نکاتی جهت جلوگیری از آسیب ورزشی در کودکان



آسیب ورزشی, جلوگیری از آسیب ورزشی در کودکان,آسیب ورزشی کودکان

برای جلوگیری از آسیب ورزشی، گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش فراموش نشود

 

جلوگیری از  آسیب ورزشی در کودکان
کودکان برای لذت بردن از بازی‌های ورزشی باید با قوانین ایمنی آشنا شده و آنها را رعایت نمایند. بیشتر صدمات بدنی کودکان در ورزش ناشی از عدم رعایت این قوانین است.

* برای جلوگیری از آسیب ورزشی، گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش و سرد کردن آن پس از ورزش بسیار مهم بوده و در کاهش کوفتگی و درد عضلانی موثر است.

 

* برای پیشگیری از آسیب ورزشی باید محوطه ورزش و بازی کودک امن و دور از عوامل خطرزا باشد.

* بعضی ورزش‌ها نیازمند استفاده از تجهیزات ایمنی خاص هستند؛ از جمله کلاه ایمنی، مچ بند، زانو بند و مانند این ها. با کمک مربی کودک می‌توانید این لوازم را تهیه کرده و فراموش نکنید که این تجهیزات باید نو و کاملا اندازه کودک باشند تا از آسیب ورزشی کودکتان جلوگیری کنند.

 

* کودکان کم سن نباید ورزش‌هایی را انجام دهند که موجب ایجاد اختلال در رشد استخوا‌ن‌ها، عضلات و مفاصل آنها شده یا به این اندام‌ها صدمه وارد کند. بهترین کار برای جلوگیری از آسیب ورزشی در کودکان، انجام ورزش‌های مختلفی است که روی یک اندام متمرکز نشده و طولانی هم نباشند. بدن‌سازی با وزنه قبل از سن بلوغ به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و پس از آن هم باید همواره تحت نظر مربی انجام گیرد.

 

آسیب ورزشی,پیشگیری از آسیب ورزشی,آسیب ورزشی کودکان

برای پیشگیری از آسیب ورزشی باید محوطه ورزش و بازی کودک امن باشد

 

* بهترین حالت برای کودک زمانی است که او با همسالان، یا کودکان هم‌قد و قواره خود بازی یا ورزش کند.
* برای جلوگیری از آسیب ورزشی از آنجایی که بدن کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار سریع‌تر گرم یا سرد می‌شود، آنها نباید به ورزش‌هایی بپردازند که بیش از 30 دقیقه طول می کشد. همچنین نباید در هوای بسیار گرم (بالای 30 درجه سانتی‌گراد) به ورزش و بازی بپردازند و نباید هنگام شنا به مدت‌طولانی در آب سرد باقی بمانند.

 

* معمولا کودکان نمی‌دانند که چه زمانی به نوشیدن آب نیاز دارند و اغلب قبل از اینکه احساس تشنگی کنند به آب نیاز دارند. آنها باید قبل، بعد و در حین ورزش و بازی، آب بنوشند.
* برای جلوگیری از آسیب ورزشی کودکان، آنها باید هنگام ورزش در هوای گرم از کرم ضدآفتاب و کلاه لبه‌د‌ار استفاده کنند.


* کودک را به انجام کاری که نمی‌تواند انجام دهد یا از انجام آن وحشت دارد، مجبور نکنید. همچنین نباید کودک را به دلیل کاری که درست انجام نداده یا خوب بازی نکرده است، مقصر دانست و مورد انتقاد و تمسخر قرار داد.

 

* مراقب باشید هیچ‌کس از بین بازیکنان، مربی یا تماشاگران بر سر کودک فریاد نزند و او را متهم نکند. در حقیقت ورزش کودکان را باید با آرامی و ملایمت رهبری کرد.
* آسیب‌های ورزشی در مورد کودکان باید با دقت بسیار بیشتری درمان شود تا موجب ایجاد اختلال در رشد آنها نشود و یا به معلولیت یا ناتوانی آنها تبدیل نگردد.

منبع :

هفته نامه سلامت
tebyan.net

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------