پنج توصیه برای ورزش کودکان



بهترین زمان برای ورزش کودکان

والدین باید مراقب باشند که تمام نکات ایمنی در ورزش کودکان رعایت شود

 

احتمال آسیب‌دیدگی‌ ورزشی در کودکان بیشتر از بزرگسالان است. بنابراین والدین باید مراقب باشند که تمام نکات ایمنی در ورزش کودکان رعایت شود تا خطری آنها را تهدید نکند.

 

چند نکته ای که باعث می‌شود ورزش کودکان کم خطر باشد عبارتند از:

 

1. پوشیدن لباس مناسب: 

اگر فرزند شما در فضای باز ورزش می‌کند باید به دمای هوا در رطوبت هوا برای انتخاب لباس توجه کنید. در سرما باید لباس چند لایه داشته باشد. اگر دمای هوا بیشتر شود می توانید لباس‌های رویی را در بیاورید. در هوای گرم لباس سبک و روشن بپوشید. در هر نوع آب و هوایی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کفش و جوارب مناسب انتخاب کنید. جوراب‌ باید طوری باشد که رطوبت را جذب می‌کند. کفش نیز باید مناسب ورزش انتخاب شود.

 

2. از وسایل محافظ استفاده کنید: 

طبق گزارش‌ها سالانه سه میلیون کودک در آمریکا دچار آسیب‌دیدگی‌ ورزشی می‌شوند. استفاده از کلاه‌های محافظ، زانو بند، عینک و دیگر محافظ‌ها برای کودکان لازم است.

 

3. نوشیدن مایعات: 

بهتر است کودکان پانزده ‌دقیقه قبل از شروع ورزش آب بنوشند. اگر آنها در هوای گرم ورزش می‌کنند باید هر 20 ‌دقیقه آب بنوشند. در صورتی که آب بدن کودکان کم شود آنها دچار تهوع می‌شوند.

 

4. گرم کردن بدن: 

گرم کردن بدن باعث می‌شود که عضلات و تاندون‌ها و رباط‌ها هنگام ورزشی آسیب نبینند. بدن کودکان زودتر از بزرگسالان گرم می‌شود. کودکان می‌توانند با در جا زدن به راحتی بدن را گرم کنند.

 

5. سرد کردن بدن: 

سرد کردن بدن به اندازه گرم کردن بدن مهم است. کودکان باید چند ‌دقیقه به آرامی حرکت کنند تا ضربان قلب آنها کاهش پیدا کند. مطمئن شوید که پوست آنها خشک و خنکشده است. به آنها آب خنک بدهید و ضمنا بعد از ورزش آنها را به حمام ببرید.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------