۴ حرکات یوگا برای از بین بردن درد دوران قاعدگی



درمان درد قاعدگی, درد قاعدگی, کاهش درد قاعدگی

حرکتهای یوگا برای کاهش دردهای قاعدگی

 

احتمالا در اولین روزهای شروع قاعدگی انجام حرکات ورزشی آخرین کاری است که به آن فکر می کنید اما تحقیقات نشان می دهد که انجام حرکتهای یوگا به کاهش عوارض سندروم قاعدگی کمک می کند. پس به جای اینکه به رختخواب بروید و مدام استراحت کنید، زیرانداز یوگای خود را برداشته و این حرکات ساده را انجام دهید تا از شر این درد آزار دهنده خلاص شوید. 

حرکات یوگا برای دوران قاعدگی

دست ها و زانوها را روی زمین بگذارید. یک پا را از پشت به سمت آسمان بالا ببرید. 3 نفس عمیق بکشید. به حالت ابتدایی برگردید وبا پای دیگر حرکت را انجام دهید. در طول حرکت سر به جلو باشد تا ستون فقرات در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

 

حرکت گربه

درمان درد قاعدگی, درد قاعدگی, کاهش درد قاعدگی

حرکت گربه برای کاهش دردهای قاعدگی

 

در روش “وضعیت گربه” ، قوز پشت و گردن کشیده می شود و ضمنا شکم و مهره ها هم ماساژ مناسبی می بینند. این حرکت انرژی زیادی در ستون فقرات منتشر می کند، فشار خون را افزایش می دهد و درد را از بین می برد. این روش برای وقتی که گرفتگی عضلات در طول دوران قاعدگی بر اثر خشکی بدن بوجود امده باشد مفید است.

 

حرکت پل

درمان درد قاعدگی, درد قاعدگی, کاهش درد قاعدگی

حرکت پل برای کاهش دردهای قاعدگی

 

این حرکت راه خوبی برای رهایی از گرفتگی و درد عضلات است.به پشت روی زمین بخوابید. با عمل دمزانوهای خود را خم کرده و کف پای خود را به آرامی روی زمین قرار دهید. تا جایی که میتوانید پاشنه پا را هم راستا با زانو قرار دهید. با عمل بازدم دستها و پاها را به سمت زمیت فشار داده و بدن خود را از زمین جدا کنید.کمی در این حالت بمانید و سپس به آرامی از مهره های گردن به ترتیب ستون فقرات خود را روی زمین برگردانید.

 

چرخش میان تنه

درمان درد قاعدگی, درد قاعدگی, کاهش درد قاعدگی

حرکت چرخش میان تنه برای کاهش دردهای قاعدگی

 

این حرکت بسیار مناسبی برای کاهش درد کمر و از بین بردن انقباضات است. به حالت دو زانو نشسته و دستهای خود را روی زانوها قرار دهید. با عمل دم یکی ازپاهای خود را از روی پای دیگر رد کرده و همزمان میان تنه خود را با کمک آرنج دست مخالف به جهت عکس بچرخانید.ماهیچه های شکمی خود را منقبض کرده و عمل بازدم را انجام دهید. این حرکت را در طرف دیگر و با پای دیگر خود تکرار کنید. فراموش نکنید که قسمتهای سر ، سینه و میان تنه خود را به صورت همزمان و به شکل واحد همراه با عمل دم به سمت مخالف پا بچرخانید. کمی مکث کرده و سپس به حالت اولیه بازگردید.

 

حرکت زانو خم

درمان درد قاعدگی, درد قاعدگی, کاهش درد قاعدگی

حرکت زانو خم برای کاهش دردهای قاعدگی

 

این حرکت بر روی شکم فشار وارد کرده و به هم فشرده شدن و آزاد شدن عضلات، کاهش گرفتگی عضلات کمک می کند. همچنین به آزاد سازی گازهای اضافی که ممکن است در دوران قاعدگی زنان بوجود آید کمک می کند.

به پشت دراز بکشید .یک پای هود را خم کرده و به سمت شکم بکشید با دستان قلاب کرده آن را برای چند ثانیه نگه دارید.این حرکت را روی پای دیگر نیز انجام دهید.

 

حرکت کبری 

درمان درد قاعدگی, درد قاعدگی, کاهش درد قاعدگی

حرکت کبری برای کاهش دردهای قاعدگی

 

این حرکت باعث افزایش جریان خون در ناحیه لگن خاصره می شود و همچنین به تنظیم دوره قاعدگی و به توقف درد کمر کمک می کند.

1-بر روی شکم بخوابید و سر خود را روی پشت دستانتان بگذارید.

۲- کف دستانتان را کنار سر قرار داده و سرتان را بالا بیاورید.(قبل از انجام این حرکت باسن خود را منقبض کنید.این حرکت بسیار مهم است و در صورت منقبض نکردن باسن در هنگام حرکت کبری، به کمر شما صدمه وارد می‌شود.) 

۳-سعی کنید با فشار آوردن بر کف دستان قفسه سینه را تا لگن بالا بیاورید .(لگن حتماً باید منقبض باشد.)

۴- آرنج خود را صاف کنید و به بدن کشیدگی بیشتری دهید.(لازم نیست که این حرکت را بصورت کامل انجام دهید. سعی کنید به اندازه توانایی بدنتان به آن کشش دهید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------