نکات ورزشی برای افراد مبتلا به آرتریت



آرتریت چیست

ورزش کردن برای مبتلایان به آرتریت مفید است‎

 

افرادی که مبتلا به آتریت هستند تصور می‌کنند که نمی‌توانند ورزش کنند. با این حال این بیماران می‌توانند برنامه ورزشی خاصی را با توجه به بیماری خود داشته باشند.

 

ورزش کردن برای مبتلایان به آرتریت(التهاب مفاصل) مفید است. این بیماران باید نکات خاصی را در برنامه ورزشی خود رعایت کنند تا بتوانند از فواید ورزش بهره ببرند:

 

1- مدیریت درد 

بیماران مبتلا به آرتریت باید قبل از شروع ورزش مطمئن شوند که درد آن‌ها تحت کنترل است. می‌توانید قبل از شروع برنامه ورزش به پزشک خود مراجعه کنید تا کاملا از شرایط بیماری خود آگاهی کسب کنید. اگر درد شما تحت کنترل باشد می‌توانید ورزش‌های مختلف انجام دهید.

 

2- آرام شروع کنید 

معمولا افراد به گرم کردن بدن قبل از ورزش توجه نمی‌کنند. این کار برای سلامت مفاصل بسیار مهم است. قبل از شروع ورزش باید بدن را خوب گرم کنید.

 

3- انجام ورزش‌های کم فشار 

ورزش‌هایی همچون شنا، آیروبیک در آب، دوچرخه ثابت و... فشار زیادی به مفاصل وارد نمی‌کند. ورزش تایچی نیز برای افرادی که درد مفاصل دارند مفید است. این ورزش از درد می‌کاهد و تعادل را افزایش می‌دهد.

 

4- ورزش‌های ترکیبی انجام دهید 

تغییر دادن حرکت ورزشی در یک جلسه ورزش می‌تواند مفید باشد. ورزش باید متنوع باشد. بدین شکل کمر خسته می‌شود و توانایی خود را نیز در تمامی گروه‌ عضلات افزایش می‌دهید.

 

5- درد همیشه نشانه خوبی نیست 

باید در حدی که خسته می‌شوید ورزش کنید اما نیازی نیست درد بکشید.

 

6- بر روی ضعف‌های خود کار کنید 

افراد بیشتر تمایل دارند حرکتی را انجام دهند که در آن بهترند. با این حال بهتر است بر روی ضعف‌های خود کار کنید. افرادی که مبتلا به آرتریت هستند باید عضلات اطراف مفصل خود را قدرتمند کنند.

 

7- ریکاوری درست انجام دهید 

انجام حرکات کششی قبل و بعد از ورزش به ریکاوری عضلات کمک می‌کند. بر روی عضلات یخ بگذارید.

 

8- تغذیه مناسب داشته باشید 

ضرورت غذای سلام برای افرادی که مبتلا به آرتریت هستند بسیار مهم است. افرادی که قصد دارند عضلات خود را قدرتمند کنند باید پروتئین بیشتری مصرف کنند. اگر ورزش هوازی انجام می‌دهید به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف کنید.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------