شخصیت شناسی از روی ورزش مورد علاقه



ورزش مورد علاقه شما می تواند برخی از جنبه های شخصیت تان را برملا کند

 

ورزش مورد علاقه شما چیست؟ بکس، بدنسازی، شنا یا...؟حتما شما هم به یکی از رشته های ورزشی علاقمندید یا در آن فعالیت دارید، اما آیا می دانید که ورزش مورد علاقه شما می تواند برخی از جنبه های شخصیت تان را برملا کند؟ 

 

ورزش ها انواع مختلفی دارند، از ورزش های فردی گرفته تا ورزش های گروهی و رقابتی، هر کدام ویژگی و توانمندی های خاصی را می طلبد که می توان به کمک آنها به عادات و رفتارهای طرف مقابل تا حدودی پی برد. اگر شما هم دوست دارید بدانید پشت هر ورزش، چه تیپ شخصیتی پنهان است، با ما همراه باشید.

 

ورزش های گروهی 

افرادی که ورزش های گروهی را انتخاب می کنند، افرادی اجتماعی هستند. آنها با این کار از دیگران تشویق، انگیزه و انرژی می گیرند که نتیجه آن عملکردی بهتر در فعالیت شان است. این افراد رقابت و خشونت را دوست ندارند بلکه برعکس، عاشق فعالیت و همفکری های گروهی هستند.

  

ورزش های انفرادی 

اگر شما به ورزش های انفرادی علاقه دارید، فردی هستید که دوست دارید از اجتماع به دور باشید. به بیان دیگر گاهی تنهایی را به هر چیز دیگری ترجیح می دهید. این نوع فعالیت به ذهن و بدن شما فضایی برای استراحت می دهد. آنجا که نمی توانید از دیگران آرامش لازم را دریافت کنید، ورزش های انفرادی این فرصت را در اختیار شما قرار خواهند داد تا از تمام قوانین و عادات روزمره زندگی به دور باشید.

  

دویدن 

همانطور که میان ورزش های فردی و گروهی تفاوت است، میان هر کدام از زیر مجموعه های آنها نیز فرق است. به عنوان مثال افرادی که دویدن را انتخاب می کنند، افرادی عاشق رقابت اند. اگر چه آنها تمرکز بالایی ندارند اما روحیه ریسک پذیری شان زبانزد خاص و عام است. آنها از این رو این ورزش را انتخاب کرده اند که نشان دهند افرادی مستقل هستند که از تکیه کردن به دیگران بیزارند. 

  

دوچرخه سواری  

اگر دوچرخه سواری عادت ورزشی شماست، شما فردی هستید که از تنهایی خود لذت می برید. اگر ساعت ها هم تنها باشید، حوصله تان سر نمی رود، از این رو که انگیزه و اراده قوی ای دارید. در پذیرفتن ریسک، البته به میزان متعادل، استادید. تمرکز، رقابت و اراده شما در هر کاری منحصر بفرد است.

  

کوهنوردی 

کوهنوردان نیز افرادی اند که از خلوت خود بیش از اجتماع لذت می برند. همیشه نیرویی از درون آنها را به بالا رفتن و فتح قله ها تشویق می کند. قدرت تمرکز و کنترل آنها بی نهایت است. آنها از ماجراجویی و ریسک کردن لذت می برند. انگیزه آنها برای ورزش کردن نه دنیای بیرون، بلکه خودشان هستند. طبق تحقیقات، کوهنوردان افرادی مسئولیت پذیرند که خوب از پس وظایفی که به عهده می گیرند، بر می آیند.

  

شنا 

شناگران تنهایی را خوب بلدند. آنها نه تنها خودشان این فضا را برای خود می سازند بلکه به دیگران نیز این فرصت را می دهند. اگر چه آنها با تنهایی خود دوست اند اما افرادی اجتماعی نیز هستند که خوب از پس دنیای بیرون شان بر می آیند.

  

بکس 

ریسک کردن از خصوصیات بارز افرادی است که به ورزش بکس علاقمندند. آنها نه تنها تمرکز فوق العاده ای دارند بلکه از رقابت کردن نیز لذت می برند. درد برای آنها یک لذت است، بنابراین این افراد شخصیت خاصی دارند که ممکن است هر کسی با آن کنار نیاید.

  

گلف 

طبیعت بازی گلف این است که شما از همکاری با دیگران لذت می برید. افراد بسیار اندکی هستند که این بازی را به تنهایی انجام می دهند. بنابراین این افراد روحیه اجتماعی بالایی دارند. آنها به ندرت کسل می شوند و صبرشان زیاد است. از آنجا که این ورزش تمرکز بالایی می خواهد، قدرت تمرکز و آینده نگری این افراد نیز از دیگران بیشتر است.

  

بدنسازی 

افرادی که بدنسازی را انتخاب می کنند، افرادی مستقل و خودجوش هستند. آنها از رویارویی با چالش ها نمی هراسند. در تصمیمات شان جدی و پایدارند، بنابراین می توان به این افراد اعتماد و به تبع تکیه کرد. قدرت نیز از دیگر علاقمندی های افرادی است که با وزنه ها سر و کار دارند. به بیان دیگر آنها برای به دست آوردن قدرت دست به هر کاری می زنند.

 

منبع: برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------