایان اضافه، یک ضربه پنالتی را به ثمر برساند و نتیجه را به 3-3 برساند.

 

بازی در نهایت به شوت‌های پنالتی متوقف شد. امباپه پنالتی خود را به ثمر رساند، اما فرانسه با از دست دادن کینگزلی کومان و اورلین توامنی، در نهایت شکست خورد. با این حال، امباپه با 8 گل به ثمر رسانده، جایزه کفش طلای رقابت‌ها را به دست آورد و با 12 گل، به عنوان ششمین گلزن برتر در تاریخ جام جهانی ثبت نام کرد. در فینال جام جهانی 2018 نیز، امباپه با 4 گل، بهترین گلزن در فینال‌ها شد و این هت‌تریک، اولین هت‌تریک وی در فینال مردان پس از جف هرست برای انگلیس در سال 1966 بود.

 

جوایز کیلین امباپه

آشنایی با کیلین امباپه

 

2023–2024: کاپیتانی و مسابقات یورو

در تاریخ 21 مارس 2023، پس از بازنشستگی بین‌المللی هوگو لوریس، دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، امباپه را به عنوان کاپیتان جدید تیم ملی انتخاب کرد، در آستانه رقابت‌های مقدماتی یورو 2024. سه روز بعد، در اولین بازی او به عنوان کاپیتان، فرانسه با پاس گل آنتوان گریزمان و یک گل از سوی خود، به پیروزی 4-0 مقابل هلند رسید. در تاریخ 19 ژوئن، امباپه با زدن یک ضربه پنالتی، در پیروزی 1-0 مقابل یونان، چهلمین گل خود را برای تیم ملی فرانسه به ثمر رساند.

 

همان شب، او به جوانترین بازیکنی تبدیل شد که در تاریخ تیم ملی فرانسه 70 بازی انجام داده است. در تاریخ 13 اکتبر، امباپه با دو گل در برابر هلند در برد 2-1، جواز حضور تیم ملی فرانسه در یورو 2024 را تضمین کرد. او همچنین به عنوان چهارمین گلزن برتر تاریخ فرانسه، میشل پلاتینی را پشت سر گذاشت. در تاریخ 18 نوامبر، امباپه با یک هت‌تریک و سه پاس گل در پیروزی 14-0 مقابل جبل‌الطارق، بزرگترین پیروزی تاریخی تیم ملی فرانسه را به ثمر رساند. سومین گل او در این مسابقه، با یک شوت قدرتمند از فاصله 40 متری، سیصدمین گل حرفه‌ای او بود. همچنین با این گل، او به عنوان سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی فرانسه، گریزمان را پشت سر گذاشت و به تعداد 46 گل رسید.

 

2024 - در رئال مادرید :

کیلیان امباپه در سال 2024 قرارداد رسمی رئال را دریافت کرده و آن را امضا نیز کرده است. توافق تا سال 2029 است با دستمزد 15 تا 20 میلیون یورو خالص و بندهای متغیر و نیز پاداش انتقال 120 میلیون یورویی. امباپه با رئال مادرید به توافق نهایی رسیده و قرارداد نیز بسته است.

 

کیلین امباپه

کیلین امباپه کیست

 

ازدواج و همسر کیلین امباپه :

وی تا کنون ازدواج نکرده و مجرد است.

 

سبک بازی کیلین امباپه :

امباپه که یک مهاجم همه کاره است، اغلب به عنوان وینگر بازی می کند و به دلیل توانایی با هر دو پا، می تواند در هر دو جناح بازی کند. او می‌تواند از بال چپ به وسط پای راست خود ضربه بزند، و به لطف دید خود، موقعیت‌هایی ایجاد کند و از سمت راست برای هم تیمی‌هایش کمک کند. او همچنین می تواند در مرکز به عنوان مهاجم اصلی بازی کند. 

 

امباپه که بازیکنی بسیار ماهر است، به دلیل توانایی دریبل‌زنی‌اش، شتاب انفجاری، چابکی، پاهای سریع، اولین لمس، بازی در ارتباط و خلاقیت در هنگام در اختیار داشتن توپ، شهرت دارد که با استفاده از فانتزی‌های استادانه نشان می‌دهد. او به دلیل سرعت و کنترل نزدیک توپ در هنگام دریبل زدن با سرعت، و همچنین حرکت، هوش تاکتیکی، و توانایی او برای شکست دادن خط دفاعی با ایجاد دویدن های هجومی در فضا، بسیار مورد توجه است. خارج از توپ توانایی او در زمان‌بندی دویدن‌هایش، او را قادر می‌سازد تا دفاع‌های حریف را گسترش دهد و او را به یک تهدید تهاجمی خطرناک در ضدحملات تبدیل کند.

 

افتخارات امباپه :

باشگاهی

موناکو

• لیگ ۱: ۱۷–۲۰۱۶

• نایب‌قهرمان جام اتحادیه باشگاه‌های فرانسه: ۱۷–۲۰۱۶

 

پاری سن ژرمن

• لیگ ۱ (۴): ۱۸–۲۰۱۷، ۱۹–۲۰۱۸، ۲۰–۲۰۱۹، ۲۲–۲۰۲۱

• جام حذفی فوتبال فرانسه (۳): ۱۸–۲۰۱۷، ۲۰–۲۰۱۹ ،۲۱–۲۰۲۰ نایب‌قهرمان: ۱۹–۲۰۱۸

• جام اتحادیه باشگاه‌های فرانسه (۲): ۱۸–۲۰۱۷، ۲۰–۲۰۱۹

• سوپر جام فوتبال فرانسه (۲): ۲۰۱۹، ۲۰۲۰

• نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰–۲۰۱۹

 

ملی

زیر ۱۹ سال فرانسه

• جام ملت‌های اروپا زیر ۱۹ سال: ۲۰۱۶

 

فرانسه

• جام جهانی فوتبال: ۲۰۱۸؛ نایب‌قهرمان: ۲۰۲۲

• لیگ ملت‌های اروپا: ۲۰۲۰

 

فردی

• کفش طلای بهترین گلزن جام جهانی: ۲۰۲۲

• توپ نقره‌ای دومین بازیکن برتر جام جهانی: ۲۰۲۲

• بهترین بازیکن جوان جام جهانی: ۲۰۱۸

• توپ طلای بهترین بازیکن دور نهایی لیگ ملت‌های اروپا: ۲۱–۲۰۲۰

• بازیکن سال فوتبال فرانسه (۳): ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۲

• بازیکن فصل لیگ ۱ فرانسه (۳): ۱۹–۲۰۱۸، ۲۱–۲۰۲۰، ۲۲–۲۰۲۱

• بازیکن جوان فصل لیگ ۱ (۳): ۱۷–۲۰۱۶، ۱۸–۲۰۱۷، ۱۹–۲۰۱۸

• بهترین گلزن فصل لیگ ۱ (۴): ۱۹–۲۰۱۸، ۲۰–۲۰۱۹، ۲۱–۲۰۲۰، ۲۲–۲۰۲۱

• یازده طلایی بهترین بازیکن سال اروپا: ۲۰۱۹

• جایزه پسر طلایی: ۲۰۱۷

• جایزه کوپا: ۲۰۱۸

• بهترین بازیکن سال گلوب ساکر: ۲۰۲۱

• بیشترین پاس گل فصل لیگ ۱: ۲۱–۲۰۲۰

• تیم منتخب فصل لیگ ۱ فرانسه (۵): ۱۷–۲۰۱۶، ۱۸–۲۰۱۷، ۱۹–۲۰۱۸، ۲۱–۲۰۲۰، ۲۲–۲۰۲۱

• بازیکن ماه لیگ ۱ فرانسه (۹): آوریل ۲۰۱۷، اوت ۲۰۱۸، مارس ۲۰۱۸، فوریه ۲۰۱۹، فوریه ۲۰۲۱، اوت ۲۰۲۱، فوریه ۲۰۲۲، نوامبر/دسامبر ۲۰۲۲، فوریه ۲۰۲۳

• تیم منتخب جام جهانی فوتبال: ۲۰۱۸

• ترکیب فصل لیگ قهرمانان اروپا (۳): ۱۷–۲۰۱۶، ۲۰–۲۰۱۹، ۲۱–۲۰۲۰

• ترکیب منتخب سال جهان فیف‌پرو (۳): ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۲

• تیم منتخب سال جهان ای‌اف‌اف‌اچ‌اس (۳): ۲۰۱۸، ۲۰۲۱، ۲۰۲۲

• تیم منتخب سال اروپا: ۲۰۱۸

 

تصاویر امباپه

بیوگرافی کیلین امباپه

تصاویر کیلین امباپه و کفش طلا

 

کیلین امباپه کیست

کیلین امباپه توپ طلا گرفته است

 

درمورد کیلین امباپه

جوایز کیلین امباپه

 

آشنایی با زندگی کیلین امباپه

عکس های کیلین امباپه

 

عکس های کیلین امباپه

بازی کیلین امباپه

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------