هنگام خرید کفش ورزشی به این نکات دقت کنید



کفش,کفش ورزشی,ویژگی های کفش ورزشی

کفش‌های ورزشی اختصاصا برای فعالیت‌های خاصی طراحی شده‌اند

 

نکاتی کاربردی در مورد کفش های ورزشی   
انتخاب یک جفت کفش مناسب ورزش، یعنی انتخاب بین رسیدن به هدف تناسب اندامتان، یا نشستن روی صندلی پزشک ارتوپد! اکثر فعالیت های ورزشی و تمرینات تناسب اندام، نیاز مبرمی به پاها، قوزک، ساق و ران پای شما دارند، و پوشیدن یک کفش ورزشی مناسب و اندازه‌ی شما می‌تواند فشار وارد شده بر پاها را کاهش داده و از بوجود آمدن آسیب‌های ورزشی پیشگیری کند. همچنین یک کفش ورزشی مناسب، می تواند راحتی و کارایی شما را نیز افزایش دهد.

 

در انتخاب کفش ورزشی نیازهایتان را بسنجید

اینطور فکر نکنید که یک جفت کفش کتانی تمام نیازهای ورزشی شما را پوشش می‌دهد! کفش‌های ورزشی اختصاصا برای فعالیت‌های خاصی طراحی شده‌اند. شما می‌توانید کفش‌هایی برای دویدن، پیاده روی، کوه پیمایی و بسکتبال و در عین حال کفش های میخ داری برای بیس بال، فوتبال و سافت بال پیدا کنید. اگر می خواهید فعالیتی را حداقل دو بار در هر هفته انجام دهید، به کفش طراحی شده مخصوص آن فعالیت احتیاج دارید.

 

خرید کفش ورزشی
هنگامی که تصمیم گرفتید کفش ورزشی بخرید، سعی کنید که در پایان روز خریدتان را انجام دهید. پاها در طول روز متورم خواهند شد، بنابراین کفش مورد نظرتان باید زمانی که پاهای شما در بزرگ ترین اندازه ی خود قرار دارند، کاملا اندازه تان باشد. همان مدل جورابی را بپوشید که معمولا همیشه به پا می کنید. هنگامی که در حال امتحان یک جفت کفش هستید، اطمینان حاصل کنید که کفش، پاشنه‌ی پایتان را محکم چسبیده و بخوبی آنرا پوشانده باشد. وقتی راه می روید پاهایتان نباید داخل کفش بلغزد.

 

بعلاوه باید بین انگشتان پاهایتان و انتهای کفش ورزشی، به اندازه ی نیم اینچ برابر با پهنای شصت دستتان فاصله باشد. نباید احساس کنید که جا برای انگشتان پاهایتان تنگ است یا بدتر از آن در حال له شدن هستند! هر دو لنگه‌ی کفش ورزشی مورد نظرتان را بپوشید و بندهایش را سفت کنید تا مطمئن شوید که اندازه‌ی شماست. سپس در اطراف فروشگاه قدم بزنید تا سطح راحتی کفش را تست کنید.

 

کفش,ویژگی های کفش ورزشی,کفش ورزشی

دونده‌ها باید کفش‌های ورزشی شان را هر ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتری که می‌دوند عوض کنند

 

علاوه بر اندازه‌ی مناسب، قوس کف پای شما نیز تعیین کننده‌ی نوع کفشی ورزشی است که نیاز دارید. اگر قوس کف پاهایتان زیاد است، هنگامی که می‌دوید پاهایتان تمایل به چرخیدن به سمت بیرون پاهایتان را دارند. در حالیکه قوس کم، باعث خواهد شد هنگام دویدن پاها به درون بچرخند. شما می‌توانید کفش‌هایی را انتخاب کنید که اختصاصا برای اصلاح این گرایش طبیعی ساخته شده باشند. یک پزشک، با توجه به میزان قوس کف پای شما، می‌تواند نوع کفشی که به کارتان می‌آید را تشخیص دهد.


قیمت کفش ورزشی
قبل از اینکه به خرید بروید، مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید را مشخص کنید. کفش‌های ورزشی با کیفیت، قیمت نسبتا بالایی هم دارند. اما به یاد داشته باشید که گران‌تر، همیشه به معنای بهتر نیست. خیلی مهم است یک جفت کفش ورزشی را بیابید که کاملا اندازه‌ی پاهایتان و قوس‌هایش باشد. همانطور که گفته شد، نباید درباره‌ی کیفیت کفش ورزشی‌تان خساست به خرج دهید. یک کفش ورزشی با کیفیت، حمایتی که سراسر فعالیت‌هایتان به آن احتیاج دارید را برای شما فراهم می‌کند.

 

زمان تعویض کفش ورزشی
دونده‌ها باید کفش‌هایشان را هر ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتری که می‌دوند عوض کنند. جسیکا اندرسون، مالک برند fleet feet پیشنهاد می‌کند اگر برایتان ممکن نیست که بررسی کنید چه مسافتی را با کفش‌هایتان طی کرده‌اید، تاریخی که کفشتان را می‌خرید با یک ماژیک درون آن بنویسید. سپس محاسبه کنید که معمولا در هر هفته چند کیلومتر می‌دوید یا راه می‌روید. بعنوان مثال اگر شما هفته‌ای ۲۵ کیلومتر می‌دوید، پس از گذشت حدود ۵ ماه به یک کفش جدید احتیاج دارید.


کسانی هم که با کفششان نمی‌دوند نیز احتیاج دارند تا کفش‌هایشان را تعویض کنند. بدین منظور هر چند وقت یکبار کفش‌هایتان را بررسی کنید و ببینید که آیا بر اثر استفاده‌ی مداوم کیفیتش افت کرده یا نه. اگر هر گونه پارگی یا فرسودگی بیش از اندازه در کف کفشتان مشاهده کردید، نیاز دارید تا کفش‌هایتان را عوض کنید.
منبع : fitnessmagazine.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------