تاثیر یوگا بر حفظ سلامت کلیه ها



انجام منظم ورزش یوگا موجب بهبود سیستم اسکلتی عضلانی می شود‎

 

یوگا یک شیوه درمانی است که به شکل موثری با تکنیک های تلفیقی آرامش سازی بدن و ذهن عمل می کند.

 

انجام منظم ورزش یوگا موجب بهبود سیستم اسکلتی-عضلانی می شود که موجب شکل دهی، حفاظت، ثبات و حرکت بدن می شود. این ورزش تاثیر مثبت بر سیستم عصبی خودمختار دارد که به استراحت، آرام سازی و هضم غذا کمک می کند. در نتیجه موجب بهبود بسیاری از بیماری های سبک زندگی نظیر بیماری کلیوی می شود. در ادامه به برخی تاثیرات یوگا بر حفظ سلامت کلیه ها اشاره می شود.

 

تاثیرات یوگا بر کنترل دیابت در بیماران کلیوی: درمان منظم با یوگا به افزایش کنترل متابولیک قندخون، فشارخون و چربی ها کمک می کند. این کنترل قندخون به طورمستقیم منجر به کاهش احتمال ابتلا به بیماری کلیوی ناشی از دیابت می شود که در ۳۰ درصد تمام دیابتی ها متداول است. کنترل بیشتر قندخون همراه با یوگا موجب بهبود عملکرد کلیه ها در کنار سایر معیارها می شود.

 

یوگا موجب کنترل فشارخون در بیماران کلیوی می شود: ۸-۵ میلیمتر کنترل فشارخون در صورت انجام یوگا مشاهده می شود. کنترل فشارخون رکن اصلی درمان نارسایی کلیوی است.

 

یوگا به بیماران کلیوی مبتلا به بیماری قلبی کمک می کند: بیماری قلبی ۱۰ تا ۱۰۰ بار بیشتر در بیماران کلیوی شایع است، از اینرو یوگا منجر به بهبود ضربان قلب، فشارخون و کلسترول می شود و در نتیجه احتمال بیماری قلبی در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی کاهش می یابد.

 

تاثیر یوگا بر افسردگی در بیماران کلیوی: اکثر بیماران کلیوی و بیماران دیالیزی از افسردگی رنج می برند و تحمل مصرف داروهای ضدافسرگی را ندارند. یوگادرمانی همراه با مدیتیشن و پرانایاما (یوگا هندی) به کنترل افسردگی در این بیماران کمک می کند.

 

بیماری کلیوی و استخوان درد: بیماران کلیوی به دلیل تاثیر متابولیک و عدم تعادل هورمونی در غدد درون ریز در بیماران کلیوی، از درد رنج می برند و از آنجائیکه نمی توانند مُسکن مصرف کنند، یوگادرمانی در کاهش علائم شان تاثیر دارد. حتی یوگا درمانی به کاهش علائم بیماران دیالیزی هم کمک می کند.

  

منبع: سلامت نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------