آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شکست سنگین الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را واگذار کرد و رکورد شکست ناپذیری اش شکسته شد! به گزارش دیلی فوتبال؛ تیم های…

گفت‌وگویی متفاوت با امیر غفور + تصاویر امیر غفور



امیر غفور ,غفور ,تحصیلات امیر غفور

امیر غفور

 

 بیوگرافی و عکس های امیر غفور

امیر غفور ( زادهٔ ۱۶ خرداد ۱۳۷۰ در کاشان) بازیکن ٢٠٣ سانتی متری تیم ملی والیبال مردان ایران و باشگاه والیبال لوبه است. او دانشجوی رشته مترجمی زبان می باشد. امیر غفور در کاشان والیبال خود را آغاز کرد. او بی گمان یکی از بهترین بازیکن های جهان است. وی بعد از طی کردن مرحله های پیشرفت سر از تیم ملی جوانان درآورد و در ادامه لیگ بهمراه باریج اسانس کاشان درخشش خاصی داشت و به تیم ملی ایران دعوت شد.

امیر غفور بعد از سال هایی که در چند باشگاه ایران من جمله پیکان بازي میکرد ، در سال ۱۳۹۷ به مونزا ایتالیا پیوست و بعد از درخششی که در آن تیم و به ویژه در لیگ ملت های جهان سال ۲۰۱۹ داشت به پیشنهاد تیم لوبه ایتالیا که قهرمان فصل قبل اروپا بود به آن تیم پیوست.

 

امیر غفور در مسابقه های انتخابی المپیک ۲۰۱۲ از ستارگان تیم ملی بود.وی در مسابقه های قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳ بعنوان بهترین آبشار زن انتخاب گردید و نخستین جایزه معتبر خویش را در این مسابقه ها بدست آورد. غفور در قهرمانی جهان ۲۰۱۴ یکی از ستاره های تیم ملی والیبال ایران بود. در لیگ جهانی ۲۰۱۵ وی به دلیل مصدومیت قادر به بازي در ترکیب ثابت تیم نبود و کواچ در اکثر بازیها از شهرام محمودی بعنوان قطر پاسور تیم ملی استفاده کرد.

 

امیر غفور ,غفور ,تحصیلات امیر غفور

بیوگرافی امیر غفور

 

گفت وگویی متفاوت با امیر غفور

والیبال را خودت انتخاب کردی؟

صد در صد تصمیم خودم بود. هنگامی که وارد مقطع راهنمايي شدم.

 

کدام مدرسه؟

مدرسه خاوری.

 

یعنی عشق فوتبال نبودی؟

در مدرسه گفتند تنها می توانیم در یکی از سه رشته هندبال، والیبال یا پینگ پنگ فعالیت کنیم. بین بچه های مدرسه قد من بلند بود. معلم ورزش مرا که دید، گفت به درد ورزش والیبال می خورم.

 

امیر غفور ,غفور ,تحصیلات امیر غفور

عکس های امیر غفور

 

زندگی ورزشی خودت را پیش بینی کرده بودی؟

پیش بینی که نه، ولی هدفم این بود به تیم ملی والیبال برسم و در بازي های ملی شرکت کنم، بنابراین خيلي برای رسیدن به هدفم تلاش کردم.

 

به نظرت محبوب ترین بازیکن های والیبال ایران چه کسانی هستند؟

در والیبال محبوب زیاد داریم. ولی آن هایی که سابقه بیشتری در تیم ملی دارند محبوبیت بیشتری هم دارند. به عنوان مثال معروف بعنوان کاپیتان و موسوی بعنوان یک مهره کلیدی محبوبیت زيادي دارند.

 

امیر غفور ,غفور ,تحصیلات امیر غفور

تصاویر امیر غفور

 

بزرگ ترین شیطنت زندگی ات چه بوده است؟

شیطنت زیاد کرده ام، تا دلت بخواهد. دارم فکر می کنم که کدامیک از آن ها قابلیت انعکاس داشته باشد!( باخنده) به عنوان مثال در فرودگاه با بازیکنان کل کل می کنم که روی ریلی که چمدان ها و ساک ها را تحویل میدهند بنشینیم و وسط چمدان ها بنشینیم و بچرخیم. یک بار هم در هوای سرد زمستان تصمیم گرفتیم در دریا شنا کنم!

 

امیر غفور ,غفور ,تحصیلات امیر غفور

امیر غفور بازیکن تیم ملی والیبال

 

نخستین تیمی که بازي کردی را به یاد داری؟

تیم بزرگسالان باریج اسانس کاشان بود. با وجود سن کم و بازي در رده نوجوانان به تیم بزرگسالان رفتم و بازي کردم.

 

به یاد داری برای اولین بار کی و کجا با شما عکس یادگاری گرفتند؟

فکر می کنم هنگامی که با تیم ملی نوجوانان قهرمان آسیا شدیم در فرودگاه تعدادی از تماشاگران عکس و امضاء گرفتند. خيلي احساس خوبی داشت. قبلا این مسئله برایم سابقه نداشت. 16 ساله بودم. حس بزرگ بودن می کردم. البته الانم خوب است، ولی شاید چون زیاد شده قدری عادی تر است. زیرا عادت کردیم که همه ما را می شناسند، خب برایمان خوشایند  است.

 

بهترین هدیه ای که گرفتی چه بود؟

هدیه زیاد گرفته ام، همه اش را دوست دارم. پول خيلي خوشحالم می کند!( با خنده) هر کس هم می گوید خوشحال نمی شود دروغ گفته است، ولی یک نفر رفت حرم حضرت ابوالفضل( ع) يک پارچه متبرک را برایم آورد که آنرا خيلي دوست دارم.

 

امیر غفور ,غفور ,تحصیلات امیر غفور

گفتگو با امیر غفور

 

آدم مذهبی هستی؟

نماز می خوانم و مانند یک آدم عادی هستم.

 

تا حالا کاری انجام داده ای که نتوانسته باشی به کسی بگویی؟

خب هنگامی که نمی توانستم بگویم یعنی اکنون هم نمی توان به آن اشاره کنم. دشوار است... یادم نمی آید. دوران کودکی زیاد در کوچه تور والیبال می بستم و درب خانه ی تک تک بچه های محل را می زدم که برویم والیبال بازي کنیم. همسایه های ما بندگان خدا از سر و صدای ما اذیت می شدند. حالا اگر این مطلب را خواندند من را حلال کنند.

 

امیر غفور ,غفور ,تحصیلات امیر غفور

مصاحبه با امیر غفور

 

امیر غفور آدم خاصی است؟

خاص است و دوست دارد خاص باشد. همه دوست دارند خاص باشند. مدل ریش هایی که با موسوی می گذاشتیم خاص بود. اکثر بازیکنان لباس‌های خوب می پوشند و ساعت خوب می اندازند و می خواهند خاص رفتار کنند. البته من از این اخلاق ها ندارم که تنها یک مارک خاص بپوشم. همه چیز می پوشم ولی خاص می پوشم.

 

تا به حال تلاش کردی برخی از خصوصیت های اخلاقی ات را تغيير دهی؟

قبلا خيلي بیشتر غُد بودم ولی اکنون بهتر شدم. شاید یک سری اخلاق هایی داشتم که خيلي دوست نداشتم و حالا بهتر شده ام. معتقدم هر چه درخت پربارتر باشد باید سر به زیرتر شود. این مسئله را کاملاً احساس می کنم. شاید قبلا کمبودهایی داشتم که احساس می کردم اگر آنها را انجام دهم بزرگ می شوم. اکنون خدارا شکر چیزهایی دارم که ديگر نیازی ندارم خودم را بزرگ کنم و تلاش می کنم مدام افتاده باشم.

 

امیر غفور ,غفور ,تحصیلات امیر غفور

امير غفور

 

هنگامی که عصبانی می شوی چه کار می کنی؟

عصبانی که می شوم اخم هایم در هم می رود. کسی هم نباید با من حرف بزند!

 

تا حالا شده تمرینات را از سر خستگی درست انجام ندهی؟

بله! گاهی، ولی ولاسکو می فهمد. گاهی به رویمان نمی آورد ولی گاهی هم منطقی حرف می زند و ما را شرمنده می کند.فرقی که ولاسکو با" ست کوویچ" دارد همین است." ست کوویچ" کتک میزد ! شاید در رده سنی جوانان درک کاملی نداشتیم و کتک هم لازم بود. شانسی که نسل والیبالیست های ما داشت این بود که در زمان خوبی، مربیان خوبی داشتیم.

 

درست است که ولاسکو برای تیم ملی زحمت زيادي میکشد ولی این بازیکنان از زیر دست" ست کوویچ" گذشته اند. اگر آن هنگام نوجوانان و جوانان قدرتمندی نداشتیم اکنون هم تیم ملی خوبی نمی توانستیم داشته باشیم. ولاسکو هم حتی اگر بهترین مربی دنیا باشد باید ابزار خوبی در اختیار داشته باشد.

 

امیر غفور ,غفور ,تحصیلات امیر غفور

امیرغفور بازیکن والیبال

 

آخرین بار چه زمانی دعوا کردی و چه اتفاقی افتاده بود؟

کلا آدم دعوایی نیستم. تمام افردی که مرا می شناسند، می دانند از کودکی به دنبال دعوا نبودم. درصورتی که هم مشکلی پیش می آمد و مجبور می شدم با کسی یکی به دو کنم بیشتر تلاش می کردم خودم را کنار بکشم و بروم. اصلاً یادم نمی آید دعوا کرده باشم.

 

آیا والیبالیست ها خوب پول می گیرند؟

بستگی دارد که چطور قراردادشان را تنظیم می کنند. خود من زیاد دنبال این مسایل نیستم. همیشه قراردادهایم را کامل می بندم. می گویم بابت یک فصل فلان تومان می گیرم. چنانچه راضی نبودید میتوانید 20 درصد حُسن انجام کار را نپردازید. ولی اینطور که اگر سوم شوید 10 درصد و دوم شوید 15 درصد روی قرارداد شما میرود اصلاً درست نیست.

 

این مسئله ناخودآگاه روی ذهن بازیکن تأثیر منفی می گذارد. نمی توان قرارداد های فوتبالی را با والیبال مقایسه کرد. همه جای دنیا فوتبال بیش از همه پول می گیرد. بیشترین طرفدار را دارد. ما نسبت به رشته ای که داریم و فضایی که داریم از درامد خویش راضی هستیم.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------