کاهش کلسترول با یوگا + تصاویر



 

کاهش کلسترول با یوگا
شاید قدری به نظر عجیب بیاید، کاهش کلسترول با یوگا ؟آیا واقعا یوگا می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند؟


ما یوگا را به دو بخش تقسیم می کنیم :

۱- آسانا ( asana ) که مجموعه ای از تمرینات بدنی است.

۲- پرانایاما ( pranayama )که تکنیک تنفس کردن است.

تمرینات آسانا و یا گروه های دیگر ورزش یوگا موجب افزایش توانایی عضلات و نیز کشش آن ها می شوند همچنین یوگا می تواند سطح پایه ی انرژی شما را افزایش داده و به فعال تر شدن شما کمک شایانی نماید.با انجام تمرینات یوگا شما می توانید مقادیر قبل توجهی چربی و کلسترول را در بدن کاهش داده و به کاهش وزن کمک کنید.این امر به مرور زمان موجب افزایش سلامت سیستم قلبی عروقی شما خواهد شد.


مطالعاتی که در دانشگاه شاهوجی مهاراج هند در سال ۲۰۰۱ انجام شد حاکی از این امر است که یوگا موجب کاهش معنی داری در سطح چربی های موجود در خون و در اندام ها شده و در نتیجه بهبود وضعیت قلبی عروقی بدنبال دارد. به عبارت دیگر تمرینات پرانایاما و مدیتیشن موجب کاهش استرس و ایجاد ریلکسیشن شده و تنشن های عصبی را در اندام کاهش می دهد. استرس موجب افزایش سطح کلسترول شده و آن نیز به نوبه ی خود موجب افزایش ترشح هورمون استرس می شود.


لذا هنگامی که شما همواره در حال استرس هستید ، سطح کلسترول بدن شما بالا می رود. با انجام تکنیک پرانایاما ، شما یاد می گیرد که احساس آرامش کنید ، از استرس رهایی یابید و لذا هورمون های کاهنده ی سطح کلسترول را افزایش می دهد.وقتی که احساس سبکی و تعادل کردید ، در نتیجه توانتان در  کنترل بر خود افزایش یافته و می توانید در مقابل خوردن زیاد مقاوت قوی تر و لذتبخشی داشته باشید.


کدام یک از تمرینات یوگا در کاهش کلسترول خون موثرند ؟
۱- پوزیشن تمساح ( The Locust Pose  ) :

 

یوگا,تمرینات یوگا,کاهش کلسترول با یوگا

 
این پوزیشن موجب تقویت عضلات و تنظیم امعاء و احشاء می شود لذا در بهبود هاضمه موثر است. همچنین موج بهبود عملکرد کبد شده و عملکرد کبد بهبود یابد ، تولید کلسترول تحت کنترل بیشتر در خواهد  آمد. شکم ، کمر و مفصل ران شما سفت تر شده و لذا موجب چربی سوزی در این نواحی می شود. همچنین موجب بهبود گردش خون و عملکرد قلب می شود.


۲- نیم چرخ ستون مهره ها ( Half Spinal Twist ) :

 

یوگا,تمرینات یوگا,کاهش کلسترول با یوگا

 
این پوزیشن تمرینی عالی برای شکم و احشاء شکمی است. با این تمرین احساس می کنید عضلات شکمتان تقویت شده و لذا موجب بهبود هاضمه و نیز افزایش گردش خون می شود . افزایش گردش خون به نوبه ی خود باعث دفع بیشتر مواد زائد و سمی بدن شده و لذا کلسترول ناشی از ترکیب نیتروژن و اکسیژن در بدن کاهش می یابد. با بهبود سیستم امعاء و احشاء بدن ، تولید صفراء تنظیم شده و کلسترول اضافی به صفر تبدیل می گردد.


۳- پوزیشن  واجیراسانا ( The Vajrasana Pose  ) :

 

یوگا,تمرینات یوگا,کاهش کلسترول با یوگا

 

این  نحوه ی نشستن بهترین پوزیشن برای تقویت عضلات کمر و کشش ستون مهره ها می باشد.شما می توانید با این حرکت شکمتان را سفت کرده و وضعیت قامت خود را سامان بخشید. این کار می تواند گردش خون بدن را فعال نموده و خونرسانی به ارگان ها بیشتر شده و موجب بهبود عملکرد آن ها شود .هر گونه بیماری و اختلال مربوط به امعا و احشاء کبد و غیره می تواند اصلاح گردد و لذا اثرات کنترلی بهتری را بر روی تنظیم کلسترول ایفا نماید.


۴- درمان با پرانایاما ( Pranayama Therapy ) :

 

یوگا,تمرینات یوگا,کاهش کلسترول با یوگا

 

تنفس پیوسته و منسجم می تواند کمک شایانی به دفع کلسترول خون شما نماید. در این تمرین شما بر روی تنفس خود تمرکز می کنید دم و بازدم . تمرین منظم تنفس موجب افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی و نیز رساندن مواد غذایی به ارگان های بدن خواهد شد.همین امر موجب  کاهش تشکیل پلاک در شریان ها  شده و سلامت عروقی را بدنبال خواهد  داشت. از طرفی این امر موج کنترل غدد و هورمون های تولید کننده عامل استرس خواهد شد.***

منبع:elmevarzesh.com

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------