بیوگرافی پیرلوئیجی کولینا، پرجذبه ترین داور پیشین فوتبال (+تصاویر)



بیوگرافی پیرلوئیجی کولینا, زندگینامه پیرلوئیجی کولینا, پیرلوئیجی کولینا

پيرلوئيجي کولينا از بهترین داوران فوتبال

 

بیوگرافی پيرلوئيجي کولينا

پيرلوئيجي کولينا احتمالا شناخته شده‌ترين داور فوتبال در جهان است. پيرلوئيجي کولينا که علاوه بر کيفيت بالاي داوري، به دليل ظاهر خاص و منحصر به فردش نيز شهرت بيشتري پيدا کرده است، در دوران حرفه‌اي خود بسياري از حساس‌ترين رقابت‌هاي جهان از جمله فينال ليگ قهرمانان اروپا در سال 1999، فينال جام جهاني 2002 و فينال جام يوفا 2004 را سوت زده است.

نام اصلی: پیرلوییجی کولینا
زادروز : ۱۳ فوریهٔ ۱۹۶۰ ‏
محل زندگی  پيرلوئيجي کولينا: ایتالیا
ملیت: ایتالیایی
شغل  پيرلوئيجي کولينا: مشاور مالی
رده‌بندی: داور بین‌المللی (۱۹۹۵-۲۰۰۵)

 

پيرلوئيجي کولينا بهترین داور فوتبال

پیرلوئیجی کولینا (به ایتالیایی: Pierluigi Collina) از داوران پیشین فوتبال اهل ایتالیا است.
بطور گسترده، پیرلوئیجی کولینا بهترین داور زمان خودش بود که بطور متوالی شش بار عنوان " بهترین داور سال " فیفا را از آن خود کرد. پیرلوئیجی کولینا هنوز هم در فوتبال ایفای نقش می‌کند و بعنوان مشاور بدون دستمزد در خدمت انجمن داوران فوتبال ایتالیا (AIA) و کمیته داوری UEFA است. پیرلوئیجی کولینا از ۵ ژوئیه سال ۲۰۱۰ بعنوان رئیس کمتیهٔ داوران برای فدراسیون فوتبال اوکراین مشغول به کار است.

 

بیوگرافی پیرلوئیجی کولینا, پیرلوئیجی کولینا,تصاویر پیرلوئیجی کولینا

پيرلوئيجي کولينا، شناخته شده‌ترين داور فوتبال در جهان

 

زندگینامه پيرلوئيجي کولينا

پیرلوئیجی کولینا در سیزدهم فوریه سال ۱۹۶۰ در ویارجو (Viareggio) بولونیا (Bologna) چشم به جهان گشود. پیرلوئیجی کولینا ۱۸۸ سانتیمتر قد دارد و به چهار زبان ایتالیائی، انگلیسی، اسپانیائی و فرانسوی کاملا آشناست. کولینا بازی فوتبال را از ۱۱ سالگی در حالی شروع کرد که اکثرا بازیکن ذخیره بود. در سن ۱۵ سالگی با تعویض باشگاه، بازیکن ثابت شد و دو سال در پست دفاع میانی مشغول بازی بود. به گفته خود کولینا او دو بار در دوران بازی از زمین اخراج شد و در کل خطاهای زیادی مرتکب میشد! "فکر نمیکنم که دو بار اخراج شدن در طول ۵ یا ۶ سال بازی مقدار زیادی باشد."

 

پیرلوئیجی کولینا داور فوتبال, زندگینامه پیرلوئیجی کولینا, پیرلوئیجی کولینا

پيرلوئيجي کولينا

 

پیرلوئیجی کولینا در مدت سه سال همه کلاسهای لازم برای داوری را گذراند و در چندین بازی منطقه ای را هم قضاوت کرد. کولینای جوان در این مدت خدمت سربازی را هم به پایان رسانده بود و پس از آن وارد دانشگاه بولونیا شد و در سال ۸۴ با مدرکی در زمینه اقتصاد فارغ التحصیل شد و این باعث شد تا از سال ۹۱ بعنوان یک مشاور مالی تجاری فعالیت کند.

 

پیرلوئیجی کولینا در سال ۸۸ پیشرفتی خیره کننده داشت و توانست داوری در دسته سه فوتبال ایتالیا (سری C۱ و سری C۲) را تجربه کند و بعد از ۳ سال اجازه داوری در سری بی و سری آ را بدست آورد. پیرلوئیجی کولینا در همین سال به نوعی بیماری ریزش مو (Alopecia) مبتلا شد و تمام موهای صورتش را از دست داد تا صاحب چهره ای متمایز شود و دوستانش نام مستعار کوجک (Kojac) - کارآگاه امریکائی سریالهای دهه هفتاد - را بر او اطلاق کنند!

 

زندگینامه پیرلوئیجی کولینا,بیوگرافی پیرلوئیجی کولینا, پیرلوئیجی کولینا

عکس های پيرلوئيجي کولينا

 

در ابتدای سال ۹۵ و بعد از قضاوت ۴۳ مسابقه در سری آ، پیرلوئیجی کولینا رسما به عضویت کمیته داوری فیفا در آمد و در ۲۴ اپریل ۹۶ موفق شد دیدار هلند و آلمان را بعنوان اولین مسابقه رسمی بین المللی اش سوت بزند. پیرلوئیجی کولینا در المپیک ۹۶ آتلانتا، ۵ مسابقه از جمله فینال مهیج بین نیجریه و آرژانتین را قضاوت کرد و از آنجا در فوتبال جهان معروف شد.

 

فینال لیگ قهرمانان سال ۹۹ بین منچستر یونایتد و بایرن مونیخ در بارسلونا و فینال جام جهانی کره و ژاپن بین برزیل و آلمان در یوکوهاما بزرگترین مسابقاتی هستند که کولینا قضاوت کرده از دیگر مسابقات حساس ملی او، میتوان به پیروزی ۵ بر ۱ انگلستان برابر آلمان در رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ و یا دیدار اسپانیا و فرانسه در یورو ۲۰۰۰ اشاره کرد و همینطور فینال جام یوفا در سال ۲۰۰۴ بین والنسیا و المپیک مارسی.

 

سر کچل و درخشان پیرلوئیجی کولینا بهمراه چشمان آبیش او را از هر داور دیگری متمایز میکند. کولینا با این چهره به بازیکنان خیره میشود تا حمکش را بپذیرند و شاید به این دلیل است که موفق شده تنها داور سوپر استار جهان شود.

 

بیوگرافی پیرلوئیجی کولینا, عکس های پیرلوئیجی کولینا, پیرلوئیجی کولینا

تصاویر پيرلوئيجي کولینا

 

پیرلوئیجی کولینا صاحب دو فرزند دختر است. ورزش اصلی مورد علاقه کولینا بسکتبال است و از طرفداران فورتیتودو بولونیا (Fortitudo Bologna) که یکی از باشگاههای برتر اروپاست، به حساب می آید. اسون گوران اریکسون پیرلوئیجی کولینا را یک گارانتی برای همه مسابقات بزرگ می دانست.

 

پیرلوئیجی کولینا در خصوص داوری و شغل خودش می گفت

"شغل من عوض کردن نتیجه یک بازی نیست، بلکه باید کاری کنم تا همه راضی باشند. کار اصلی یک داور باید حفاظت بازیکنان بزرگ برابر بازی خشن باشد. داور در ابتدا باید به تمام درگیریها که باعث آسیب دیدگی فیزیکی میشود، توجه کاملی نشان دهد. داور باید از نظر جسمی و روحی آمادگی هر اتفاقی در مسابقه را داشته باشد و در واقع به بازیکنان و تماشاگران یک چیز را بدهکار است، تمرکز کامل بر همه جریانات بازی!"

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

منابع :

fa.wikipedia.org

vista.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------