7 فایده تمرین با دوچرخه ثابت



دوچرخه ثابت,تمرین با دوچرخه ثابت,فواید تمرین با دوچرخه ثابت

تمرین با دوچرخه ثابت یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تناسب اندام است

 

 7 فایده تمرین با دوچرخه ثابت
تمرین دوچرخه ثابت، یک تمرین با شدت بالا است که با دوچرخه سواری در فضای بسته عضلات را تقویت کرده و کالری بیشتری می‌سوزاند. تمرین با شدت بالا به منظور افزایش قدرت، استقامت و تفکیک عضلانی انجام می‌شود. تمرین دوچرخه ثابت اندورفین را در بدن به جریان می‌اندازد. اگر در مورد مزایای تمرین دوچرخه ثابت برای سلامتی و تناسب اندام چندان مطمئن نیستید،۷ دلیل زیر را بررسی کنید تا متوجه شوید که چرا باید همین امروز در این برنامه ثبت نام کنید:

 

1- تمرین با دوچرخه ثابت به بدن انرژی می‌دهد
بعضی از تمرینات شما را از پای در می‌آورند و باعث می‌شوند که بیشتر از حد معمول احساس خستگی کنید اما برنامه دوچرخه ثابت اینگونه نیست. حتی اگر با خستگی شروع به تمرین کنید، بعد از اتمام تمرین‌تان پرانرژی خواهید بود. دلیلش این است که این تمرین باعث جاری شدن اندورفین و آدرنالین در بدن می‌شود و انرژی در طول این کلاس، مسری است. این احساس پرانرژی بودن به همراه نتایج شگفت انگیز باعث می‌شود که کلاس دوچرخه ثابت به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تناسب اندام تبدیل شود.

 

2- تمرین با دوچرخه ثابت و افزایش استقامت قلبی
آیا حداقل فعالیت بدنی، شما را از نفس می‌اندازد؟ ثبت نام در یک کلاس دوچرخه ثابت، به پرورش یک جفت ریه قوی کمک می‌کند و همچنین قلب را قوی نگه می‌دارد. این یک تمرین ایده‌آل برای آن‌هایی است که می‌خواهند یک تمرین کم برخورد را شروع کنند که سیستم قلبی عروقی را تقویت می‌کند.

 

3- تمرین با دوچرخه ثابت سرگرم کننده است
آنچه که می‌توانید از یک کلاس دوچرخه ثابت انتظار داشته باشید، احساس سرزندگی و سرگرمی است. یک کلاس دوچرخه ثابت که شامل یک موسیقی پرانرژی و حرکات پویا است هرگز خسته کننده نخواهد بود. در هر جلسه انرژی بیشتری احساس می‌کنید زیرا این یک کلاس سرگرم کننده است.

 

4- ساخت و تفکیک عضله به وسیله تمرین با دوچرخه ثابت
آیا پاهایی قوی‌تر و عضلانی‌تر می‌خواهید؟ یک باسن خوش ترکیب چطور؟ شما می‌توانید با دوچرخه ثابت به این‌ها و بسیاری چیزهای دیگر دست یابید. یک کلاس دوچرخه ثابت به ساخت و تفکیک عضلات کمک می‌کند. این تمرین، فشار را روی باسن، ران‌ها و ساق‌های پا قرار می‌دهد. رکاب زدن با شدت زیاد عضلات ساق پا و ران‌ها را فعال کرده و در عین حال عضلات شکم را نیز سفت می‌کند. هر چه سریع‌تر رکاب بزنید، چربی بیشتری می‌سوزانید. آرام رکاب زدن نیز با افزایش مقاومت، عضلات را قوی می‌کند.

 

دوچرخه ثابت,تمرین با دوچرخه ثابت,فواید تمرین با دوچرخه ثابت

تمرین با دوچرخه ثابت باعث افزایش استقامت قلبی عروقی می شود

 

5- دوچرخه ثابت یک نمونه عالی از تمرین کم برخورد
تمرین کم برخورد تمرینی است که برمفاصل فشار وارد نمی‌کند زیرا برخورد به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. تمرین دوچرخه ثابت یک نمونه عالی از تمرین کم برخورد است. دوچرخه سواری در فضای بسته، برخلاف دویدن یا آهسته دویدن، فشار زیادی بر زانوها و مفاصل وارد نمی‌کند. در عوض این تمرین تمام فشار را بر عضلات وارد می‌کند. کلاس‌های دوچرخه ثابت برای افرادی که از درد مزمن مفاصل مانند آرتریت یا نقرس رنج می‌برند مناسب است.

 

6- تمرین با دوچرخه ثابت و کاهش استرس
هر نوع ورزشی استرس را از بین می برد اما در میان آن‌ها دوچرخه ثابت یکی از بهترین مسکن‌های استرس است. دلیلش این است که تمرین دوچرخه ثابت، یک تمرین شدید است حتی اگر اینطور به نظر نرسد. جنبه‌های اجتماعی شرکت در یک کلاس دوچرخه ثابت نیز به کاهش استرس و انگیزه دادن به افراد برای اینکه به خودشان سخت‌تر فشار بیاورند کمک می کند. درواقع، شما به برنامه‌ای که باعث می‌شود با افرادی در ارتباط باشید که اهدافی شبیه شما دارند، بیشتر پایبند خواهید بود.

 

7- تمرین با دوچرخه ثابت برابر با خستگی کمتر، نتایج بهتر
کلاس‌های دوچرخه ثابت به افرادی که به باشگاه می‌روند امکان می‌دهد که بدون وارد کردن فشار بیش از حد به خودشان، به بدن‌هایشان شکل دهند. بعضی از افراد هنگامیکه مربی‌شان مانند یک گروهبان باشد بهتر عمل می‌کنند اما بقیه به تقویت مثبت بهتر پاسخ می‌دهند و کلاس دوچرخه ثابت، به تقویت مثبت توجه دارد.
منبع : fitnessmagazine.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------