سلامتي در 8 حرکت




سلامتی در8حرکت

 

سالم بودن در گروي رفتارهاي کوچکي مثل راه رفتن، ديدن يک فيلم‌ خوب، نوشيدن يک فنجان چاي يا قهوه و... است. در اينجا 8 رفتار را به شما معرفي مي‌کنيم که تحقيقات علمي نشان داده عمل به آنها ضامن سلامت شماست.

 

پياده‌‌روي کنيدطبق تحقيقاتي که در ماه مارس 2008 ميلادي انجام شد، انجام فعاليت‌هاي روزانه سبب انتقال انرژي و شادي به ويژه به زنان مي‌شود. به گفته محققان دانشگاه لوييزيانا استيت و دانشگاه جورجي پياده‌روي سبک 10 دقيقه‌اي در روز مي‌تواند سبب افزايش 20 درصدي انرژي و کاهش 65 درصدي خستگي شود.

 

مراقب چشم‌هايتان باشيدطبق تحقيقاتي که در ماه اکتبر 2007 ميلادي توسط پژوهشگران دانشگاه Tuffs به انجام رسيد و مشروح آن در مجله the American Journal af Clinical nutrition چاپ شد، مصرف مواد غذايي با انديس گليسمي بالا مثل سيب‌زميني و غلات و حبوبات تصفيه شده مي‌تواند احتمال ضعف ماهيچه‌اي چشم را افزايش داده و زمينه‌ساز ابتلا به کوري در سالمندي شود

 

سلامتی در8حرکت

 

يک فيلم خوب ببينيدتحقيقات پژوهشگران دانشگاه لوماايندا در سال 2008 ميلادي نشان داده است افرادي که عادت به ديدن فيلم‌هاي کمدي دارند، ميزان کورتيزول و آدرنالين، دو هورمون استرس در خون‌شان به ترتيب 39 و 70 درصد پايين‌تر از اين ميزان در ساير افراد است.

 

آرام باشيدطبق بررسي‌هايي که در ماه آوريل 2008 ميلادي توسط پژوهشگران دانشگاه دنور انجام شد، 30 درصد از زنان معمولا هميشه عصباني هستند. اين در حالي است که عصبانيت يکي از فاکتورهاي افزايش فشارخون، افزايش ضربان قلب و مسبب آزادسازي هورمون استرس است که خود زمينه‌ساز ناراحتي‌هاي قلبي و افسردگي است.

 

چربي‌هاي دور شکم را آب کنيدطبق نتايج اخير بررسي‌هاي پژوهشگران دانشگاه پنسيلوانيا که مشروح آن در مجله نورولوژي به چاپ رسيده است افزايش چربي‌هاي دور شکم در 40 سالگي مي‌تواند احتمال ابتلا به زوال عقل را در 70 سالگي افزايش دهد. در ضمن احتمال ابتلاي اين افراد به ديابت و ناراحتي‌هاي قلبي 3 برابر ساير افراد با وزن متعادل است

 

سلامتی در8حرکت

 

کلسترول خون‌تان را پايين آوريداگر احساس مي‌کنيد کلسترول خون‌تان بالاست، به يک متخصص مراجعه کنيد تا آن را کاهش دهيد. تحقيقات پژوهشگران دانشگاه ميشيگان نشان داده است ميزان کلسترول خون بالا در 45 درصد افرادي که به پزشک مراجعه مي‌کنند طي 8 ماه 15 درصد کاهش مي‌يابد، پزشکان معمولا به شما توصيه مي‌کنند روزانه 10 تا 25 گرم فيبر محلول در روز مصرف کنيد و مواد غذايي‌اي مثل ميوه و سبزيجات را در برنامه‌غذايي خود حتما قرار دهيد.

 

ماست بخوريدبررسي‌هاي پژوهشگران ژاپني نشان داده افرادي که عادت به مصرف موادغذايي حاوي اسيدلاکتيک مثل ماست دارند کمتر به بيماري‌هاي لثه، افتادن دندان‌ها و ناراحتي‌هاي قلبي دچار مي‌شوند. به نظر مي‌رسد لاکتوباسيل‌هاي موجود در اين نوع موادغذايي از رشد باکتري‌هايي مضر در دهان پيشگيري مي‌کند.

 

قهوه بنوشيدبررسي‌هايي که در ژانويه 2008 ميلادي توسط پژوهشگران دانشکده پزشکي هاروارد انجام شده نشان داده است، مصرف بالاي قهوه مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان تخمدان به ويژه در زنان يائسه را کاهش دهد. با اين حال در صورتي که باردار هستيد، مصرف قهوه را کاهش دهيد زيرا مي‌تواند سبب سقط جنين شود.

منبع: ريدرزدايجست

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------