رابطه ورزش روزانه و طول عمر



ورزش کردن به مدت صدوپنجاه دقیقه سی درصد از بروز مرگ‌های زودرس جلوگیری می‌کنند

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مورد اهمیت ورزش روزانه در سلامتی افراد، بیان کرد: نتایج بررسی‌های پژوهشی نشان داده که ورزش کردن به مدت 150 دقیقه حتی در یک روز از هفته نیز 30 درصد از بروز مرگ‌های زودرس جلوگیری می‌کنند.

 

سید کاظمینی در گفت‌وگویی اظهار کرد: توصیه سازمان بهداشت جهانی به افراد بین 18 تا 62 سال این است که در هفته حداقل 150 دقیقه ورزش کنند چرا که این میزان ورزش خطر مرگ زودرس را تا 30 درصد کاهش می دهد.

 

وی در مورد تقسیم این مدت زمان در طول هفته تصریح کرد: تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه‌های لستر، لافبرو، یوسی‌ال لندن و دانشگاه سیدنی نشان داده که افراد می‌توانند این 150 دقیقه را بین روزهای مختلف هفته تقسیم کنند یا این که در یک روز 150 دقیقه به ورزش بپردازند.

 

وی در رابطه با اهمیت ورزش‌های هفتگی بیان کرد: یک بار در هفته ورزش کردن احتمال بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی را تا 40 درصد کاهش می‌دهد، ضمن این که احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع دو را نیز کاهش می دهد.

 

کاظمینی تاکید کرد: هنوز تاثیر این میزان ورزش بر کاهش خطر ابتلا به سرطان مشخص نشده اما این پژوهش به دلیل موثر بودن روی 40 درصد از 64 هزار نفر مورد آزمایش، قابل توجه و تایید است.

 

منبع خبر: isna.ir

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------